ben ik dan de enige die geen zin heeft in kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 24 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    titel zegt het al ..
    ben ik dan echt de enige

iedereen die bij ons zou komen heeft afgezegt ..

dus... 2 dagen niets ,,.
    een dag zoals elke andere..

mijn ma vond het belangrijker om met andere mensen haar kerst door te brengen dan met haar eigen dochter en kleinkinderen ..

:(

ik kijk er naar uit om alle kerst versiering weer weg te halen

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Hier ook weinig zin. Manlief vertrekt morgen voor zijn werk naar het Midden-Oosten. Maar ach, hoort erbij... Probeer er toch nog 2 gezellige dagen van te maken.

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het is inderdaad niet leuk dat iedereen heeft afgezegd maar koppie omhoog. Probeer er juist nog iets leuks van te maken.

Maak het gezellig met de kindjes.

Ik ben ook vanavond alleen met de kids ( man werken ) morgen middag zit ik bij mijn ouders maar in de avond ook alleen met de kindjes ( man weer werken )
    Is inderdaad niet super leuk maar ik heb nu de tafel al mooi gemaakt, heb een paar spellen uit de kast getrokken en ga het gewoon gezellig maken samen met de kids.

Probeer er nog iets leuks van te maken, doe je het niet voor jezelf maar voor je kinderen.

4. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Wat jammer dat iedereen afgezegd heeft met Kerst.

Zelf heb ik ook niet veel met die dagen. Ben altijd blij als die rommel m'n huis weer uit kan ;) Maar ja, voor de kinderen laten we het staan tot 2 januari.

Helemaal nu mijn vader op de IC ligt en vecht voor z'n leven, kan het mij helemaal gestolen worden. Voor de kinderen gaan we gewoon gourmetten en kerstontbijt etc. Maar voor mij had het niet gehoeven.

Ondanks alles wil ik je toch hele fijne dagen wensen en een gelukkig 2015.

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Vind er ook niks aan...geef mij maar weer de normale dagen..iedereen lekker bij zn ouders...ik heb ze niet meer. Daar kan ik normaal goed mee omgaan maar met deze dagen steekt het wel als iedereen het druk heeft met families

6. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Peet, lieve peet,,
    Je bent heus niet de enige die zo'n kerst in gaat.
    Familie kan zo gezellig lijken op tv of als je anderen er over hoort ,maar mijn ervaring is dat mensen nooit vertellen dat ze een familie hebben die er niets is op de juiste momenten , een zus/broer/moeder hebben waar geen contact meer mee is of dat er gewoon andere problemen zijn. En dan die koopzucht die erbij komt kijken.
    Ik heb niet zo veel geld en moet het doen met wat ik heb. Kan me niet zo veel luxe veroorloven (hier dus heerlijk een stukje kip, wel een mooie taart) dus geniet ook van mijn tijd met mn man.
    maar ik heb weleens dagen dat ik het allemaal maar oneerlijk vind hoe anderen mensen kunnen leven. 'waarom heb ik dat niet'..maar weet je.. jezelf vergelijken met anderen heeft zo weinig zin.
    Je moet toch je eigen geluk scheppen.

Vind het heel naar voor je dat je moeder heeft afgezegd. Ik hoop dat de dagen met je kinderen je ook wat ontspanning en liefde geven.
    Fijne kerst!

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik vind het lastig ik ben wel juist van met kerst weg met hele familie eten
    elke keer die teleurstelling ..

8. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ach meid,wat vervelend dat iedereen op het laatst heeft afgezegt probeer er toch iets van te maken meid, ook jij hebt recht op een leuke kerst, geniet van de kleine dingen,
    Liefs van taart.

9. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dank je wel meis.. :) jij ook

het is ook vaak oneerlijk ..
    ik probeer altijd alles goed te doen
    voor iedereen
    wil altijd zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft ..
    maar met dit soort dagen word ik ''vergeten ''

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Och lieverd,

hier hebben ze ook afgezegt. prima ik vermaak me wel met ons gezin,
    We gaan lekker spelletjes doen, filmpje kijken genieten van de kids. En van elkaar als gezin..

maar het steekt wel inderdaad dat ze dan toch afbellen..

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bwah, geen zin is wel erg sterk - ik vind het wel oké, maar mijn kerst-spirit is er niet. Voorgaande jaren vaak wel, maar nu heb ik zoiets van: het zal me een zorg zijn :) Ik kan me er niet druk om maken. Ik shop, ik zet de soep op, het huis is versierd, kerstkaarten zijn de deur uit enz enz enz. Ik help anderen waar ik dat kan (vandaag nog 2 uur mijn naaste geholpen), maar mijn kerstspirit is een beetje foetsie. Raar maar waar. Ik weet niet zo goed hoe dat kan.

Ik heb al een hoop geprobeerd, zelfs Home Alone gekeken en toen begon het wel een beetje!!! Maar het zakt weer af naar het nulpunt. Zelfs terwijl de soep bijna klaar is en de mokken voor de chocolademelk klaar staan. Straks naar de kerk voor de mis...

Nothing :p I just don't feel it. No feels! Whaaaaa.

12. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Snap het wel...
    Hoorde van de week dat mijn zusje wel bij mijn moeder met de kerst is uitgenodigd en wij niet. Steekt ook wel ff flink hier :(
    Maar ik ga het gewoon gezellig maken :)

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    ik heb ook weinig met kerst. zeker morgen vind ik een schijt dag. heel de dag hangen en zitten. hopelijk werkt het weer mee dat we nog effe naar buiten kunnen. tweede kerstdag gaan we wel uit eten met mijn ouders. dat vind ik wel leuk natuurlijk maar niet omdat het perse kerst is. dr is verder geen zak op tv. ja all you need is love waar ik echt geen moer aan vind ( ben de enige ook denk ik daarin) en morgen voor de 85 ste keer home alone. lang leve netflix dan wel hihi.
    gelukkig geen schoon ouders ofzo waar ik me aan hoef te ergeren want daar komen we al 2 jaar niet meer. ik ben ook blij als het gewoon weer 2 januari is want 1 januari heb ik ook al een pesthekel aan hahah

toch fijne kerst iedereen.

14. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    De stad kun je niet meer doorkomen. Supermarkten zijn stamvol mensen, maar de schappen zijn leeg. Iedereen is gestresst. Moeten allemaal nog zoveel doen. Mensen die normaal niet in de kerk komen hollen vanavond ineens naar de kerstdienst. Dan gaat iedereen gezellig naar familie, terwijl drie kwart van de mensen loopt te foeteren en mieteren op familie. Die doet zus niet aardig, die is zo niet geïnteresseerd. En altijd die verplichting, elk jaar hetzelfde...

Ik snap niet waarom iedereen kerst zo leuk vind :D Om zulke stress te voorkomen, heb ik lekker overal nee opgezegd. Ik ga niet naar ouders, niet naar schoonouders. Doe geen moeilijke diners. Gewoon lekker rustig op de bank. Genieten van twee vrije dagen, samen met mn vriend. Je kunt kerst zelf die lading geven die je wilt.

Ik hoop dat je jezelf niet gek maakt met de gedachte dat je alleen zit. Je hebt een stel kinderen. Maak het samen gezellig met je gezin. Zorg dat je met warme herinneringen terug kijkt naar deze kerst, die helemaal van jezelf is. Geen gestress. Niet hollen voor andere mensen, maar gewoon gezellig in liefde en samenzijn met je gezin.

15. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Morge met schoonouders verder samen ,hier ook zon moeder me broertje en vriendin en haar familie wel uitgenodigd en wij zijn nog nooit uitgenodigd met kerst..we gaan 2e kerstdag er lekker samen ooit en de rest kan de boom in..

Had me moeder uitgenodigd met oud en nieuw is ook afgezegd ze gaat liever naar een tante ook goed dan niet doet zeer mar met me gezin kom ik er ook wel

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook geen kerst sfeertje dit jaar. Ben al zo'n 14 weken ziek door de zwangerschap (hyperemesis gravidarum)
    Kan dus weinig, kan amper eten.

Probeer het maar positief te zien. We zijn straks 4 dagen samen vrij. Hebben geen verplichtingen en ik ga dan maar genieten van de schopjes in mn buik.
    Volgend jaar kerst met zn 3tjes♡

17. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hier ook niks hoor
    Dit word de eerste kerst met de kindjes alleen en zonder ex
    Familie heeft me wek gevraagd maar vind t wel lekker thuis zijn een keer.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind de periode rondom de Kerst altijd veel leuker dan de dagen zelf.Morgen met schoonouders en schoonzus/zwager etc bij een restaurant brunchen.Heb er weinig zin in moet ik heel eerlijk bekennen.De jongste van 2 jaar gaat echt niet uren achtereen aan tafel zitten en ik zal wel weer de aangewezen persoon zijn die rondjes met haar moet gaan lopen om haar te entertainen.Manlief heeft dit zogenaamd nooit door want die zit ondertussen lekker te eten en gezellige gesprekken te houden.
    Ik eet met dit soort uitjes amper iets haha.We zijn wel in Hoek van Holland dus kunnen we daarna even uitwaaien.
    's avonds met ons eigen gezin gourmetten.
    2de kerstdag met de oudste 2 kinderen naar de bioscoop.Hoop dat het ervan komt want man heeft dienst 2de kerstdag dus de kans is aanwezig dat die weggeroepen wordt.Oma komt op de jongste passen en 's avonds maak ik een lekkere ovenschotel en eet ze gezellig mee.
    Opzich allemaal wel leuk maar zal blij zijn als het zaterdag is.Dan nog Oud en nieuw en 4 januari ben ik ook nogeens jarig maar dat ga ik niet vieren.
    Het wordt wel verwacht omdat ik 40 jaar wordt maar dat verzetten we een aantal weken blehhh haha.

19. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik vergeet steeds dat het morgen al kerst is en dus vanavond kerstavond. Vriend lief heeft morgen een nachtdienst en ben ik dus alleen. Maar het doet mij eigenlijk weinig.

Ben alleen maar blij met de doctor who Christmas special :D

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Oh meiden wat vevelend dat er gewoon mensen zijn die zonder redelijke reden zich afmelden voor een kerstdiner/dag, ik kan daar gewoon met de pet niet bij.

Ik hoop dat jullie evengoed kunnen genieten van de tijd met jullie gezin.

Deel Deze Pagina