Iemand deze indrukwekkende reportage vorige week gezien? Deel 2 is nu op tv op NED2 Jeetje wat heftig zeg! Goed om te zien dat Boyke zo goed terecht is gekomen, dat had ik écht niet verwacht!
Ik heb t gezien, vorige week en vandaag. Heeft veel indruk gemaakt. Ik heb echt te doen met Stefanie. Wat een rotjeugd. Ik vond t dan ook erg fijn om te zien dat ze het best goed doet. Lijkt me een hele lieve meid.
In 1998 maakte filmmaker Roel van Dalen voor NCRV Dokument de succesvolle 5-delige televisieserie De Kinderen van De Hondsberg. De documentaireserie liet zien hoe observatiecentrum De Hondsberg uit Oisterwijk kinderen met (licht) verstandelijke beperkingen en ernstige gedragsproblematiek en hun ouders met liefde en zorg begeleidde. In De Kinderen van De Hondsberg - 2011 zoekt Roel van Dalen zijn hoofdpersonen opnieuw op. Ze zijn inmiddels jongvolwassenen. Met vallen en opstaan proberen ze hun leven vorm te geven. (Gekopieerd)
Vorige week gekeken, en inderdaad wat een verschil die jongen op het laatst. Ik ga deel 2 nog wel terug kijken.
heb toen de serie helemaal gevolgd. Op mijn werk hebben we het gedeelte over Celine nog gebruikt tijdens een cursus om goed naar je client te leren kijken. Hij maakte toen al diepe indruk op me ( vooral over celine) en twee jaar terug is deze tweedelige documentaire gemaakt. Van de week ook weer gekeken en vond het ook nu weer voor stephanie zo triest. Ze is ook eens geintervieuwd mbt mensen met een beperking die hun kinderen niet kunnen opvoeden. Zij vertelde daar uitgebreider hoe ze voor haar kleine broertje en zusje moest zorgen. Zo triest. vooral dat ze vertelde dat ze zich op de hondsberg echt kind voelde en dat een van de beste periodes uit haar jeugd was.
Ik heb het ook gezien... Maar een paar maanden/jaar? Zoiets . Geleden.... Fijn dat er dit soort opvang bestaat, vreselijk dat het nodig is.....
Hij was goed! Ik heb hem via uitzendinggemist.nl terug gekeken. Boyce deed het inderdaad ontzettend goed. Fijn zeg!
Heftig zeg! Deed me toen al zoveel om die docu te zien en nu ik zelf kinderen heb misschien wel nog meer. Heb in ieder geval met tranen in mijn ogen zitten kijken. Zo zielig die Céline, hoe ze dag mama zegt nadat ze haar net een pats had verkocht. En wat fijn om te zien dat Boyce zo goed terecht is gekomen! Hij mag met recht trots op zichzelf zijn! Denk dat weinig mensen nog goede hoop voor hem hadden na het kijken van de docu toentertijd.
Ik vond het ook een mooie docu. En vooral mooi om te zien hoe ieder kind op zijn manier aardig goed terecht is gekomen.
Ik heb het gisteren via Uitzending Gemist teruggekeken. Ik herinnerde me de uitzendingen uit 1998 nog goed. Vooral Stephanie, en dan vooral haar moeder, ben ik nooit vergeten. ( Zij heeft altijd op mij netvlies gestaan in discussies over verplichte sterilisatie. ) Heel fijn om te zien dat het nu redelijk goed met Stephanie gaat. En die Boyce: ook erg indrukwekkend dat hij het zo goed doet. En ik herken wat je zegt Mowtom: heb het ook niet droog kunnen houden...
zal nu denk ik er wel anders aan toe gaan dan tijdens de documentaire of niet Veghelsemeid?? Toen ik de uitzending zag vond ik het er allemaal maar ongestructureerd eraan toe gaan. Al die kids die door elkaar heen rennen en doen. Ik heb met veel aandacht het bekeken. Ten eerste omdat ik vroeger ook in tehuizen heb gezeten ( vanaf mijn 12de jaar ) En ten tweede omdat ik een zoontje heb met een verstandelijke beperking. Moet zeggen dat ik bij de uitzending ze niet allemaal verstandelijk beperkt vond. En dat Celine trouwens zo zou worden later......had ik niet verwacht. Maakt me dan weer erg aan het denken hoe mijn zoontje later zou zijn. Het kan zoveel kanten opgaan.