Hallo dames, ben benieuwd wat jullie van plan zijn te doen of gedaan hebben. Mijn idee was de hele tijd om 4 weken vantevoren te gaan omdat het me heerlijk leek om nog wat langer te kunnen genieten van de vrije tijd met m´n kleintje, maar ik heb gisteren nu toch besloten om gewoon 6 weken te nemen...ondanks dat ik geen zware lichamelijke klachten heb gaat het werken me namelijk steeds meer tegenstaan...
6 weken, maar dit ook omdat het werk wat ik doe te zwaar is en we 6 weken van tevoren moet stoppen. Maar ik had nog vakantiedagen over van dit jaar dus die worden nog achter mijn zwangerschapsverlof aangeplakt.
ik kies ook voor 6 weken, ik ben begin zomer uitgerekend, het zal wel warm zijn en dus extra zwaar. daarnaast is mijn werk ook vrij pittig. ik werk met kinderen van 4 t/m 13 jaar en dan een groep van 46 kids. naar school brengen van school halen activiteiten organiseren. dus ik neem lekker de tijd en de rust. ik heb ook als advies van een vriendi gekregen om die laatste weken vooral niks te doen, ze zegt des te beter kan je lichaam straks de bevalling aan. goed uitrusten dus!
Ik heb ook gekozen voor 6 weken omdat ik in de zorg werk en het verplicht is om 6 weken voor te nemen.
4 weken... voel me nog goed, het werk valt me wel zwaar... maar aangezien de week tussen kerst en oud & nieuw maar een kort weekje is vind ik het zonde om nu al met verlof te gaan. Wel een gek idee, anders had ik vandaag mijn laatste dag gehad!
Daar beb ik het niet mee eens want ik werk ook in de zorg en ik stop 5 week van tevoren. Het gaat prima en vind het lekker om na de bevalling nog een week extra te hebben, maar 6 week is niet verplicht hoor, anders zou ik dat ook moeten Groetjes safian
ik probeer 4 weken van te voren. als het lukt, waarom niet, daarna is het altijd fijn, je heb dan nog 2 weken extra. voor die 4 weken heb ik dan nog 1 week voorjaarvakantie, dus dat is wel heel lekker.
Ik ga lekker 6 weken van te voren! Mijn werk is lichamelijk niet echt zwaar, maar de hele dag achter mijn bureau zitten en me concentreren gaat echt steeds minder "vanzelf". Daarom ga ik lekker 6 weken van te voren. Tot die tijd heb ik nog 2 keer een weekje vrij, dus ik moet nog 19 dagen werken (ik werk 4 dagen in de week)..... Ben echt aan het aftellen hoor! Aansluitend aan mijn verlof neem ik nog 4 weken onbetaald verlof en wat vakantie dus ik hoef pas 2 juli weer te beginnen.
ik heb dus ook dat ik me steeds minder kan concentreren...had dus echt gedacht dat ik 4 weken zou gaan maar nu ik het doorgegeven heb en ik weet dat ik nu nog maar 20 dagen hoef te werken ben ik zo blij! En het bleef ook maar steeds in mijn hoofd ronspoken van "wat nu als ik eerder beval als mijn uitegrekende datum?...dan worden die dagen of weken je ook ontnomen en dan heb je nog niet lekker je rust gehad...
(het duurt nog even) Maar ik wil graag 4 weken voor de uitgerekende datum stoppen. Ik sta ook maar voor 12 uren op papier dus dat is niet zoveel, en heb geen lichamelijk zwaar werk.
Ik heb 4 weken aangegeven, eerder mag dan als het niet gaat ook hoor! Vond het wel een lekker vooruit zicht..ben zowat de hele zomer thuis.Van april tot en met augustus.Plak er de vakantie lekker achteraan.Dus dan is ons Priegeltje 19 weken als ik weer moet gaan werken....
ik probeer als alles goed gaat deze weken het pas bij vier weken op te nemen!Ben eind augustus uitgeteld en ga dan eind juli met verlof!Ik heb geluk dat ik drie weken vakantie heb dus die plak ik er vooraan!Dan zou ik 7 weken van te voren hebben en 12 na de bevalling! liefs
Ik heb anders gestemd omdat ik al sinds het begin van mijn zwangerschap in de ziektewet ben en dit waarschijnlijk zal blijven tot na het verlof..
Ik heb ook voor 6 weken gekozen. Niet omdat ik dat zo graag wil want ik denk dat als ik verder lichamelijk geen last krijg me dood ga vervelen alleen in mijn werk heb ik nogal met agressie en bedreigingen te maken dus nu zit ik al af en toe elders en word het voor mij steeds lastiger om op mijn werk aanwezig te zijn.....
Ik ben 4 weken van te voren met verlof gegaan en achteraf had ik liever 6 weken gedaan.. Was toch wel zwaar, ook omdat ik mijn huis nog goed aan kant wilde hebben..