heb ik ergens recht op.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door cook, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    hallo.
    in april ben ik geslaagd voor mijn opleiding. die deed ik via de gemeente. in maart is mijn uitkering stopgezet omdat ik in april aan het werk ging. nu ben ik begin juni ontslagen omdat ze er achter kwamen dat ik zwanger was en ik onder een uitzendbeding werkte. hierdoor heb ik dus niet genoeg weken gewerkt om recht te hebben op ww. maar ik heb ook geen recht op een uitkering omdat hun vinden dat mijn vriend die niet bij ons woonde ons maar moest onderhouden. hij betaald nu de huur enzo met moeite maar we redden het gewoon niet. ik heb overal gesolliciteerd maar niemand neemt een zwangere vrouw aan.
    ik kan me niet indenken dat ik nu dus tijdens de zwangerschap zonder inkomen moet zitten want heb ook vaste lasten om te betalen. ik heb op de site van uwv gekeken maar kan alleen maar vinden dat je recht heb op zwangerschapsuitkering als je in de laatste tien weken ontslagen word. deze baby was niet gepland maar wel meer dan welkom alleen had ik niet verwacht dat er zoveel problemen door zouden onstaan.
    ookal zoude we gaan samenwonen redden we het nog niet want hihj werkt onregelmatig.(bouw he)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Cook,

Je hebt recht op een Zwangerschapsuitkering (WAZO) als de vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na einde van je dienstverband is.

Is dit niet het geval en heb je geen nieuwe werkgever ?
    Je hebt dan geen recht op een WAZO-uitkering.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Tip:

De belastingdienst heeft regelingen voor mensen met een laag inkomen.
    Informatie vind je op de website van de belastingdienst.

Ik wens je een goede zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina