In kleding limbo

Discussie in 'De lounge' gestart door SydneyGirl, 8 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Ik ben ruim 3 maanden geleden bevallen van m’n tweede kindje. Of het komt omdat ik stuk ouder ben dan bij de eerste, of omdat het een keizersnede was, of omdat het de tweede is, of omdat ik het me gewoon compleet verkeerd herinner, maar heb het idee dat ik zo na 3 maanden nog steeds veel meer buik en kilo’s over heb dan toen bij de eerste.

Hoe dan ook, m’n normale broeken pas ik echt nog niet. Ik loop dus nog steeds in m’n zwangerschapsbroeken maar die zakken dan weer af en ben ik onderhand echt wel beu. Ik twijfel nu of ik wat nieuwe broeken in grotere maat dan normaal zal kopen. Ik heb ergens namelijk nog de (misschien ijdele) hoop dat over nog een paar maanden de kilo’s en buik toch wat verdwenen zijn, en ik weer in m’n oude kleding pas. In dat geval vind ik het beetje zonde van het geld om nu nieuwe broeken te kopen.

Is er nog een tussenoplossing die ik nu over het hoofd zie? Hebben jullie nog tips en tricks? Of toch gewoon nieuwe broeken gaan kopen?

2. Novi

Novi Niet meer actief

Ik zou dan gaan voor goedkopere broeken zoals van h&m, hema, c&a. Of anders broeken met een elastieken band die je strakker en losser kunt maken. Dan kun je ze ook nog dragen als je afvalt.

SydneyGirl vindt dit leuk.
  3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Even meer jurkjes dragen/kopen? Die vallen vaak flexibel kwa maat, vooral die met strik ceintuur. Die pas je nu en met paar kilo er af ook nog..

4. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Dit wilde ik ook suggereren :)

wendy339 en SydneyGirl vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zou ook voor jurkjes gaan of pull on pants met elastiek. Die passen nu en ook als je nog wat zou afvallen.

6. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Misschien kan je in een tweedehands winkel slagen of op Vinted? Desnoods koop je het model broek wat je graag draagt in een maat groter. En je kan gewoon ook 1/2 items kopen voor van de zomer. Wie weet pas je in het najaar je oude kleding weer.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Lekker bij Zeeman van die spijkerbroeken kopen met een elastische band of leggings van daar. T-shirt eroverheen (over die broek, niet de legging want een legging is geen broek :D) of een jurkje en klaar ben je. Mocht je afvallen, dan ben je zo niet zo duur uit.
    En ik begrijp je hoor, want bij Ies smolt alles als sneeuw voor de zon na de bevalling en bij Luc heb ik daar echt veel en veel langer over gedaan en zou ik eigenlijk nog 5 kilo af mogen vallen om op hetzelfde gewicht te komen na Ies. Elke zwangerschap is een aanslag op je lichaam en het kost je steeds meer moeite, bij velen dan, om erbovenop te krabbelen. Geef het de tijd dan komt het goed :thumup:

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Niet moeilijk doen. Gewoon lekker gaan shoppen, je hebt het verdiend. 2 kids, en een keizersnede.
    (En na een keizersnede heb je ongetwijfeld een tijdje van die vreselijke oma onderbroeken gedragen, puur omdat niets anders lekker zit. Dus verwen jezelf) Je mag ook een beetje tijd, geld en energie jezelf steken. Ik zeg altijd Look good, feel Good! En dat zal je man ook leuk vinden!

Nellie4, Linnidee en SydneyGirl vinden dit leuk.
  9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik lees mee.

Ik zit hier ook mee nadat ik van de derde ben bevallen. Vreselijk vind ik het. Ik hoop ook nog wat kilo's kwijt te raken voor de zomervakantie.

Ik heb laatst wat goedkope items bij de c&a en via Shein besteld. Ik draag niet graag jurkjes, maar voel mij hier nu prettiger in.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik heb bij ter stal spijkerbrieken maatje groter gehaald, zoveel hoef je er nu ook weer niet. Voor mij zijn ze nu te groot, maar mn moeder heeft die maat dus geef ik ze weer door.

11. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    P
    Precies dit! Bij mij heeft het 2 jaar geduurd voordat ik weer mijn oude lijf terug had en ik wilde er gewoon toch leuk bij lopen. Dus ik heb nu bijvoorbeeld Levi’s in 3 verschillende maten :roflmao:. En inderdaad jurkjes kunnen altijd wel ook al val je weer wat af.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb dit ook gehad en heb toen pertinent geweigerd om nieuwe kleding te kopen. Ik moest "als straf" van mezelf die stomme zwangerschapsbroeken dragen tot ik weer in m'n kleding paste. Niet de meeste psychische gezonde houding, maar ik nam het gelukkig wel met een grote korrel zout en als het al te lang had geduurd of ik me er echt klote bij had gevoeld dan was ik echt wel gaan shoppen! maar m'n zelf kastijding wierp z'n vruchten af en uiteindelijk lukte het toch om die 25 kilo eraf te krijgen, zodat ik m'n eigen broeken weer voorbij m'n knieen kon trekken. Dus ik zou het laten afhangen van hoe realistisch je het acht dat je die kilo's binnen een half jaar verliest. Wil je het en denk je dat dit op een gezonde manier in je leven past, dan zou ik gewoon een paar maanden alleen jurken dragen (wordt toch lekker weer). Heb je er geen zin in, dan zou ik lekker een middag gaan shoppen en leuke nieuwe broeken in paar maatje groter kopen. Whatever makes you feel good! :)

Linnidee en SydneyGirl vinden dit leuk.
  13. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Zojuist goed geslaagd voor een spijkerbroek maatje groter waar precies de buikzak in past bij Ter Stal :)

Vero0504 vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Ik ben echt fan van de spijkerbroeken van Bonprix, voor 16 euro oid heb je een nieuwe broek die er, naar mijn idee, prima uitziet. En voor de zomer dunnere broeken van de C&A, die zijn ook niet zo duur.

Deel Deze Pagina