Mijn vader had restschade van een herseninfarct die zn leven compleet overhoop gooide. Hier fietst iedereen met een helm en als ze commentaar hebben is t simpel "dat hebben we opa beloofd en beloftes kom je na". Sm had een eenzijdig ongeval met dr fiets (geen elektrische) en kreeg vliegles over dr stuur heen, lag 10min buiten westen en hele gezicht bont en blauw, die fietst nu ook maar met een helm nadat ze te horen had gekregen dat ze stinkende mazzel had gehad. Echt, neem gewoon een goed passende helm en vervang hem tijdig (ookal heb je geen ongeval gehad) je hersenen zijn zo belangrijk en daar wil je geen "had ik maar" op krijgen. Je kan zelf een lompe glijpartij hebben, een ander kan je ook raken en dat je ongelukkig terecht komt. Meestal loopt het af met een sisser, maar zit je bij de pech hoek is je leven compleet overhoop gehaald.
Jemig wat naar dat je zo beroerd bent geworden. Hopelijk herstel je snel! Zou zeker ook aangifte doen.
Wat heftig joh Hier fietsen de kinderen ook met helm (nooit negatieve reactie op gehad trouwens), maar ik overweeg om dat zelf ook maar te doen...
Nou dit dus. Het kan iedereen gebeuren. En daarnaast vind ik persoonlijk de weg naar school te gevaarlijk. Er zijn stukjes waar ik niet naast haar kan fietsen en waar ze langs paaltjes af moet fietsen, dood eng vind ik dat.
Ik ben neurologie verpleegkundige en het komt helaas geregeld voor dat mensen met hersenletsel op de afdeling liggen na een val van hun fiets. Soms valt het mee. Maar helaas komt het ook voor dat mensen blijvende schade hebben. Dat kan zich uiten in blijvende uitval in ledematen of dat ze erge cognitieve problemen houden. Vorig jaar een jonge vrouw van midden 20. Was bergaf met een mountainbike (had overigens wel een helm op). Heeft blijvende uitval en cognitieve problemen. Zo triest.
Morgenochtend kan ik langs komen om aangifte te doen. Mijn bericht is al wel vaak gedeeld op fb, maar helaas nog geen reactie op. Toen de ambulance van de week weg was, zei ik nog tegen mijn man; zie je wel, valt best mee. Maar zo'n hersenschudding valt vies tegen zeg. En wat er ook bij komt kijken, is het praktische aspect. Mijn ouders vangen de zorg voor de paarden op en brengen onze dochter van en naar school.
Jeetje dat is flink aangekomen! Fijn dat er beelden zijn. Heb je gevraagd aan de winkel om ze te bewaren? En door te geven aan de politie? Wie weet kunnen zij nog wel iets doen om het beeld scherper te krijgen. Hopelijk herstel jij snel en wordt de dader ook gevonden.