Regels w.b `schokkende` foto´s.

Discussie in 'Over deze site' gestart door Senna, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik kan het niet terugvinden in het regelement.. maar zijn er ook regels w.b schokkende foto´s?

Zo niet is het wellicht niet handig om daar wel regels voor te hanteren?

Zoals bijvoorbeeld een verplichting dat je het moet aangeven in het topictitel zodat mensen zelf kunnen kiezen of ze het topic openen en foto´s willen zien of dat ze het kunnen overslaan?

Ik kan mij herinneren uit het verleden dat hier wel eens wat over gezegd is.. (dan heb ik het over jaren geleden toen ook het vlindergedeelte is geopend)

Kan het alleen nergens terugvinden. Zou wel fijn zijn als hier regels voor zijn juist om discussies te voorkomen.

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    als je een foto ziet waarvan je het te schokkend vind kun je dit melden via het driehoekje en zullen ze daar vast naar kijken.
    Denk alleen dat het begrip schokkend nogal moeilijk vast te stellen is, want de 1 vind iets schokkends wat een ander heel normaal vind.

3. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Schokkend is wellicht ook niet het goede woord..
    Want indd pcies wat je zegt.. dat is per mens zo verschillend.
    Maar het is toch wel fijn als we rekening met elkaar kunnen houden toch?

Daar gaat het mij juist om. En als dat kan door bijvoorbeeld iets in het topictitel te zetten dan krijg je geen verassingen te zien waar je niet op zit te wachten of niet tegen kan.

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik ben hier nog geen foto's tegen gekomen waarvan in dacht; hmm dat had ik liever niet gezien. Zit ik misschien net in de goede topics te neuzen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn.

Tijdje terug is er een soort gelijke voorstel geweest mbt in de titel vermelden dat het bericht schokkend kon zijn, als ik het goed heb is dat toen ook met het driehoekje door het beheer opgelost

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Oke, maar dan is het al te laat toch? Als je het moet melden ben je dus al geschrokken.

Naja wil hier zeker geen discussietopic van maken. Neem aan dat de beheerders hier op gaan reageren?

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    ja daar heb je wel gelijk in...lastig he?!

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Ik denk dat het lastig is om daar een regel voor te maken.
    Als ik een foto plaats waarvan ik denk dat hij niet schokkend is, zet ik er dus niks bij in de titel. Maar een ander kan daar weer heel anders over denken en het wel als schokkend ervaren.

Ben je recent een foto tegengekomen? Dan kan ik eens kijken.

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Het gaat om een topic in : De bevalling, en dan om [​IMG] Jullie eerste foto samen!

Super mooi topic, was aan het bladeren en kwam ineens een hele heftige foto tegen van een moeder met in haar armen een overleden baby. Ik ben zo van die foto geschrokken, omdat ik hem ook niet verwachte. En zelf zwanger en op het eind, dus dan komen die dingen helemaal binnen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind zeker dat deze moeders ook recht hebben om hun baby te showen, het is allemaal erg genoeg, en je kunt zulke dingen niet verbieden.

Maar er was nog een moeder die ook een kindje was verloren en ook erg emotioneel was geworden door het tegenkomen van deze foto. (ook omdat het zo onverwachts was.. je verwacht het niet in dit topic tegen te komen.. het is immers ook niet het vlinder gedeelte)

Dus ik heb ook met alle respect gevraagt/gezegt dat het mij beter lijkt om dit te vermelden in het topictitel. Zodat je zelf kan kiezen om het te kijken of niet. Ik vind dat er wel een waarschuwing vooraf mag worden gegeven omdat je er niet vanuit gaat dit tegen te komen en dit door veel vrouwen toch als heftig word ervaren.

Zijn hier dan geen regels voor?

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

@Lotte
    Kan ik op een of andere manier de titel of het eerste berichtje van mij in het ''jullie eerste foto samen'' topic veranderen?
    Zodat ik daarin kan vermelden dat het topic ook foto's kan bevatten van vlinderkindjes.
    Ik ben van mening dat die kindjes er hoe dan ook bijhoren.
    Maar op die manier kan er dan zelf een beslissen worden genomen of ze een kijkje willen nemen in het topic of toch liever niet.

Het veranderen lukte niet meer aangezien er geen ''wijzig'' meer stond.
    Zou je me willen helpen?

