Beetje zenuwachtig...(kleine operatie kleuter)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lucia, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden!

Ons Alyna heeft op haar onderste ooglid al een tijdje een bult. (was eerst een soort puistje, nu een cyste volgens de dokter althans ;))
    Dinsdagochtend wordt het eindelijk weggehaald!

Dit doen ze onder narcose omdat ze anders waarschijnlijk niet rustig blijft enz.
    In principe is de 'operatie' zelf iets van niks, en dat weet ik ook...

Maar toch ben ik wel nerveus, mijn meisje is nog nooit onder narcose geweest. :)

Wie praat me even een beetje moed in?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Er is best veel informatie te vinden op internet over hoe je je kind het beste kunt voorbereiden. Ik weet niet meer welk ziekenhuis het was maar daar was een speciale kindersite met allemaal leuke filmpjes. Stap voor stap werd het uitgelegd met filmpjes erbij, erg leuk! Sterkte, natuurlijk is het heel spannend. Blijf vooral zelf rustig en het komt allemaal heus wel goed!

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja ik heb haar al een paar filmpjes laten zien en boekjes. :) Ze vindt het wel spannend, maar is (nog) niet heel bang ofzo gelukkig.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik denk dat jij het spannender vind dan zij....
    Maar snap dat je het eng vind.

Gelukkig is het iets dat ze vele malen per dag doen dus de arts vindt het waarschijnlijk een fluitje van een cent. En dat is uiteindelijk het belangrijkst :)

Succes morgen!

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dinsdag doen ze het. ;)
    Thanx Saskia!

6. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Mijn kleine moet ook binnenkort naar de anesthesist om de narcose voor te bespreken. Welke filmpjes kijk je zoal en welke sites zij interessant? Ik vind er geen om met hem samen te bekijken.
    Voorheen dacbt ik ook dat het minder met me zou doen.. maar naarmat het dichterbij komt knijp ik hem toch steeds meer...
    Ik kan je dus geen tips geven.. al weet ik ook dat het straks allemaal zal meevaloen en onze kanjer het echt niet zo zal meekrijgen.. het enige wat hij eng zal vnden is om in een vreemd bed te moeten gaan liggen terwijl hij niet ziek is..

Heel veel succes dinsdag!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    mijn dochter is 3 weken geleden onder narcose gegaan en mijn nichtje van 5 op dezelfde dag ook. (allebei voor de neusamandelen)

zowel mijn dochter als mijn nichtje zijn (gelukkig) heel rustig gebleven, we hebben er zoveel mogelijk over gepraat, ik heb tegen mijn dochter gezegd dat we heel veel liedjes gaan zingen, en wedstrijdje gaan doen wie het hardste kan blazen, en dit hebben we ook een paar dagen aangeghouden.

hebben haar ook verteld dat ze dan in slaap valt maar dat mama er weer is als ze wakker word.

onze dochter is heel rustig in slaap gevallen, ze raakte een seconde in paniek toen ze merkte dat ze wegviel en daar zelf geen controle over haar, maar haar nog dichter tegen me aan drukken en fluisteren "mama is bij jou wanneer je gaat slapen, en mama is bij jou wanneer je weer wakker word het is oke lieverd " deed het hem, het was echt maar heel even, en toen was ze ook zo weg.

bij het wakker worden was ze wel overstuur, ze was zooooo moe, ze wou alleen maar slapen maar dat mocht ze niet, eerst moest ze voldoende drinken,

eenmaal thuis heeft ze even een uurtje geslapen en was toen weer helemaal zichzelf en heeft gelukkig nergens een nasleep van gehad.

succes morgen !

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Elegance; sorry weet de titels niet meer. :( Heb bij google video 'operatie kind' ingetikt en toen wat filmpjes gevonden. Wel eerst zelf bekeken. ;)
    Waarvoor moet je kindje onder narcose? De boekjes 'Nijn moet naar het ziekenhuis' en 'Muis in het ziekenhuis' zijn wel leuk, volgens mijn dochter. Hebben ze op school gelezen voor haar. ;)

@Hippo; thx voor je verhaal! :)

Meisje ligt rustig te slapen, hopelijk blijft dat in elk geval zo. Ze heeft van de klas een knuffel meegekregen om mee naar het ziekenhuis te nemen. ;) Mijn zenuwen vallen momenteel mee gelukkig. :p

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

En, hoe is het gegaan??? (Met je dochter én met jou ;))

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Met mij viel het erg mee! Alleen het moment dat ze in slaap viel vond ik een beetje naar, ze ging een beetje stuiptrekken enzo (wat normaal is), dat is wel 'eng' om te zien!

Maar zelf was ze vrij ontspannen eigenlijk! Ze kreeg eerst een siroopje om 'rustig te worden', daar hebben we nog leuk om gelachen want ze werd een soort van dronken van. 'Mama, jij hebt 4 ogen!' :D En ze wou telkens recht gaan zitten maar dan viel ze om en moest daar vreselijk om lachen.

Ook toen het maskertje op ging was ze heel rustig, dat viel me erg mee. Toen ze net wakker werd huilde ze even, ze wou opa zien. Die was al bijna onderweg. :D En ze heeft een klein tikje overgegeven, van de narcose. Ook was ze een beetje knorrig de eerste uren. ;)
    Maar toen wat gedronken, boterhammetje gegeten en ze mocht naar huis. :) Ze werd ook snel geholpen, om 9u was ze al klaar.
    Toen ze thuis was was ze weer ons vrolijke meisje. ;)

Dus al bij al viel het erg mee, en ze is ook erg blij met het resultaat! Het was ook een opvallende, rode bult met de laatste weken een korstje erop en iedereen vroeg constant (aan mij, waar zij bij was) 'Wat heeft ze aan d'r oog??' Daar werd ze best verdrietig van. Dus ondanks dat er een paar hechtingkjes in zitten is ze helemaal blij dat die bult weg is!

Het moeilijkste was toen ze net wakker was, en toen we thuis waren het lapje van der oog halen want ze hadden er pleisters over gedaan tot in d'r haar. ;)

Maar ik ben blij dat het achter de rug is én met het resultaat!
    Poeh wat een verhaal, ik moest het even helemaal kwijt geloof ik. :D

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wat fijn dat het zo goed is gegaan. Knappe meid hoor, dat ze zo rustig bleef! Het is toch hartstikke spannend. Heerlijk dat het nu achter de rug is!
    (En logisch toch dat je je verhaal kwijt moet :))

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja idd heerlijk dat het achter de rug is. :)
    En ze is vandaag alweer naar school geweest, voelt zich prima hihi.

Deel Deze Pagina