Melding maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Precies dit!

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Maar hij zit daar gewoon bij zijn voordeur?
    Dat mag toch wel?
    Misschien is hij heel eenzaam, en vind hij het gewoon leuk om naar de spelende kinderen te kijken en contact te maken?

Ik snap dat dit anno 2014 misschien niet meer kan/mag....maar het kan ook met goede bedoelingen zijn, en hij zit voor zijn huis, dus niet in de gelegenheid om stiekem gedrag te vertonen, lijkt mij.
    Ik zou het gewoon in de gaten houden.

3. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis

Ik heb er totaal geen probleem mee dat hij voor zijn voordeur zit.
    Dat moet hij zelf weten.
    Wat ik wel een probleem vind is dat hij ongevraagd aan mijn dochter zit. En gewoon het gedrag eromheen.
    Je hoort gewoon zoveel vervelende verhalen om je heen wat je extra alert maakt natuurlijk.
    Waarom wilt hij kinderen nat maken? Wat is de reden daartoe? Zijn antwoord was dat is toch leuk? De kinderen willen dat zelf?
    Ja een kind wilt ook wel elke dag naar de efteling...
    En dan de combinatie buiten zitten met zijn laptop, ongevraagd aan kinderen zitten, zich mengen met alle buurtkindjes met een spel wat sommige kinderen niet willen.

4. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Heb je ook al eens met andere ouders uit de buurt erover gesproken. Wat vinden zij ervan?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Maar ongevraagd aan kinderen zitten... ik las dat hij zijn handen voor de ogen van je dochter deed, als in 'wie ben ik'.
    Is dat voor jou ongevraagd aan kinderen zitten? Want dan maak ik mij daar ook wel schuldig aan, haha.
    Helemaal in de speeltuin, met spelletjes handjes vasthouden en zo.
    Maar goed, krijg nou niet bepaald het idee dat je open staat voor de gedachte dat deze man ook weinig kwaad in zin kan hebben. En dus kan ik alleen maar zeggen, wijkagent bellen.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik snap dat je je door alle nare verhalen die je tegenwoordig hoort zorgen maakt. Maar uit wat jij hier vertelt maak ik op dat deze man verstandelijk wat beperkt is en niet functioneert op het niveau van een volwassene.

Het antwoord wat hij geeft op de vraag waarom hij de kinderen nat maakt is dus totaal begrijpelijk als je ervan uitgaat dat hij dezelfde denkwijze heeft als de kinderen. Hij redeneert en functioneert niet op het niveau van een volwassene waarin hij bedenkt dat je niet altijd van alles kan doen omdat de kinderen het leuk vinden. En hij zit natuurlijk niet ongepast aan je dochter, hij deed alleen zijn handen voor haar ogen. Wat geeft dat nou, nogmaals, als je beredeneert dat hij geestelijk nog een kind is.

Het is goed om een oogje in het zeil te houden en de wijkagente eens aan te spreken om te vragen wat zij weet over en van de betreffende meneer.

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Inderdaad, probeer dit eens eerst.
    Bespreek het ook met andere ouders en je buren. Wat vinden zij er van?
    Ik vind het persoonlijk wel wat engig klinken.
    Als hij volwassen is en wel 100% kan het echt niet vind ik dat hij kinderen aanraakt. Ik zou in een speeltuin ook niet zomaar bij vreemde kinderen mijn handen voor hun ogen doen?
    Daarnaast vind ik natspuiten wel heel erg...daar krijg ik wel wat nare bedenkingen bij.
    Als die man verstandelijk beperkt zou zijn, dan zou ik net zo goed mijn twijfels hebben want daar kunnen ook wel nare dingen bij gebeuren...juist omdat het allemaal zo onschuldig lijkt en zij zich niet bewust kunnen zijn van hun gedachten en handelingen. En "spelen" met kinderen in hun beleving heel normaal is.

8. sunshineS1976

Juist als volwassen man met de geest van een kind kunnen rare dingen gebeuren... want dan is "doktertje spelen" ook heel normaal omdat hij als een kind denkt?!

9. Amethist

Ja, alles kan. En daarom zeg ik ook dat het niet verkeerd is om een oogje in het zeil te houden, de wijkagente eens te benaderen en dat het ook niet verkeerd is om dochter duidelijk te maken dat ze, net als bij alle andere volwassenen, niet met hem weg mag gaan.

Maar ik vind het zo jammer, alhoewel wel begrijpelijk zoals ik al zei, dat mensen tegenwoordig zo vaak gelijk van het slechtse uitgaan.

10. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Als hij verstandelijk beperkt is, snapt hij je ook echt niet..
    In mijn familie komt het veel voor en ik heb hele grote kans dat mijn kind dat ook word, nouja nu al is natuurlijk... Fijn om te weten dat het gelijk als creep wordt gezien door sommige..

Hij ziet dan dus echt! niet het kwaad. Hij snapt dus ook niet waarom jij ineens boos wordt. Als hij verstandelijk dus 6 is, een 6 jarig kind doet ook dingen omdat hij die dingen 'gewoon' leuk vind.

