Is er iemand die mij op dit late tijdstip nog gerust kan stellen? Ik voelde net na het kolven een raar bobbeltje langs mijn pols, blijkt het een moedervlek te zijn die ik al jaren heb maar dan flink gegroeid. Ik denk kleurverschil te zien, en hij is zeker niet symmetrisch en lijkt wel een beetje op een rozijntje en langer dan 5mm. Ik ga zeker morgenochtend gelijk de huisarts bellen, maar.. wat vinden jullie: zijn mijn zorgen terecht? Links; foto vanaf bovenaf Rechts; foto genomen vanaf hoe ik er tegen aankijk
Ik denk dat ik of een ander hier er weinig zinnigs over kunnen zeggen. Afspraak maken en verder niet googlen .
Zelfs dermatologen beoordelen moedervlekken niet op basis van een foto. Even laten bekijken als je je zorgen maakt!
Dit dus. Ik had een moedervlek die en jeukte en was gegroeid en asymmetrisch was. Allemaal alarm signalen maar niets aan de hand. Heb hem weg laten halen en biopt bleek dus geheel onschuldig! Je weet t pas totdat ernaar gekeken is. Dus je kunt je nu gek maken vd zorgen maar daar heb je niets aan. niet gaan Googlen daar staan alleen de horror verhalen en niet de verhalen zoals ik net beschreef!
ik heb ook zo'n plekje wat er op lijkt -wat bij mij niets is/was. Maar dat zegt niets over jouw plekje. Wat ik wel wil aangeven; naast melanoom heb je ook nog wat 'onschuldigere' huidkankers - die helaas ook wel vaak voorkomen en natuurlijk wel impact hebben. Maar wat minder heftig is dan melanoom sowieso. Succes! Bellen en je verder niet gek maken!
Eigenlijk aansluitend op de rest die gereageerd hebben. Hier werd door de dermatoloog altijd gezegd bij verandering van kleur, vorm of grootte (ook al is het voor je gevoel) altijd laten controleren. Mijn man heeft best veel van dit soort plekken die ook echt op de huid liggen, die heeft daar dus ook controle voor. Mijn oudste (niet van mijn man) heeft er 1 naast zijn balzak en die is wel sinds geboorte veranderd en wordt gecontroleerd. Ik heb er zelf 1 op mijn ruggewervel en had er 2 op mijn schouderblad, die op mijn ruggenwervel wordt gecontroleerd die op mijn schouderblad zijn precentief verwijderd omdat 1 ervan wel eens open ging. Mijn schoonvader had er ook en die is verwijderd toen hij begon te groeien, die zat op zijn arm. Als ik de foto zo zie was hij wel een stuk groter (maar mijn schoonvader is niet een man die ergens snel voor naar een arts loopt in die zin dat dit ook pas ging rollen toen hij voor zijn diabetes controle moest en de assistente het niet vertrouwde).
Laten controleren inderdaad, maar soms kan zo’n moedervlek ook gewoon totaal onschuldig groeien/veranderen - het is dus niet per definitie slecht nieuws. Maar sowieso goed om even te laten beoordelen natuurlijk!
Even arts laten beoordelen! Ik heb vele moedervlekken en wordt om die reden jaarlijks gecontroleerd. De moedervlekken waar ik mij geen zorgen om maakte moesten eruit en degene die ik vreemd vond bleken oké. Dus geen zinnig woord over te zeggen zo op een foto..
Ik ga er volgende week ook voor bellen. 2 verdikte moedervlekken vlak bij elkaar waarvan 1 aan het verkleuren is zag ik op vakantie. Liefst heb ik ze allebei weg want is een rotplek, net wel/net niet onder beha-rand
En? Ik had/heb een vergelijkbare plek op mijn rechterborst. Wel kleiner. Maar die jeukt vaak en dan krab ik en dan later verdikt ie en het is gewoon een hele rare plek. Maakte me erg zorgen. Huisarts heeft er op verschillende manieren naar gekeken (ook ‘erin’ met een lampje) maar zag echt niks geks. Hoefde niet doorgestuurd te worden. Altijd even bellen dus. Grote kans dat het niks is en een arts laat je bij twijfel echt niet gewoon rondlopen. Dan vindt altijd nog een 2e beoordeling, al dan niet door een collega arts of dermatoloog plaats.
Zal dan ook maar eens een afspraak maken. Ik heb er tijdens mijn zwangerschappen flink wat bij gekregen en ook een flink aantal gegroeid. Maar dacht: hormonen. Het is alweer een paar jaar stabiel. Moet er wel een paar weg laten halen hoor, die zitten vervelend (bhrand) en zijn echt van die bulten. Ook vergelijkbare als die van jou TS. Heb je inmiddels een afspraak?
Ik ben ook wel benieuwd! Ik ben zelf een angsthaas als het om moedervlekken gaat (nare melanoom in familie gehad) en heb er al meerdere "verdachte" weg laten halen, maar elke keer blijken ze toch weer onschuldig gelukkig. De laatste keer dat ik er weer eentje dacht te hebben zij de huisarts heel vriendelijk en subtiel dat ik "gezien m'n leeftijd" niet al te kritisch naar moedervlekken moest kijken, omdat het volstrekt normaal is dat je op mijn leeftijd meer vlekjes krijgt en sommige vlekjes groeien. Oftewel: hee ouwe trut, stop met stressen...
Huisarts zei dat het er een beetje uitzag als een fibroom, in ieder geval geen reden om me zorgen te maken. Dus ik ben gelukkig weer gerustgesteld
Ik heb zo om 11u een afspraak. Drukke weken gehad en geen snelle veranderingen waardoor ik vond dat ik per direct moest. Maar ik scoor 5/5 op zulke testjes dus wil toch wel even gaan nu
Er bestaat een app, skinvision heet het geloof ik. Daar kan je de foto's ook inzetten en dan krijg je reacties van professionals schijnt. Ik ken het verder niet. Succes bij de huisarts!
Ze vond het niet zorgwekkend maar snapt mijn zorgen wel ivm familiegeschiedenis. Dus de 14e snijdt ze het en stuurt het op. Duurt nog even maar geen spoed + feestdagen = langer wachten