Onverklaarbare wond

Discussion in 'De lounge' started by Vergeten, Aug 16, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

Dec 1, 2019
    1,010
    1,722
    113
    Female
    #1 Vergeten, Aug 16, 2020
    Last edited: Aug 16, 2020
    Dag dames,

Sinds donderdag heeft zoon een wond op zijn been, het lijkt een schaafwond,maar dat is het niet en hij weet zelf ook niet hoe hij eraan komt. Ongeveer 2 maanden geleden had hij precies zelfde wond op zijn elleboogholte, er komt heel klein beetje vocht uit.
    Herkent iemand dit en wat kan het zijn? Wil niet voor niks naar de huisarts (ben er vorige week nog geweest voor zijn ontstoken oog:oops:) maar maak me er wel zorgen om, vooral omdat het al de tweede keer is op korte tijd dat dit voorkomt en ik echt geen flauw idee heb wat het is of waardoor dit komt.

Attached Files:

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het lijkt op een plek als je hard heb zitten krabben en de huid kapot maakt.
    Dan krijg je een vochtige schaafplek. Denk maar eens aan een hele jeukende muggenbult. Ik kan dan net zolang krabben tot mijn huid stuk gaat.
    Mijn jongste dochter heeft ook weleens deze plekken. Gisteren nog een in haar oksel. Ik smeer dan altijd Nestosyl. Bij haar is het ook allergische aanleg waardoor ze snel jeuk heeft. Wel erop letten dat het geen krentenbaard wordt. Die bacteriën zijn dol op deze plekken ;)
    Ik zou me er geen zorgen om maken.

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    4,106
    624
    113
    groningen
    Heeft je zoon recent gezwommen? En dan met van die rubberen platen/speelgoed ed. Ik kan me nog van mijn jeugd herinneren dat we in het dorps zwembad van die rubberen tegels zegmaar hadden. Daar klommen we dan op en af. En kreeg daar ook van die schuurplekken van

Er heeft wel iets van wrijving plaatsgevonden zo te zien

Anouk2005 likes this.
  4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Jeukt het? Misschien muggenbult beetje te veel aan zitten krabben. Of eczeem? Het kan ook van bijvoorbeeld een glijbaan komen (warm en dan gaat het beetje schuren).
    Zou me er in ieder geval niet te druk om maken. Kijk het even aan.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Ja ik dacht ook gelijk aan een krabplek. Muggenbeten of wellicht bekend met eczeem? Ik heb zelf soms heel erg jeukende benen en dan krab ik mij in mijn slaap ook zo open (en dan weet ik dus ook niet hoe het is gebeurt).
    Zou me er niet te druk om maken in elk geval

Anouk2005 likes this.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Tijdens druk spelen, wordt een niet pijnlijke schaafplek of wrijfplek niet opgemerkt. Ziet er niet spectaculair uit oid. Zou mij hier absoluut niet druk om maken als t zo rustig eruit ziet

Iedereen stoot zich wel eens ongemerkt en denkt later : verrek, hoe kom ik aan deze blauwe plek/wondje

Sado likes this.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,545
    113
    Dit lijkt mij gewoon een schaafwond.

8. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

Dec 1, 2019
    1,010
    1,722
    113
    Female
    Ooow, nu jullie het zeggen, herinner me nu wel dat hij over een muggenbeet klaagde! Zal morgen aan hem vragen of hij er eentje heeft gehad op die plek.
    Wat een geruststelling, dankjullie wel allemaal :thumup: Begon mezelf al gek te maken, want hij heeft zo vaak bloedlip, bloedneus, in maart nog onderzoeken voor zijn zwakke spieren, een doorverwijzing voor MRI scan , vorige week zijn oog en nu deze wondjes, dat ik dacht wat zou het nu weer zijn, maar gelukkig dus niks:rolleyes:.

@Beheer Er mag een slotje op

Anouk2005 and suus1983 like this.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Kan krabbelen/wrijven zijn, kan gewoon ongemerkt in gedachten zijn geweest. Schoonhouden en niks aan de hand.

Ik heb wel eens een mega blauwe plek op mn bovenbeen gehad, gewoon werkelijk geen idee hoe ik er aan kwam. Super groot en ongeveer 20 cm breed, je zou zeggen dat t wel op zou hebben gevallen. Duurde bijna 3 weken eer die weg was.

Anouk2005 likes this.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    OMG ik heb ook altijd enorme blauwe plekken. Nu zijn mijn bloedplaatjes op het randje maar nog wel normaal maar af en toe niet normaal wat een beurse plekken.
    Pas stond ik iets uit de auto te pakken en waaide de deur dicht en vol tegen mijn been en wat een hematoom weer. Schaam me kapot met die benen,
    Drie weken terug gevallen op een stenen muur en zowat helemaal weggetrokken maar nog wel een harde pijnlijke schijf er onder. Gelukkig op een plek waar mijn jurken en rokken overheen vallen ;)

11. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Je topic wordt een maand na de laatste reactie automatisch gesloten.

Share This Page