Cyclus & snel zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Azshara, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azshara

Azshara Actief lid

13 jul 2014
    133
    0
    0
    Hoi allemaal

Ik ben in maart 2011 bevallen van een mooie dochter.
    Ik was in mei 2010 gestopt met de pil en in juni 2010 had ik al een positieve test! Eerste ronde meteen raak dus!

Nu ben ik in de tussentijd op en af aan de pil geweest en heb op 31 mei 2014 besloten de laatste pil te nemen, halverwege de strip.

Nu willen wij super graag een brusje voor onze dochter en klussen netjes om de dag vanaf het stoppen met de pil.

Op 4 juni 2014 kreeg ik licht bruin bloedverlies, heel weinig. En dit heeft een dag of 4 aangehouden.

Zou dit de ontrekkingsbloeding zijn geweest? Normaal gesproken had ik flink bloedverlies tijdens te stopweek. Maar ik ben nu veel vroeger in de strip gestopt.

Op 26 juni 2014 kreeg ik flink bloed verlies dat bijna een week aanhield.

Kan ik er vanuit gaan dat dit een normale menstruatie is en vanaf dit moment mijn cyclus gaan tellen?

Vind het enorm frustrerend dat ik mijn cyclus nog niet weet, en ben uit gegaan van het gemiddelde van 28 dagen.
    Ik zou dan tussen dag 8 en 12 in de vruchtbare periode zitten, en heb dagelijks de ovulatie getest. Ik test nu nog, en alle testen zijn negatief.

Nu heb ik bij mijn eerste zwangerschap niet gelet op de eisprong en cervixslijm, maar ben me nu erg bewust van de symptomen waar ik op moet letten.
    Ik heb nog geen slijm waargenomen, zijn er ook vrouwen die een eisprong hadden zonder dit slijm?

Ik heb een bepaalde angst omdat ik in 2012 door de pil heen zwanger ben geraakt toen ik ernstig ziek was, het kindje heb moeten curriteren voor zowel het kind als mijn eigen gezondheid.

Ik ben ook bevallen met een keizersnede, en vroeg me af of zowel de keizersnede als de curretage een belemmering zouden kunnen zijn voor een zwangerschap?

Zoals jullie zien zit ik met een hele boel vragen.

Liefs, Azshara.

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wat een vragen en onzekerheid lees ik, als ik je 1 tip mag geven: doe relaxed!
    Wat je al zegt je bent halverwege de strip gestopt, de meesten maken hem ff af om de regelmaat te behouden.
    Als ik het zo lees heb jij je ongi week gehad rond 26 juni..
    Ik zie dat je al met ovutesten bent begonnen, waarom? Ik zou eerst gewoon even wachten op je ongi om daaruit dus een cyclus te kunnen bepalen.
    Na een paar maand kun je wel eens kijken of je ovu testen wilt gebruiken.
    Hoe het zit met curretage en keizersnedes weet ik niet maar normaal gesproken hoort dat niet in de weg te zitten voor een 3de zwangerschap.
    En je vruchtbare dagen zitten bij een cyclus van 28 dagen op ong. dag 10 tot 15 dus iets later dan wat jij zegt.
    Spreek uit ervaring dat hoe langer je bezig bent hoe gestressder je kan worden dus als je nu al begint... ;)
    Succes

3. Azshara

Azshara Actief lid

13 jul 2014
    133
    0
    0
    Hoi Jabinca

Bedankt voor je reactie!

Inderdaad ik moet ook relaxed doen, maar ben een enorme stresskip van nature :p

Ben met ovulatietesten begonnen eigenlijk met een vriendin samen, zij probeert voor haar eerste kindje en we zouden het samen doen.

Heb al overwogen er mee te gaan stoppen, vind het eigenlijk geldklopperij!

Fijn dat je denk dat de curretage en keizersnede geen belemmering horen te zijn!

Goed om te weten dat de eisprong rond de 10e a 15e zal liggen, verschillende onlinw ovulatie calculators zeggen iets anders, dus ging uit van een gemiddelde.

Ik kan me nog niet voorstellen hoeveel stress het lange wachten met zich mee zal brengen..
    Hoop ook dat dat niet nodig is, maar goed. Heb het niet in de hand.

Ik zie bij je banner dat jij al een flinke tijd bezig bent, hoop dat het snel raak is voor je!

Groetjes

4. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik herken de stress wel hoor, we zal al een tijdje bezig inderdaad maar afgelopen jaar ook genoeg meegemaakt en drukte gehad dat het allemaal wel verklaarbaar is. Sinds een dikke maand eindelijk rust in de tent en met plezier vooruit kijken.

Als je perse ovulatietesten wil gebruiken moet je ze halen bij de action, 5 voor 2,50 ofzo. Spotgoedkoop, net als de zwangerschapstesten trouwens.
    Ik heb ze zelf af en toe een paar dagen gebruikt om zeker te weten of ik goed zit, was wel een dag eerder dan alle calculators aangeven.

5. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Heb de reacties niet gelezen, maar antwoord even vanuit mezelf.

De bloeding vanaf 4 juni is inderdaad je ontrekkingsbloeding geweest. Ik ben zelf ook aan het begin van een nieuwe strip gestopt en kreeg kort daarop een ontrekkingsbloeding.

De bloeding van 26 juni kan je rekenen als je eerste menstruatie. Als je dan uitgaat van een cyclus van 28 dagen, dan zou je ei 8 juli ongeveer zijn geweest en zou je 22 juli eventueel kunnen testen...Dan ben je nu dus sowieso nog vroeg

6. Azshara

Azshara Actief lid

13 jul 2014
    133
    0
    0
    @ Jabinca, fijn nu kan je er op een prettigere manier na toe werken! Dat is wel zo fijn!

En die testen! Wauw! dat is goedkoop zeg!!! Ik heb ze hier van Clear Blue.. Dat scheelt het 5 dubbele :/
    Bedankt voor de tip!
    Heb nog 1 ovu test liggen en dan stop ik er mee..

@ Dubbeltje, is het dan normaal dat het heel weinig lichtbruin bloed verlies was? Of is het zo weinig omdat ik de strip niet had afgemaakt? Had jij wel veel bloedverlies?

Ja ben nog niet begonnen met zwangerschapstesten, daar wacht ik mee tot mijn NOD.

En is het gebruikelijk dat ik geen enkel symptoom heb waargenomen van de eisprong? Negatieve ovulatietest, geen slijm, geen kramp?

7. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dat kan zeker, ontpilling is iets waar je lichaam helemaal van slag kan wezen. Ik ben zelf regelmatig gebleven dus daar erg blij mee. Maar met pil altijd veel meer slijm en 'nat' dan tegenwoordig.

8. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Ja, kan best dat doordat je nog een halve strip hebt genomen dat het nu even iets minder was. Je lichaam zal wel even in de war zijn. Aangezien je daarna een echte bloeding hebt gehad zal dat je menstruatie zijn geweest. Daar kun je wel vanuit gaan hoor :)

Ik had 1 strip afgemaakt en in de laatste week van die strip had ik erge diarree. Toen toch 2 dagen aan een nieuwe strip begonnen zonder stopweek en uiteindelijk samen besloten deze maand al te stoppen zodat we zeker wisten dat ik niet zwanger was geraakt door de diarree... Dus heb maar 2 pillen van de nieuwe strip gehad. Geen idee of dat wat uitmaakt verder.... 1 juli laatste pil gehad en 5 juli kreeg ik 's morgens de ontrekkingsbloeding. Dag 1 en 2 was best veel en daarna weinig. Nu wachten op mijn ei... Hoop alleen dat ik nu wel normale cyclussen heb :p

Volgens mij is het wel normaal dat je rekbaar slijm hebt vlakvoor en op de dag van je eisprong, maar het hoeft er niet altijd uit te komen. Wat je eventueel kan doen, als je dat wilt, is echt om je baarmoedermond wat afscheiding weg halen en dan kan je pas goed zien hoe het op dat moment eruit ziet... Het kan ook zijn dat je nu een hele lange cyclus hebt en je dus nog geen eisprong hebt gehad... Vanaf wanneer tot wanneer heb je ovutesten gedaan en hoe vaak per dag? Heb je er een foto van?

9. Azshara

Azshara Actief lid

13 jul 2014
    133
    0
    0
    Oke mooi dat ik er in elk geval van uit kan gaan dat m'n laatste bloeding een menstruatie was..

Ik hoop het ook voor je Dubbeltje dat je cyclus "normaal" is nu..

Ik heb inderdaad vanaf de 10e dag(6 juli) gevoeld bij de baarmoedermond en vond alleen wat cremige afscheiding, maar geen rekbaar slijm.

Vanaf dag 9 (5 juli) begonnen met ovu testen, heb er geen foto's van gemaakt.
    Ovu testen waren allemaal negatief, gebruik die van clear blue easy, die met streepjes werkt.

Heb wisselend een heel licht streepje en de dag erop geen streepje..

Ik heb me elke keer na 12 uur smiddags getest en sommige dagen nog een keer rond 8 uur savonds..

Ik ga straks mijn laatste test doen, dan zijn ze op.

Volgens de ovu calculators had bij een cyclus van 28 dagen mijn ei tussen 9 juli en 12 juli moeten komen.

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Als ik het zo lees dan lijkt het er toch op dat je ei nog niet is geweest en je deze keer een lange cyclus hebt. Je kan ook testen bestellen bij bijvoorbeeld zwangerenkids, die zijn veel goedkoper en net zo goed hoor! Heb ze voor beide zwangerschappen gebruikt en altijd duidelijk wanneer ze positief waren!

Deel Deze Pagina