Hoi mama's/papa's.. Het lijkt me leuk om een foto te zien van wat jullie allemaal meedragen in jullie luiertas. Zet er ook de leeftijd van het kind bij. Zelf heb ik al een foto gemaakt, maar kan hem nog niet plaatsen. Laten we er een leuke topic van maken.
Ik gebruik niet echt de luiertas meer, toen ze jonger was ook maar zelden. Nu heb ik gewoon een bundeltje klaarliggen en die stop ik dan in mijn eigen tas; luiers (afhankelijk van hoe lang we weg gaan, maar meestal 2), billendoekjes, twee luierzakjes, en dat in een wikkeldekentje gerold. Dekentje gebruik ik om op te verschonen.
Hier standaard: 4 luiers, luierdoekjes, matje om te verschonen, luierzakjes, muts, extra setje kleren voor spugen/onder poepen, schoon shirt moeder(voor als ze mij onder spuugt) snoetepoetsers, slabber, handdoekje voor als ik onderweg borstvoeding geef. Meestal zit er ook nog een omslag doek ingepropt.
dochter 4,5 maand: klein pakje luiers, billendoekjes, 2 setjes kleding, fles, voeding, verschoonmatje, inentingspapieren, groeiboekje cb, fles water (mevr. krijgt alleen bar le duc) hydrofiele luiers, spuugdoekjes en vaak ook nog een klein dekentje!
In de luiertas.. Ik heb hem nu niet bij de hand dus kan er geen foto van maken.. En het ligt er ook aan waar ik heen ga wat ik erin doe. Over het algemeen: Extra setje kleding (romper, shirt, broek, sokjes) Billendoekjes Luiers Beker drinken Soepstengel Speen Spuugdoekje Speeltje, zodat hij altijd ergens mee kan spelen Billetjes creme (als het nodig is) Als hij lang ergens anders is ook fruit, brood, avondeten en eventueel zijn fles.
Meestal zo ongeveer, afhankelijk van waarheen en hoe lang (bij een hele dag weg zeker wel deze hoeveelheden): Stapel luiers (8 bij een hele dag weg) Billendoekjes Luierweggooizakjes 2 setjes kleding Extra romper (dus 3 in totaal) Extra vestje 2 hydrofielen 2 wegwerp verschoningsmatjes Slabber Sudocrem Rietjesbeker met water Fruit, koekje/rijstwafeltje Evt een pyjama en tandenborstel, tandpasta als we s avonds op bezoek gaan, evt wat speeltjes In de zomer zonnebrand en zonnehoedje, zo nodig PCM Soms zwerven er nog wel wat meer kleertjes in de tas, ik vul vaker aan dan dat ik de hele tas leeghaal. Ze heeft een vans rugzak als luiertas trouwens, als ik zelf weinig mee hoef te nemen gooi ik mijn spullen er gewoon bij en neem ik geen handtas mee
Dit zit er standaard in: - 2 a 3 luiers - billendoekjes - billenzalf - speentje - rompertje voor wanneer meneer zich vuil maakt - speelgoede (wisselt van week tot week) - hydrofiele doek Dit zit er ook nog in als we langer dan een uurtje weg zijn: - Torentje met poedermelk - flesje - potje groente of fruithap - lepeltje
Schoon setje kleding Hydrofiel Spuugdoek Luiers Billendoekjes Weggooi verschoonmatje Het standaard verschoonmatje Natte zakdoeken voor baby's Voedingstoren Fles Zetpillen Thermometer Beplanten Sudocreme Een pen en schrift Boekje CB Rammelaar Verder gooi ik mijn telefoon en portemonnee er altijd bij, en wat maandverband
Mijn luiertas met 14 maanden Standaard: Luiers Luierzakjes Billendoekjes Zinkzalf Zetpillen Handen wassen zonder zeep Hydrofiele luier Slabber Verschoningsmatje Afhankelijk van waar we heen gaan en t weer: Zonnebrandcreme Extra setje kleertjes en romper Extra vestje of sjaal/muts voor als t kouder is of wordt Drinkbeker met water Brood en/of fruit en/of avondeten en minirijstwafels of liga Speelgoed en dr favoriete knuffel met naam+telnr label Telefoon, portomonnee, sleutels
Netjes! En leuk dat je er een foto bij hebt geplaatst! De inhoud van mijn luiertas ziet er ook ongeveer zo uit. Zal binnenkort proberen een foto te plaatsen. xxxx