herkennen van muziek..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir1984, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Hi ladies,

Spelen jullie muziek af voor je baby die je ook draaide tijdens de zwangerschap? En hebben jullie het idee dat je baby er al op reageert? Ik draaide veel Woezel en Pip tijdens mijn zwangerschap. Soms reageert hij er wel op (worden z'n ogen heel groot en hij wordt rustig) maar andere keren dan heb ik het idee dat het hem helemaal niks doet. Wat zijn jullie ervaringen?

2. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Ik heb er zeker mooiƫ ervaring mee!

Tijdens mijn zwangerschap zetten ik altijd zo'n muziekdoosje aan. En die zetten ik ook aan ( en soms nog) als hij ontroostbaar was. Dan werd hij gelijk rustig.

3. Maia

Maia Niet meer actief

niet van tijdens de zwangerschap, maar eigenlijk vanaf het begin af aan na haar geboorte hebben we als ze huilde 'op een klein stationnetje' gezongen. Geen idee waarom dat lied maar het is erin geslopen. En nu doen we dat nog steeds en ze wordt dan altijd super snel weer rustig.

4. fafje

fafje Niet meer actief

nee nooit gedaan

maar dingen op tv die hij al vanaf jongs af aan heeft gehoord ( zoals de intro van het Nieuws, of bepaalde reclames) dara draait zn nek voor om haha...dus hernning zeker..

verder staat hier vaak muziek op en in de auto...hij vindt het wel leuk en relaxed geloof ik want hij kan er altijd van slapen of doorheen slapen

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier 1 bepaald liedje wat ik steeds voor Ties zong toen ik zwanger was. heb er nog lang profijt van gehad, want ongeveer tot hij een jaar was ontspande hij zich als ik dat liedje zong.

6. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier ontspant ze sowieso als ik liedjes zing! Maar dat heeft denk ik niks met de zwangerschap te maken, daar merk ik nl niks van.

7. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook, er is altijd 1 liedje die ik al vanaf begin zing, en daar wordt ie echt rustig van, hijw eet als ik die zing, dan is het slaaptijd

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter begint hard te lachen als ik Jan Huigen in de Ton zing.. Tijdens mijn zwangerschap moest ik met ons nichtje (3) altijd dat Liedje doen, misschien dat ze het daarom onthouden heeft..

Ze wordt overigens als ik zing rustig en alleen als ik dat liedje zingen gaat ze heel hard lachen!

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn oudste is nu 5,toen ik OMD(orchestral manoeuvres in the dark,een jaren 80 popgroep)draaide,lag ze te schoppen toen ik zwanger van haar was.Toen ze ouder was herkende ze de muziek en toen ze 2 was dansde ze erop.Toen ze net 4 was,vroeg ze wie het was.en toen ik de nieuwe cd kocht herkende ze meteen de groep.

De jongste wordt van deze muziek rustig.Ik merkte dit toen ik zwanger van haar was.Ik ging naar hun concert vorig jaar in Paradiso en mevrouw was rustig.Zo dra ik in de auto stapte en het rustig was,begon ze te schoppen,OMD ging aan en ze werd rustig

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb vandaag barokmuziek gedraaid voor de baby en dat vond ze enig (de CD "Barok for Kids" was het). Wij draaien dit soort muziek altijd veel, ook in de zwangerschap. Na de geboorte hebben we weinig muziek gedraaid om haar niet te overprikkelen en nu dus voor 't eerst wel. :)

11. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    In de zwangerschap draaide ik veel een cd met "oude" muziek.
    (Alice in chains, pearl jam, billy idol, skid row)
    Als Julian de liedjes nu hoort begint hij te hupsen :D

Op het moment draai ik veel Triggerfinger als hij het begin van "Is it" hoort begint hij al te schateren.

Goede smaak hoor, die smurf van ons lol.
    Natuurlijk luisteren we ook woezel en pip en de liedjes van de biba-boerderij ;)

12. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)

Super schattig dat je baby dan ook echt begint te schateren en te hupsen! Mijne kan dat nog niet, maar ik hoop dat hij dat straks ook op onze muziek gaat doen.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon is fan van jan smit. dat heeft ie zelf gedaan. op een dag ontdekte ik per toeval dat hij stopte met huilen op muziek van jan smit. ik vertelde het aan tafel en werd voor gek verklaard. maar ik had inmiddels natuurlijk mijn testen al gedaan. en ja hoor ook hun moesten het toegeven. marco borsato en meer kornuiten waren om te janken, jan smit was ie promt stil.
    sindsdien hebben we dankbaar gebruik gemaakt van dit fenomeen.maandenlang hebben boven cd's gedraaid als hij moest slapen. en na spuitjes en bij algehele ellende bij sprongetjes een dvd erin lekker bij mama op schoot en hij werd rustig. en nu nog
    (hij is 2) 1 toon van nick en simon of jan smit en hij rent richting de geluidsbron en valt volledig stil.

14. fafje

fafje Niet meer actief

haha te leuk!!!!

Deel Deze Pagina