Melding maken over BSO?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Tsss, ik ben niet zo'n voorstander van meteen paniek zaaien maar na zo'n reactie zou ik dus wel even contact opnemen met de teammanager. Ervanuit gaan dat 'ouders het vast weten en goed vinden' zou ik niet doen want als het mijn kind was en ik wist het niet, was ik echt niet blij.
    Hoe dan ook heel attent dat je er uberhaupt naar kijkt en er wat van zegt!

2. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Dit kan echt niet.. zou me verplicht voelen een melding te maken

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben nu thuis. Ze zijn er iig niet uitgegaan nadat ik het aangaf en ben nu wel in staat een melding te doen bij de bso zelf. Ik vind het een rare reactie.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Maar ik zou ook kunnen vragen: wie heeft er een zwemdiploma? Gewoon om het praatje wat op gang te krijgen terwijl ik het wel weet. Net als wie heeft er vanmorgen ontbeten? Wie van jullie houdt van pindakaas? Ik denk dat de intonatie erbij belangrijk is.

Dat het water niet geschikt is vind ik ook slecht.. maar ik zou dat zeggen op het moment zelf ipv aanzien wie er in gaat.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Het is ook een rare reactie. Dat je niet van het slechte water op de hoogte was kan ik mij nog voorstellen. Maar als je er op bent gewezen moet je beter weten.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik snap je, nee die intonatie had het niet. Het ging (op luide toon, want ze zat 25 meter verderop en kwam aanlopen: " jongens wie heeft er een zwemdiploma? O jij niet, jij niet etc, dan moeten jullie maar hier op het strand komen spelen" en sloft weer 25 meter weg.

7. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Zwemmen er ook echt kinderen of is het alleen pootje baden wat ze doen? Je zult je nog verbazen hoeveel mensen denken dat het wel ok is om in water met blauwalg te staan zolang je maar niet echt zwemt en kopje onder gaat. Grote kans dat de leiding dus denkt dat er niets aan de hand is zolang niemand echt zwemt. Je zou mogen verwachten dat zij dit weten, maar heel veel mensen maken toch regelmatig deze verkeerde inschatting.

8. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Melden! Wij mogen niet eens dicht bij het water (elk soort water) komen met onze kinderen.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ze waren niet echt aan het zwemmen nee. Stonden er tot de knieeën of degenen met kortere broeken verder in.
    Ik verwacht dat leidsters zoiets weten idd. Ook als ze hier zelf niet wonen moeten ze weten hoe de omgeving van het kdv/bso is als ze met de kinderen op pad gaan.

10. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Wat een laconieke houding zeg. Ik zou zeker melding doen. Idd eerst zelf aanspreken maar dat heb je al gedaan. Als er dan zo’n antwoord komt en ze gewoon mogen zwemmen vind ik dat ze er zeker op aangesproken mag worden. Lekker dan als je kind ziek wordt.
    En ik lees ook zo’n houding ten opzichte van de diploma’s. Misschien ben ik overbeschermd maar ik wil toch echt dat er goed mee omgegaan word. Ze moeten op zijn minst weten wie er een diploma hebben.
    Waren ze wel aan het opletten trouwens?

11. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Dit dus!

12. tuc

tuc Niet meer actief

Tja iedereen ziet dat op zn eigen manier natuurlijk. En sommigen zullen mij overdreven vinden, maar ik vond het onverantwoord zoals ze zaten. Zeker 25/30 meter verderop. Er waren 20 kindjes ongeveer in en nabij het water van 4-10 jaar.
    Ze speelden al een half uur zo voordat er geinformeerd werd naar zwemdiploma's. En op het moment dat een 4/5/6 jarige valt en het misgaat kunnen zij niet op tijd die 25 meter afleggen.

13. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Sorry zie dat mijn post helemaal verkeerd over kon komen. Ik vind jou niet laconiek. Ik vind de leidsters laconiek. Ik sta helemaal achter jou! :)

14. tuc

tuc Niet meer actief

O nee dat snapte ik hoor:D.
    Ik ga antwoord op je vraag: waren ze wel aan het opletten?;)

15. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Haha! :D

Dan hadden ze ook nog best een groep om op te letten.
    Ga je een melding doen?

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het als moeder zeker waarderen wanneer hier een melding over wordt gemaakt. Mijn jongste gaat straks ook 2 hele dagen naar de vakantie opvang en ik zou echt niet blij worden wanneer zij aan gevaar wordt blootgesteld. Zeker een melding van maken.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ik ga het doen. Was net een mailtje aan het opstellen.
    Ik vond het verdrinkingsgevaar best aanwezig en zou het mijzelf nooit vergeven als ik vandaag of morgen hoor dat het wel een keer misgegaan is.

Popidepi, HooyoShimbir, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.141
    113
    Home
    Ik zou het wel melden ik denk altijd van wat als het mijn kind was zou ik het dan willen weten?
    En ja bij zoiets zou ik dat zeker
    En als je ze er ook nog op wijst en ze er niks mee doen al helemaal

19. Lilium

Lilium Niet meer actief

Goed bezig @tuc , ik ben heel beniwued of je er wat op terug hoort.

20. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Goed van je dat je een melding maakt. Ik vind het een zeer onverantwoordelijke situatie. Als ouder zou ik not amused zijn, en dat is nog zacht uitgedrukt.

Deel Deze Pagina