Geen intresse van schoonfamilie!!!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by sofia1978, Oct 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Hallo Allemaal

Ik zit ergens mee en moet toch even me verhaal kwijt.Mijn man en ikke zijn nu 15 jaar samen en 3 jaar getrouwd.Me schoonfamilie is altijd een beetje afstandelijk geweest.Toen ik zwanger was van de 1ste was er nog wel wat contact tijdens de zwangerschap.Met name me schoonzus is totaal niet geintresseert in me zwangerschap.Maar is er nou een verjaardag dan wordt ik de hemel in geprezen enzo,enzo.Ik heb haar begin september vertelt dat ik zwanger was en ze heeft tot op heden nog steeds niet gebelt of gezien!!!!Om te vragen hoe het ermee is.Ik moest vorige week voor een vervroegde echo,ivm met buikpijnen.Krijg ik als reactie van me schoonmoeder,ze zal wel willen weten of alles goed en daarom heeft ze hem vervroegt.Ja,duh,ik ga daar echt niet over hoor dat die echo vervroegt moet worden.Zelf toen hebben ze niet gebelt om te vragen hoe de echo was!!!Me schoonmoeder zei,Geen bericht is goed bericht.Maar een beetje intresse is ook wel eens op zijn plaats niet waar??Terwijl ze(schoonzus) toen zei van,Ohhhh een neefje wat leuk,dan kan ik leuke dingen doen met me neefje en lekker oppassen,spelen,enzo,enzo.Nou,ik kan zeggen onze zoon wordt 4 jaar en ze heeft nog nooit opgepast,hoor!!!Vrienden in onze omgeving denken dat me schoonzus jaloers is.Zij heeft geen relatie en geen kids,ze wordt 35 jaar.Best zielig,maar jaloezie is ook niet gezond,of zie ik dat verkeert

Nou ik moest dit echt even kwijt,zijn er meer vrouwen die dit herkennen???Hoe gaan jullie er mee om??Of hebben jullie tips???

Liefs mij

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vervelend, maarja. Interesse komt soms ook van 2 kanten, als ik mn schoonmoeder bv niet bel dat ik voor een extra controle moet, dan kan zij toch ook niet weten waarom? En met de ene schoonzus heb ik ook meer contact als met de andere... Dus ik vind het lastig om te "oordelen"...

3. misa

misa Niet meer actief

Altijd lastig die dingen. Kan me voorstellen dat je het vervelend vind dat er weinig interesse is, helemaal met de ervaring van je eerste. Wij hebben ook een niet altijd soepele band met mijn schoonouders. Maar na lange tijd van veel strijd, ergenis en ruzie, zijn we op een rustiger punt beland. We 'accepteren' zoals het is en dat geeft rust. Wij tonen interesse e.d. wanneer wij daar behoefte aan hebben en proberen weinig verwachtingen te hebben naar hun toe. Maar dat is natuurlijk niet altijd leuk of makkelijk. Wie weet heb je er wat aan...! :)

4. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    heel vervelend lijkt me..maar ik bel na de echo altijd iedereen op hahah..mijn ouders mijn schoonouders mijn schoonzus tante, vriendin enz enz hahaha..zij houden ook niet allemaal bij wanneer ik weer een echo heb..dan heb ik het wel 1 keer gezegd maar ze vergeten dan ook de precieze datum..is ook wel logisch..maar het kan ook zijn dat je schoonzus haarzelf niet betrokken voelt? betrek je haar er wel bij? ik weet het natuurlijk niet.. en anders is het wel raar.. maar mijn broer bijvoorbeeld die belt ook niet om te vragen hoe ik me voel..weet hij veel..heeft die toch geen verstand van..dus ik bel hem zelf op..en dat vindt die dan toch wel leuk..

5. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Me schoonmoeder was op de hoogte van de echo,me man had haar gebelt om dat te zeggen.Ze komen hier ook nooit,allen bij verplichtingen!!!Mijn man en ikke bellen regelmatig maar hun bellen nooit!!!
    Het moet inderdaad van 2 kanten komen,helaas is dat hier niet et geval.Wij willen wel maar hun doen geen moeite,graag zelf ik heb geen broers of zussen.dus voor mij is het jammer

Beetje jammer,je kan het als familie het zo gezellig hebben!!!

6. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    dan is het wel lullig ja!

7. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    ach hier hetzelfde hoor! Me schoonfamillie woont hier 900 km vandaan! Je hoort ze nooit je ziet ze nooit en als ze beloven te komen kunnen ze ineens niet. Maar dan wel vragen van oww kom je nog langs voor de kleine komt! Waarop me man dus stellig op in ging en we het weekend later onderweg waren naar daar! En dan allerlei dingen beloven zoals een kinderwagen en dan puntje bij paaltje er geld voor vragen! En dan andere spullen beloven op te sturen en nog steeds niet gehad en wacht al 20 weken erop! Ze bellen nooit om te vragen hoe het met de zwangerschap gaat, nee me man belt ze op om het te vertellen. En dan zegt tie tegen zijn ma of zus van ja het wordt tijd dat jullie ook eens bellen en dan zeggen ze ja bel volgende week! En totslot hoor je ze niet zijn ze het vergeten zeggen ze dan.

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook hetzelfde hoor. En ik maak me er niet druk om :D Who cares!

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier hetzelfde liedje hoor, om moedeloos van te worden. Ben momenteel hard op zoek naar het 'uit-knopje', zodat ik mij niet continue aan het irriteren ben.

Share This Page