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zeg maar wat het moet worden, dan pas ik het aan.

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Nee we hebben hier geen regels voor omdat we vinden dat kindjes die doodgeboren zijn, ook gewoon kindjes zijn, waar je trots op mag zijn en die je mag laten zien.

Als we hier een regel voor gaan samenstellen dan moeten we dat rustig en zorgvuldig doen met als doel een regel waar iedereen zich in kan vinden.

Ik zal het meenemen in het team.

Lotte

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Persoonlijk vind ik dat een geboortefoto moet kunnen, ook van een overleden kindje.
    De ervaring leert dat iedereen een andere kijk op schokkend heeft. Daarom ook de "regel" meld het even als je iets ziet waar je sterkte twijfels over hebt.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

We waren tegelijk.

14. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb de foto niet gezien.... heb wel in het topic gezocht en begrijp diegene die hem geplaatst heeft ook volkomen.....
    het overleden kindje is ook een lid van haar gezin en is ze ook moeder van geworden... het was ook de eerste foto....

Tja vind het dan eerder "confronterend" dan schokkend...

Zelf lees ik ook liever "alleen goed nieuws" maar helaas gebeuren er ook veel dingen die niet zouden mogen gebeuren.. :( en "struisvogelpolitiek" verandert daar niets aan...
    (mijn mening)

15. Jel

Jel Niet meer actief

#15 Jel, 17 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 dec 2011
    Ik zal eens vertellen:

ik ben mama van een overleden kindje (met 33,4 weken levenloos geboren) en er zijn een paar mensen geweest die niet het foto-album wilden zien waar ons meisje in stond. Dit deed me best pijn. Ondanks dat onze dochter overleden is, ben ik ook heel trots op haar en wil ik haar het liefst wel aan de hele wereld showen, bij wijze van, van: "Kijk, dit is MIJN dochter.

Maar eigenlijk vind ik het ook best dubbel. Want ergens kan ik ook wel snappen dat het voor de ander inderdaad als een beetje schokkend kan worden ervaren. Voordat onze dochter geboren was en dus nog levend in mijn buik zat, vond ik dode mensen ook eng.

Maar misschien dat inderdaad in het topic aangegeven kan worden dat het ook foto's bevat van overleden kindjes, dan kunnen mensen er rekening mee houden.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind confronterend ook wel een mooie benaming, beter dan schokkend.

17. linde90

linde90 Niet meer actief

Helemaal met je eens, het doet "pijn"als iemand zegt dat je kind schokkend is.
    en de foto in kwestie waar het allemaal om gaat was prachtig.
    Als de moeder niet had gezegt dat het kindje overleden was, had niemand het gezien!

18. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Inderdaad confronterend vindt ik ook een beter woord. Overleden kindjes mag je ook erg trots op zijn. Vindt het dan zo erg dat juist de moeders met een overleden kindje hun trots niet zouden kunnen tonen. Tuurlijk snap ik dat het voor de bijna mama's confronterend kan zijn, de een kan er wel tegen en de ander niet.

19. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik denk dat men bedoeld dat de situatie schokkend is, niet zozeer het kindje zelf.... (denk ik hoor. maar ik vind sowieso overleden kindjes mooi om te zien. Zulke volledige mensjes, enige wat mist is een kloppend hartje, als je snapt wat ik bedoel...)
    Kijk, het is natuurlijk schokkend om te zien dat dit ook kan gebeuren en dat dit daardoor confronterend overkomt, omdat het realiteit is waar je niet over na wilt denken.
    Hoop dat ik mezelf beetje goed uitleg, wil niemand voor hoofd stoten!!

Misschien handig om topic-titel te veranderen, zodat er ook vermeld staat dat er ook vlinderkindjes in komen te staan?

20. me83

me83 Niet meer actief

ik zou het fijn vinden voor de mensen die graag in het topic hun kindje willen showen dat er een nieuwe word bijgeopend die wel fotos van vlindertjes bevatten.. ze plaatsen het niet voor niets.. en om steeds te moeten verwijzen naar hun profiel voor een foto is het ook niet helemaal.

vind wel dat er bij het topic dan staat.. fotos van je eerste moment samen(ook voor de vlindermama's onder ons) dan bevat schokkend of confronterend.. vlindermama fotos klinkt vriendelijker of engeltjes oid.

Deel Deze Pagina