Hoi! Mijn wens voor een derde is er altijd geweest. Het liefst had ik ze dichter op elkaar gehad, maar mijn man vond het te druk eerst. Dochter 4 jaar Zoontje 3 jaar Nu zijn wij klaar voor een derde zwangerschap. Ik riep altijd; ah de derde gaat lekker bij ons slapen, en wanneer die doorslaapt gaat die bij een van de 2 op kamer. (Wordt toch 1 van de 2 geslachten) Maarrr... dat riep ik, toen er nog geen sprake was van een groot leeftijdsverschil. Nu wordt het gat tussen deze leeftijden steeds groter. Ik ben op zoek naar ervaringen over samen slapen met leeftijdsverschillen of jongetje-meisje samen op een kamer? (Verbouwen zit er pas over een paar jaar in, ivm gezamenlijke bouwwerken met de buren die eerst afgebroken moeten worden en waar conflicten over zijn) Wat zou jullie oplossing zijn?
Wij hebben nu onze oudste van 3j4m en jongste van 1j7m samen op de kamer. Twee jongens. Dat gaat hartstikke goed. De derde komt eerst bij ons en dan op een eigen kamer.
Nu ze nog zo jong zijn lijkt broer en zus op 1 kamer me geen probleem. Maar zou vanaf een jaar of 8/9 toch wel gaan splitsen. Dus als je dan kunt verbouwen kan het nu prima. Hier delen de oudste twee ook een kamer, maar goed twee jongens dus iets makkelijker..
Eerste tijd bij jullie slapen zou ik zeggen en dan de twee oudste als ze dat willen lekker bij elkaar laten slapen. Eventueel met een stapelbed tot een jaar of 8 denk ik dat dat wel kan. Ik sliep tot die leeftijd ook met mijn zus op 1 kamer. Zij is 2 jaar ouder en wilde ineens een eigen kamer toen.
Verhuizen De eerste 8-12 maanden kan de baby wel bij jullie. Ik denk dat de geslachten niet zoveel uit moeten maken in het begin. Je kan er ook voor kiezen om de oudste 2 samen op de grootste kamer te leggen en de baby een eigen kamer geven. Het ligt er een beetje aan hoe je het brengt. Veel kinderen vinden het leuk in een stapelbed.
Geen ervaringen met meer dan 1 kind maar ik zou starten bij jullie op de kamer, misschien met een kast als afscheiding. Een baby kun je niet op de kamer van broertje en zusje leggen. Zo ben je ook snel bij je kleine voor de borst/fles zonder dat iedereen wakker is. Door een afscheiding toch een beetje het idee van een eigen gedeelte
Is verhuizen (kopen) een optie? De hypotheekrente staat momenteel laag, dus mogelijk kun je meer ruimte krijgen voor dezelfde woonlasten. Of anders: is er in het huidige huis een mogelijkheid om van 1 kamers 2 kleinere kamers te maken? Misschien kan jullie grote slaapkamer in 2en en nemen jullie vervolgens een kleinere kamer die nu in gebruik is als kinderkamer?
Verhuizen geen optie; we hebben ons droomhuisje 2 naar geleden gevonden. (Jaren 30 huisje met 30 meter diepe achtertuin, oprit voor 3 auto’s, overkapping, garage) Dit huis zijn we heel gelukkig En tegen de tijd dat ze puberen hebben ze wel al een eigen kamer, maar voor nu nog niet. Een tof stapelbed zou wel een idee zijn ja.. dan zou ik hem helemaal gaan laten maken denk.
De oudsten bij elkaar voorlopig. Die van mij hoeven niet bij elkaar ivm kamers, maar dat doen ze wel het liefst.
Mijn oudste 2 liggen bij elkaar en de jongste 2. Toen de derde werd geboren waren de oudsten 5 en 7 jaar en die gingen toen een kamer delen. Mijn oudste is nu 10 en we gaan eind dit jaar verhuizen en dan krijgt hij een eigen kamer. De jongste ook en de 2 meiden bij elkaar op de kamer (dan 8 en 3), omdat ze dat heel graag willen. Uiteindelijk kan iedereen indien gewenst een eigen slaapkamer krijgen, maar ik heb dit nooit als vereiste gezien. Hier dus geen enkel probleem en heb het ook nooit als een bezwaar gezien (en de kinderen ook niet uiteraard). Gewoon doen, komt vast goed!
Ik zou de oudste ook bij elkaar leggen. Eventueel met beide een halfhoogslaper zodat ze wel een eigen speelplekje hebben mocht een dat even behoefte aan hebben.
Hier gaan de meiden ook samen op een kamer als het zo ver is, denk dat ze het superleuk vinden juist! We hebben wel grote kamers dat scheelt tegen de tijd dat ze toe zijn aan een eigen plekje is de zolder verbouwd zodat we 2 slaapkamers hebben daar.
Ik zou ook de oudsten bij elkaar leggen, tegen de tijd dat de jongste toe is aan een eigen kamer. Mijn kinderen (jongen en meisje) zijn 10 en bijna 8 en liggen nog steeds vrijwillig samen. We hebben wel genoeg slaapkamers, dus ze kunnen gewoon een eigen kamer krijgen, maar dat willen ze (nog) niet.
Mocht ik zwanger raken dan gaat de baby bij ons op de kamer. Tzt maken we van de zolderkamer een slaapkamer voor ons of voor de oudste. De jongens mogen als de dat zouden willen bij elkaar. Misschien doen we dat ook even tijdelijk zodat de baby alsnog een eigen kamer heeft. We willen in de toekomst zeker gaan verhuizen zodat ze allemaal een eigen kamer zouden kunnen hebben.
Ik denk erover om onze kinderen ook bij elkaar te leggen. Meisje 6j5m en jongen 3j2m nu. De jongste slaapt niet graag alleen en komt vaak bij ons. Op vakantie hebben ze samen op 1 kamer geslapen. Dat vonden ze gezellig en de jongste sliep ook gelijk door en werd daardoor in de ochtend ook vrolijker wakker Zijn kamer zal dan speelkamer worden en dat kan later als ze weer apart willen slapen altijd weer makkelijk zijn slaapkamer worden.
als je zo op jonge leeftijd ( 3 en 4 jaar ) al bij elkaar laat slapen zijn ze dat gewend dus vinden ze dat wel oke jongen/meisje of meisje/meisje maakt dan niet uit ze zijn nog jong de baby eerst bij jullie en je kan dan altijd kijken wat de beste oplossing is
Ik heb zelf tot een jaar of 8 met mijn zusjes op een kamer geslapen (zij waren toen 4 en 6), maar dat zijn dus meiden. Mijn neefje en nichtje zijn 4 en 6 en slapen bij elkaar op de kamer, ze willen niet anders.
Onze 2 oudsten gaan straks (in oktober als we in ons nieuwe huis zitten) een kamer delen en de jongste krijgt dan haar eigen kamer. Maar nu hebben wij alleen maar meiden. Als blijkt dat het tussen de oudste 2 toch niet goed gaat, kunnen we nog gaan ruilen. Dan kunnen of de oudste en jongste bij elkaar of de middelste en de jongste.
Hier zijn ze bijna 9(meisje) en 10 (jongen) Ze hebben een tijdje samen gelegen in het stapelbed op zoon zijn kamer. Toen weer apart. Maar het liefst slapen ze toch echt samen We wisselen het een beetje af.