Vraag anders gewoon wat hij mankeert. Heb je 'bewijs' dat hij een pedo is?

Als dit allemaal niet aan de orde is, dan indd melding maken.

11. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik vind het moeilijk.
    Ik heb het er ook met de buurvrouw aan de overkant over gehad toevallig daarnet.
    Zij gaf aan dat ze al een tijdje geleden een melding had gemaakt bij de wijkagente omdat zij het dus ook niet vertrouwd. Haar reden was dus dat zij zag dat hij ook foto's maakte van de kinderen die buiten speelde waaronder ook haar zoon.
    Ik zal het er eens over hebben met andere moeders in de buurt.

12. Amethist

Nog een aanvulling: Wij hadden vroeger in het dorp waar ik woonde ook zo'n vreemde vogel wonen, echt de "dorpsgek" zeg maar. Hij was niet verstandelijk beperkt, juist heel intelligent en daardoor een beetje gek geworden. Hij sprak ook alle kinderen aan, ons was gewoon geleerd, hij is prima, je kunt gewoon met hem praten, maar je gaat niet met hem mee, net zoals je dat ook niet doet met andere volwassenen die niet je ouders, opa en oma of oom en tante zijn.

13. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Leven mensen die verstandelijk op een niveau van een 6 jarige hebben, dan zelfstandig?
    Want dat doet hij wel.
    Boodschappen enzo doet hij ook gewoon zelf.

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Begrijpelijk dat je je zorgen maakt en ook heel verstandig om zicht te blijven houden op je kind.

Spreek jullie wijkagent even aan. Zij kan uitzoeken wat het verleden is van deze man (niet dat ze dat zal delen overigens). Als deze man overigens echt niet 100 procent is, dan kan je er vanuit gaan dat de wijkagent al weet wie dit is. Wijkagenten zijn vaak erg betrokken bij hulpverleningstrajecten die al lopen.

Zag ook ergens de tip om meldpunt overlast te bellen. Heeft totaal geen zin, welke overlast hebben we het over in deze casus?

15. sunshineS1976

dat vraag ik me ook af... rekeningen, persoonlijke verzorging, kleding wassen, koken...hmm

16. Allesofniets

Dat gebeurt inderdaad wel, zolang hij alles na behoren kan.

Sommige mensen (vooral de ouders) voeden hun kind 'normaal' op. Dus hups met 18 uit huis endergelijke terwijl het eigenlijk niet kan.

Mijn zus is in 'echte' leeftijd 26 maar het gedrag van een 13/14 jarige. Ze woont niet alleen omdat mijn ouders dat nu niet verantwoord vinden. Maar als ze haar sturen zou ze het wel 'kunnen'.

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    :D
    Mensen met het niveau vaneen 6 jarige niet, maar met iets meer niveau wonen deze mensen ook zelfstandig ja. Ze worden iedere dag bezocht door begeleiders die hen helpen met de dagelijkse dingen. Nu ken ik de woonsituatie niet in dit geval, maar onmogelijk is het niet.

18. Amethist

Een ontwikkelingsleeftijd van 6 is maar iets wat bij wijze van voorbeeld geroepen wordt. Het kan ook hoger zijn natuurlijk. En wie zegt dat deze man helemaal zelfstandig woont? Er zijn zoveel vormen van begeleid wonen.

Bovendien zijn er heel veel mensen met een matige verstandelijke beperking die met wat begeleiding prima voor zichzelf kunnen zorgen, maar wel nog van kinderlijke dingen houden, zoals bijvoorbeeld K3. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.

19. Allesofniets

Van het 6jarige was inderdaad een voorbeeld.

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jeetje...je hebt gewoon gelijk..maar door mij niet hoor. Lijkt me erg confronterend.

Ik werk in een cafetaria, en elke zaterdag wordt er bij verstandelijk gehandicapten friet bezorgd door ons, en degenen die wat zelfstandiger zijn mogen zelf een frietje voor zichzelf halen.
    Het zijn natuurlijk altijd de 4 dezelfden. Zij vinden dat het uitje van de eeuw:), en voelen zichzelf HEEL wat omdat zij zelfstandig mogen komen (hun wooncomplex is ong 50 meter van de cafetaria vandaan:D). Zij zijn dus erg uitgelaten en blij als ze komen (meestal om de beurt) en spreken mensen ook aan, en vooral kinderen daar zijn ze dol op. En ja: het eerste wat er gevraagd wordt aan de kinderen is:"Krijg ik een handje van jou?". Ze weten dat ze geen kusje mogen vragen, want dat zouden ze het liefste willen, maar dat kan natuurlijk niet bij wildvreemden.
    Vaak hebben kinderen in de friettent een speelgoedje bij, of een knuffel en die willen ze dan vasthouden.
    En weet je: er zit absoluut geen kwaad bij!!
    Ik vind het dan ook enorm sneu dat de goeden het onder de slechten moeten besnieten.
    Zoals hier ook al gezegd is: ga eens een praatje maken als hij buiten zit...ook al is hij niet 100%...hij is wel een mens.

Deel Deze Pagina