Melatonine...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annick1984, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Ik zit met een vraag over Melatonine..

Ik vind het vreemd dat ik zoveel uiteenlopende verhalen lees via Google over het wel of niet goed zijn voor de vruchtbaarheid van een vrouw.

Gisteren vond ik meerdere artikelen die zeiden dat vrouwen die aan IVF deden door melatonine sneller zwanger zouden zijn, en daarna vond ik een artikel dat zei dat je door deze pil minder vruchtbaar kunt worden.. Wat moet ik nou geloven??

Vroeger nam ik wel eens een pilletje als ik niet in slaap kon komen; nu we een kindje willen pas ik wel op met bepaalde dingen in te nemen.
    Maar afgelopen nacht had ik, sinds lange tijd, weer een nacht dat ik om 3.30 nog wakker lag...

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Melatonine is een lichaamseigen stof. De pillen kunnen naar mijn weten totaal geen kwaad, je kunt er ook niet verslaafd aan raken. Je mag maximaal 5 mg per dag nemen. De pilletjes die je bij het KV kunt kopen, zijn maar 0,1 tot 0,5 mg.

Ik heb nog nooit gehoord dat melatonine effect heeft op je vruchtbaarheid, niet in positieve zin en niet in negatieve zin.

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Nou, dit lees ik op melatoninebijwerkingen

Bijwerkingen van melatonine op voortplanting en zwangerschap
    Het verminderd aantal zaadcellen en de beweeglijkheid is ook gemeld als een van de bijwerkingen van melatonine bij mannen. Er zijn ook meldingen van borstvergroting bij mannen. Melatonine kan afnemen van de vruchtbaarheid bij vrouwen veroorzaken, dus melatonine mag niet worden gebruikt voor iedereen die van plan is om zwanger te worden.

Zwangere vrouwen moeten nooit melatonine gebruiken vanwege het risico van ontwikkelingsstoornissen. Vrouwen die borstvoeding geven moeten niet melatonine gebruiken omdat melatonine kan worden doorgegeven aan de baby via de moedermelk.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Echt nog nooit van gehoord... Vraag het anders even na bij de huisarts of de gyn.

Deel Deze Pagina