Dinsdag 26 juli nod, Maandag 25 tuurstreep, liep bijna niet op in die week... Vrijdag eindelijk een mooi opgelopen test, gevolgd door rugpijn (2dagen) en bloedverlies (ook helder rood), verlies nu nog steeds bloed... Testjes lopen niet echt op of af? Huisarts gebeld en die hebben een afwachtend beleid. Wilde zelf Hcg prikken, maar zij niet... Kan dit nog goedkomen? Testjes Vd afgelopen drie dagen...
De testjes lijken wel iets op te lopen. Een week na NOD waren ze bij mij elke keer wel een stuk donkerder, maar volgens mij hoeft dat niet altijd. Een vriendin van mij testte uberhaupt pas 1.5 week na NOD positief. Bloedverlies kan twee kanten op gaan. Je kunt inderdaad niet veel meer doen dan afwachten. Bloedprikken doen ze vaak niet zomaar, in het begin.
Ze lopen inderdaad op, maar erg langzaam, zeker als je al zolang positief test. Ik vind het er niet hoopvol uit zien, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus ik ga keihard voor je duimen meis! Wat heb je met de huisarts afgesproken? Tot wanneer moet je afwachten en mag je wel bloedprikken of een echo?
Even afwachten dan maar... Ga eind deze week even contact opnemen met de gyn. Als de test dan nog steeds positief aanslaat wil ik graag een echo om te kijken wat er gaande is... Bloedverlies is nu nagenoeg gestopt (beetje bruinverlies nog). Dus drie dagen rood, waarvan twee redelijk veel en een dag wat minder... frummels, is het bij jou echt doorgezet? 😢
Ik zit in hetzelfde schuitje... Mn hoop schommelt met het uur dus aan mij heb je op dit moment niks. behalve dat ik straks om 1 uur een echo heb. (mjn topic staat hier onder ergens) ik hoop dat ik goed nieuws heb, maar ben er bang voor
Helaas heb ik hier geen goede ervaringen mee. Ik heb het twee keer meegemaakt dat de testen bijna niet / heel langzaam opliepen, en uiteindelijk werd het bij beiden keren een miskraam.. Ik had tussendoor geen bloedverlies, alleen toen de miskraam op gang kwam. Dit is waarschijnlijk geen bericht wat je graag wilt lezen, sorry daarvoor. Maar ik wil graag eerlijk mijn ervaringen delen, zodat je daar misschien op voorbereid bent.. Ik hoop van harte dat het bij jou gewoon goed gaat komen. Dikke knuffel!
Als je onder behandeling bent bij een gyn zou ik hem/haar bellen ipv de huisarts. Ik had niet oplopende testen (veeeeeel lichter nog dan die van jou) en mocht direct bloedprikken van de gyn om duidelijkheid te krijgen.
Ja bij mij is het doorgezet drie dagen nadat ik met de utro stopte, zit nu alweer op dag 4. Hoe is het vandaag met jou Blosje?
Iedereen bedankt voor het meedenken en lezen. Inmiddels is het Hcg bijna uit mijn lijf en heb ik dus antwoord op de vraag... Jammer, maar vol goede moed gaan we door...
Je testen zijn afgelopen dus? War verdrietig meis, ondanks dat je het een beetje aan voelde komen. Hoop dat het snel doorzet, dan kan je verder. Hoe gaat het emotioneel?
Mijn testen lopen idd af, Hcg bijna uit m'n systeem. Ben ook gestopt met testen. Donderdag naar de gyn; even kijken of alles schoon is en gelijk kijken of nieuwe follikel al groeit... Zijn bezig met iui, dus vol goede moed maar weer door... Dit is de tweede miskraam, dat maakt dat een zwangerschapstest mij sowieso niet meer zoveel zegt... Eerst een goede echo... Emotioneel gaat het nu wel, gezien verloop van oplopen Hcg en bloedverlies was ik ingesteld op een miskraam (ben al lang blij dat het geen bbz is en mijn lichaam het dus zelf oplost)...
Frummels; en met jou? Zie dat dat al je derde miskraam is... Heftig en moeilijk hoop te houden? Zijn jullie ook bezig met behandeling?
Was het vorige keer ook een vroege miskraam? Mega rot dat het maar niet wil lukken bij jullie. Hoeveelste iui was dit? Ik snap dat je blij bent dat je lijf het vanzelf doet, dat had ik ook. Hoe is het nu met het bloedverlies? Wij hebben onderzoeken gekregen maar daar is niets uitgekomen. Door temperaturen ben ik erachter gekomen dat mijn lf maar 8-10 dagen is, maar omdat ik er zwanger mee ben geworden maakt mijn gyn zich daar niet zo druk om. Mijn ziekenhuis heeft niet zo veel kaas gegeten ook van een korte LF. Ik heb gelezen dat vrouwen die een korte lf hebben te weinig progesteron aanmaken en dit soms ook te weinig aanpakken in een zwangerschap waardoor miskramen ontstaan. Maar ze gaan pas uit van die hypothese na 4-5 miskramen en daar wil ik niet op wachten dus heb om utrogestan (progesteron) gevraagd en dat gebruik ik nu vanaf eisprong. Als ik zwanger ben dan neem ik het tot twaalf weken. Dit was nu m'n tweede ronde. We doen dit nog 4-5 rondes en als ik dan niet zwanger ben gaan we verder kijken.
