Meld misdaad anoniem ?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2strijd, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2strijd

2strijd Nieuw lid

17 jul 2012
    2
    0
    0
    Hallo ik heb een andere gebruikersnaam aangemaakt ivm herkenbaarheid.
    Als je ook maar denkt te weten wie ik ben sssst en pb mij.

Mijn verhaal, ook weer ivm herkenbaarheid niet te diep!
    Grote lijnen.

Mijn partner heeft een aantal jaren geleden in het verkeerde circuit gezeten. Verkeerde dingen in zijn neus gestopt, veel te veel gedronken en gebruikt dus.
    Van een jeugd "vriend" geld geleend voor een onderneming een legale wel te verstaan. Maar niet met legaal geld, met drugs geld.

Mijn partner is sinds 2 jaar volledig uit deze wereld en wil hier absoluut niets meer mee te maken hebben. Echt niets nooIt meer. Is ook volledig clean en gebruikt al 2 jaar helemaal niks!! :D

De wereld waar hij in zat, is geen fijne wereld. Zijn vrienden van toen zijn slecht, in en in slecht. Hebben al vast gezeten voor (verdenking van) moord en ontvoering. Alles speelt zich af in de cocaine wereld.

Mijn partner is bang heel bang om vermoord te worden.
    Vermoord om het geld dat hij toen heeft geleend en omdat hij uit de wereld is gestapt.

Een deel vd bende is gepakt door af leggen door politie de kopstukken lopen nog rond en ik weet wie. Ook diegene waar mijn vriend bang voor is om vermoord door te worden.

Wat moet ik nu?
    Ik leef absoluut niet dagelijks in angst ik ben nogal nuchter in dit soort dingen maar de gedachte vind ik wel brangstigend.

Ze weten waar wij wonen, En wij hebben ook een baby.

HOe anoniem is meld misdaad anoniem???
    ZOals ik al zei ben ik erg nuchter in dit soort dingen maar een partner met nachtdiensten en alleen met een baby thuis beangstigt mij toch steeds meer en meer.

2. 2strijd

2strijd Nieuw lid

17 jul 2012
    2
    0
    0
    Oh als ik niet meer reageer, ik ga zo lekker slapen dus dan wordt het morgen.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Heeft je vriend het geld al terug betaald?
    Heeft hij ruzie met deze mensen omdat hij eruit is gestapt?
    Je zegt dat er mensen uit deze groep zijn opgepakt....zou het kunnen zijn dat je ze denken dat je vriend hier achter zit?
    Als je deze vragen met 'nee' kunt beantwoorden denk ik dat er niet zoveel aan de hand is.

Wat vind je vriend ervan dat je naar meld misdaad anoniem wilt melden?
    Als dit echt zware jongens zouden zijn....dan zou ik dit echt niet zomaar doen....alleen als je leven al in gevaar is.

4. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ja lastig, maar al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel..
    Want ookal meld je het anoniem, wat zou je dan willen melden.
    Dat ze het misschien voorzien hebben op je partner?
    Ik denk dat je het eerder volledig geheim kunt houden als je het wel zelf gaat melden en je ze uit kan leggen dat het absoluut ook niet aan de dader verteld mag worden.
    maar als je anoniem een brief of een belletje gaat plegen. Kan het zijn dat ze dan als ze ze ooit pakken ze zeggen van ja.. want we hebben ooit een anoniem telefoontje ontvangen van een dame die vertelde dat ze bang is dat jij der man vermoord om het geld dat jullie hem geleend hebben..

Eerlijkheid duurt het langst, dus ik zou eens bellen, en gaan vragen of je iets kunt melden waarbij je inbescherming kan worden genomen.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou bellen en vragen wat je evt zou kunnen doen. Hun geven je dan tips waar je vast wel wat mee kunt.

6. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Ik geloof (maar dat weet ik niet heel zeker) dat meld misdaad in zoverre anoniem is dat je al je gegevens wel moet door geven, maar dat dit alleen intern gebruikt wordt.
    Normaal gesproken wordt, als je aangifte doet, jouw naam vermeld in de aangifte.
    Nu dus niet....

Sterkte er mee, lijkt me lastig zo over je schouder te moeten kijken.

EDIT: op de website staat het volgende:
    Meld Misdaad Anoniem | Anonimiteit

7. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik zal je even PB-en aangezien ik daar een paar jaar heb gewerkt.;)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is makkelijk: Op het moment dat ze om die gegevens vragen, niet geven. :D

Maar ik zie dat je al een PB krijgt van iemand die er verstand van heeft.

Succes!

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hij heeft geld geleend en niet terug betaald?
    Tja, bij zulke mannen zou ik geen 'lening' willen hebben... Zij doen vreemde dingen voor een grammetje coke!

Mijn ex is/was ook verslaafd. Had ttd dealers onder mijn raam staan die geld kwamen halen..
    Ben dus al inmiddels al 10 jaar van die jongen af, maar begrijp je angst..
    Denk dat die gasten wel puur voor je vriend komen, niet voor jou of jullie kleintje! Maar het is eng, bedreigend en ze deinzen nergens voor terug! Ze kwamen toen ook niet voor mij, maar mijn god! Wat voel je je onveilig!

Moet wel zeggen dat ik als ik jullie was een deskundig iemand in zou schakelen, want bij criminelen in de schuld.. Hmmm! Liever niet!

Heel veel succes en sterkte!

Deel Deze Pagina