zoontje is 3,5 jaar oud en slaapt wel netjes onder zijn dekbed.maar ik maak zijn dekbed nogsteeds vast bij de voeten onder matras.doen jullie dat ook?ik ben benieuwd.want we hebben een peuter dekbed en dat is misschien te klein vr zoontje??hij klaagt over koud in de nacht en vraagt om extra deken en dat wil hij onder zijn dekbed, en zijn deken zit dus helemaal los onder zijn dekbed. pff. ik ben misschien niet duidelijk. maar mijn vraag is of iedereen dekbed zo vast maakt onder het matras...alvast bedankt vr de berichten!
Nee hoor, mijn kinderen dwalen s nachts door hun bed en nemen daarmee het dekbed ook mee. Als het koud is vind ik ze s ochtends helemaal ingerold in dekbed, als het warm is ligt ie ergens in de hoek.
bij de jysk heb je daar speciale soort van bretels voor daar heb ik het dekbed onder het matras aan elkaar mee vast gezet. Lakenspanners verstelbaar 4 st | JYSK dit zijn ze
Hier slaapt ze met een laken en dunne deken sinds april ofzo. Het laken stop ik 's nachts wel in aan de zijkanten, onderaan zit ie altijd al vast. Dan blijft dat tenminste goed liggen. De deken ligt er los op - die zit wel onderaan vast.
hoe bedoel je dat, dekbed onder de matras? Dat is toch normaal om te doen? Anders naai je er een langere strook aan, dat is veel fijner.
ik dacht ook dat het normaal was om hem gewoon achterin in te stoppen. er zit niet voor niks een (instop)strook aan?
Hier een peuterbedje met een 1 persoons dekbed die lekker aan het voeteneind een heel eind onder het matras is gestopt en deels ook aan de zijkanten!
Precies zo hier.... Eerst maakte ik hem wel vast hoor... Maar nu alleen nog als ik het bed verschoond heb Gewoontedier Eerste wat dochterlief savonds doet is hem lostrekken.
hahah ik wist dat ik het niet goed heb uitgelegd. ik wil het niet vaster maken of zo. zoontje ligt keurig onder dekbed. nu; dekbed kan dus ook helemaal los op het bed liggen? dus niet onder het matras vast. zodat zoontje verder kan trekken of zijn voeten er uit steken.hij kan dat niet nu omdat ik zijn bed zo opmaak met dekbed onder het matras vast.hihiihi nog steeds onduidelijk?
hahaha vr mij niet normaal, ik slaap zelf nooit met dekbed vast bij voeteind.strook doe je dan binnen aan de andere zijde van dekbed zodat het netjes dicht is.
ja,dit! maar wanneer begon ze dat te doen?zij is ietsje ouder dan mijn zoontje. daarom vraag ik het...
Alles kan he? het is gewoon wat jij en je zoon fijn vinden. Het eerste wat ik in een hotelbed doe is het dekbed aan de onderkant onder het matras uithalen. Ik zou gek worden als mijn voeten verplicht onder een dekbed zouden moeten liggen. Die MOETEN bloot 's nachts Mijn kinderen vinden het bijv fijn om zich in hun dekbed te rollen, of juist met benen bloot te liggen.
Haha, ik krijg juist ijskoude voeten bij het idee alleen al dat mijn dekbed los ligt 's nachts. Mijn man maakt het niet uit maar ik ga er echt uit 's nachts als het los ligt, want ik kan niet slapen dan. Dus ja dan leg ik het automatisch ook vast bij de kinderen . Mijn oudste slaapt in een eenpersoonsbed dus die komt uberhaupt nog lang niet bij het voeteneind, haha.
grappig die verschillende gewoontes. ik vind het juist verschrikkelijk als het dekbed los ligt, hij moet zo liggen en niet anders
adi je kinderen zijn gecorrigerd op dezelfde leeftijd als mijn zoon. zoontje kan dus ook met los dekebed liggen denk ik. niet gevaarlijk of zo. zo jong zijn ze niet meer he?
Ik maak hun bedden altijd overdwars op. Dan kun je het dekbed echt goed instoppen aan de zijkanten. Beide kinderen liggen graag helemaal op de rand van hun bed, en dan is het fijn dat ze er niet uit kunnen vallen Tegen de tijd dat het te warm wordt om zo ingestopt te liggen, kruipen ze eronder vandaan, of maak ik het bed op met alleen een dekbedhoes. Mijn eigen dekbed trek ik altijd los. Ik hou niet van een strak opgemaakt bed.
Nee inderdaad, op deze leeftijd kunnen ze dat echt zelf regelen. Een peuter slaat echt wel een dekbed van zich af als ie eronder belandt (dat bedoel jij denk ik met gevaarlijk). En warm/koud kunnen ze dan ook goed zelf regelen. (Mijn dochter heeft een paar weken geleden midden in de nacht dekbed van het bed gegooid, opgestaan, een dekbedovertrek uit de kast gehaald, en zich daarmee bedekt. Ze had het te warm )
ja dit!ze kunnen het dus. pff. echt stom he van me, op n manier is hij nog zo klein in mijn hoofd!he he...