Vervelend dat je een korte LF hebt! Heb idd eerder gehoord dat het dan verstandig is met medicatie te ondersteunen. Wel heel verdrietig dat het dan toch mis gaat... Evt overwegen naar een meer kundig ziekenhuis over te stappen? Mijn vorige miskraam werd opgemerkt bij 7 weken echo. Daar bleek de uk met 6 weken gestopt te zijn... Uiteindelijk met bijna 9 weken de miskraam opgewekt met medicatie, omdat mijn lichaam niet opmerkte dat de zwangerschap niet goed was... Dat vond ik heel heftig... Ben ook de complete/intacte vruchtzak toen verloren, duidelijk herkenbaar... Deze huidige miskraam was voor mij dus totaal anders. Qua bloed en lichamelijk ongemak/pijn kwam het redelijk overeen met een flinke menstruatie. 3 dagen roodverlies en paar dagen bruin. Nu is alles weer rustig... Donderdag even bij de gyn kijken of alles mooi schoon is en evt kijken of we deze maand door kunnen. Tot dusver 2x iui; allebei succesvol maar helaas dus allebei op een miskraam uitgelopen...
Is bij jou het bloedverlies inmiddels ook gestopt en hoe heb jij het ervaren? Zie in je banner dat het bij jou ook in verschillende weken heeft plaatsgevonden...
Wat goed dat je iui's geslaagd waten maar super super sneu dat het dan niet goed gaat zeg...zo frustrerend en moeilijk om vertrouwen te houden. Mijn miskramen gingen allemaal anders. Bij de eerste kreeg ik een bloeding met 6+0. In 1x een hele guts. Dag erna was bij de echo te zien dat er een vruchtje zat met startende hartactie en een tussenschot waar de ander gezeten had. Die leek onderin mn baarmoeder te liggen. Twee weken later met de echo geen hartslag meer, voelde mij ook niet meer zwanger. Het is toen een halve week daarna opgewekt net cytotec. De dag zelf kwam het grote vruchtje, de dag erna kwam het andere kleine vruchtje. 6,5 maand daarna weer zwanger. Vanaf 6,5 week bloedingen, leek op een soort van aanvallen. Paar echo's gehad maar elke keer kloppend hartje. Ze zagen een hematoom in mn baarmoeder zitten. Toen ik bijna 9 weken was begon ik stolsels te verliezen. Dag voor de 9 weken echo weer een soort weeachtige pijn die ik herkende van mn eerste miskraam. Op de echo was te zien dat het vruchtje niet meer leefde en zelfs in stukken in mn baarmoeder zat. Toen weer na drie dagen opgenomen, maar vlak voor de pillen erin gingen kwam het vruchtje en bevestigde een echo daarna dat ik schoon was. Vorige cyclus weer positief getest, maar mn testen liepen niet op. Het was een lichte menstruatie, lichter dan normaal (en het is bij mij al niet veel) en ook geen stolsels. Dus ik hoop dat alles eruit is nu. Mag jij meteen weer aan je volgende iui beginnen?
Heb je al eens aan uz Gent gedacht? Daar zijn ze een stuk verder met herhaalde mk dan in Nederland. Wachttijd kan vrij lang zijn maar misschien ieys om over na te denken?
He zonnetje! Fanastisch om te lezen dat je weer zwanger bent en het nu goed lijkt te komen! Heerlijk vrouw! Ja ik speel met de gedachte in mn hoofd om een afspraak te maken bij de Sutter, ook omdat dat toch nog wel een half jaar duurt. Moet alleen even uitzoeken hoe dat zit met de verzekering. Moet ik dan gewoon opbellen en vragen of ze gynaecologie bij het UZ Gent vergoeden?
Frummels, ik lees veel positieve ervaringen van Gent... Dus misschien zeker het overwegen waard en alvast die stap te zetten (naar hopelijk uiteindelijk niet nodig). Mag je wel oo controle om te kijken of alles schoon is? Ik ga morgen op controle en hoor dan of we verder kunnen/mogen. Verwacht van wel omdat het al zo vroeg is mis gegaan... Als ik niet had getest had ik dit als een gewone (wel iets te late) menstruatie aangezien en waren we ook door gegaan...