De laatste tijd ren ik mezelf voor voorbij. Ik kan heel goed voor een ander zorgen maar mezelf vergeet ik helemaal. We hebben ook een gigantische crisis met onze zoon thuis ( lees puber met ass en een gameverslaving) die ons heel veel zorgen kost. Tel daarbij mijn drukke baan bij op (pm-er) en een man in ploegendienst. Ik ben nu eindelijk lid geworden van de sportschool en heb een paar proeflessen gehad. Nu heb ik afgelopen week weer een hatha yoga les gedaan en ik vind het heerlijk! Had ik eerder mee moeten beginnen. Maar tijdens de les in een platte poze vond ik de matjes van de sportschool toch niet zo heel fris ruiken. Dus ik wil mijn eigen matje gaan aanschaffen. Waar halen jullie de matjes en waar moet ik op letten?
Ik ben sinds een maand of 3 weer gaan sporten en heb de mijne bij de Action gehaald (hoe kan het ook anders zou je bijna denken ). Was 5 euro geloof ik en van Umbro, dus ook geen beroerd merk ofzo.
Ik heb thuis een matje van kurk en rubber, vind ik heel fijn omdat het niet zo glad is (als je m licht vochtig maakt krijg je zelfs meer grip) en de rubberen onderkant voorkomt dat de mat gaat schuiven. Doordat de mat wat dikker is weinig last van bijvoorbeeld mijn knieën tijdens oefeningen. Ook makkelijk qua onderhoud (gewoon afnemen met doekje), gaat lang mee en is duurzaam in materiaalkeuze. Het nadeel is dat het geen lichtgewicht matje is, dus als je standaard op de fiets gaat niet mega handig. En in het begin ruik je het rubber. Superyoga heeft een matkiezer, als je zelf nog niet een duidelijk beeld hebt van wat je zou willen.
Ik heb een matje van de action, langer en niet zo dik als die van de sportschool dus heel fijn bij de poses. En dik genoeg voor grondoefeningen. En goedkoop genoeg om een keertje een miskoop te kunnen doen
Ik heb deze. Idd ook 1 waar ik goed met m’n zeeethanden en voeten in poses kan blijven staan. https://www.superyoga.nl/yogamat-eco-grip-tpe-extra-dik-donkergroen-lotus.html
Ik heb er een van Manduka. Die is mooi stevig en dik. Wel al bijna een workout om ze mee te nemen want best zwaar.