Melding maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is 100 of niet helemaal 100 niet een beetje oud om met een laptop voor de deur te zitten?

Ik vind dat je spoken ziet. As handen voor de ogen al 'ongewenst aanraken' is, dan ben ik ook een creep.

Neem gewoon een bak koffie mee, de volgende keer als hij buiten zit, ga naast hem zitten, maak een kletspraatje en gedraag je als een buurvrouw.
    Hou zoals elke moeder een flink oogje in het zeil als je kind buiten speelt, zo oud is je kind nog niet.

En als iets je niet lekker zit, dat kun je altijd met de wijkagent bespreken,

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Vinden we het nu al raar als een man gewoon iets tegen kinderen zegt? Ik vindt dat hij toch niets verkeerds doet? Ik zou die man gewoon laten. Als die man dan al een beetje mentaal gehandicapt is, zou het triestig zijn moest hij hierom verdrietig zijn of de politie erbij gehaald worden.

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Dit dus. We kunnen wel met z'n allen gaan bagatelliseren hoe zielig het wel niet is dat deze man onterecht voor pedo aangezien wordt maar het gevoel van ts komt ergens vandaan. Persoonlijk zou ik het ook absoluut niet op prijs stellen dat iemand zijn handen voor de ogen van mijn kinderen zou leggen, verstandelijk beperkt of niet. Overigens is er nog helemaal niet vastgesteld of deze man wel of geen beperking heeft. Ik ben ook heel scherp op dit soort zaken. Niet iedereen is in mijn ogen een potentiële pedo maar ik vind dat sommigen wel heel makkelijk over bepaalde signalen heen stappen. Een gesprek met de wijkagent lijkt me een goede stap. Zij kan je in ieder geval verder informeren en mogelijk ook een gesprek met de man aan gaan.

4. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Als ik het als een echte pedo gezien had, had ik de politie er sowieso bij gehaald.
    Ik ben wel voorzichtig als het om mijn kinderen gaat aan de andere kant en hou ik alle mogelijkheden open.
    Nogmaals als deze man lekker buiten wilt zitten voor zijn eigen huis, wie ben ik om daar wat van te zeggen?
    Maar als het om mijn kinderen gaat heb ik daar van alles over te zeggen.
    Ik ben benieuwd of ik de wijkagente zie vandaag en wil haar er eens op aanspreken. Mijn zorgen uitleggen..
    Of deze nu wel of niet gegrond zijn, ik ben liever te voorzichtig dan dat ik denk ah joh die beste man is zo eenzaam laat hem maar mijn dochter aanraken wat maakt het allemaal uit..
    En als ik wel iets geleerd heb over dat onderbuikgevoel is dat dat vaak de waarheid is.

5. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik ben het aan de ene kant wel met de mensen eens die zeggen dat dit niet raar ofggevaarlijk klinkt. En je gewoon eens wat meer over de man te weten moet komen..

maar aan de andere kant.. als je moedergevoel zegt dat het niet klopt.. dan moet je daar naar luisteren.. dan maakt het niet uit wat iedereen zegt.

ik krijg ook een heel raar gevoel bij iemand die we vaker zien..
    mijn vriend en andere mensen waarmee ik dat besproken heb zien dat niet..
    maar zolang ik dat gevoel heb gaan mijn kinderen daar niet alleen spelen of logeren.. (logeren gaan ze sowieso nooit behalve bij de opa's en oma's en een vriendin)

6. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Ik kan alleen maar zeggen, luister naar je moedergevoel, je onderbuikgevoel. Vaak is dat niet voor niks. Je hoeft niemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen of te veroordelen, maar extra voorzichtig zijn kan geen kwaad.

Zo gaat ons zoontje sinds een jaar naar voetbal. De trainer is een jongeman van een jaar of 27. Al vroeg zijn ouders verloren, geen contact meer met familie en dus redelijk eenzaam. Hij gooit heel zijn ziel en zaligheid (dus alle problemen op financieel en emotioneel gebied) bloot op het voetbalveld. Aan iedereen die het maar wil (of niet wil) horen...
    Vaak zit hij aan de kinderen. Even een klap op de billen, schouders knijpen of aai over de bol. Op zich heb ik geen moeite met een aai over de bol of een high five, maar geen klap op de billen geven. Dus dat heb ik bij hem aangegeven en dat vond hij achteraf gezien ook wel begrijpelijk.

Nu kregen we een briefje mee met de "nieuwe regels". Een één daarvan was dat de ouders niet meer in de kleedkamers mochten komen. Hij kleed de kinderen wel aan en droogt ze zonodig af na het douchen. Nou, dat dacht ik dus niet. Die kinderen zijn tussen de 5 en 7 jaar en die gaan niet zonder ouderbegeleiding douchen en aankleden!

Ben benieuwd wat de wijkagent gaat zeggen.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Brrrr daar krijg ik een rotgevoel bij.
    Laat je je zoontje nog bij hem in de groep dan?
    Heeft hij zelf gezegd dat hij ze wel zou douchen en aankleden?

Ts ik zou ook nog een paar buren informeren. Als je dat al hoort van de buurvrouw kan ik me voorstellen dat je gevoel niet beter erover wordt.
    Je moedergevoel houdt je niet vaak voor de gek.

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Het is schitterend weer ik zou zeggen ga een bakkie koffie zetten.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

wow dat lijkt me niet normaal! Niet bij de vereniging aan de bel getrokken om die nieuwe belachelijke regel en dat hij aangeeft wel te zullen helpen?!

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @bibaboe, met die regel zou ik ook niet akkoord gaan.
    Mijn man is ook voetbaltrainer, maar dan van jongens van 13/14.
    Hij heeft ook al regel dat de jongens moeten douchen, maar wacht dan altijd buiten de kleedkamer.

Ik zou sowieso kinderen van 5/7 jaar thuis douchen.

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Tja... en door een buurvrouw als jou ts zit mijn oom in de gevangenis. Even voor de duidelijkheid. Een meisje was gevallen op haar rug, hij trok haar shirt omhoog want daar had ze immers zich zeer gedaan. Het was gewoon uit bezorgdheid
    Hij is geestelijk gehandicapt. Heeft een laag niveau en begon gisteren ook over een watergevecht want de zon schijnt...
    Dus het HOEFT niet zo erg te zijn als jij denkt. Ik lees nu gewoon een man de gewoon graag met kinderen speelt zoals kinderen ook spelen! Dus niet de vieze of verkeerde dingen.

praat eens als jij je zorgen maakt met de wijk agent.

12. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Wij hebben ook aangegeven als ouders dat we met die regel niet accoord gaan. Ze hadden deze regels, naast nog veel meer nieuwe regels, opgesteld in overleg met het jeugdbestuur en de andere jeugdtrainers.

Nou, dat gaat dus niet gebeuren! Dus wij gaan gewoon iedere wedstrijd mee de kleedkamer in, en de trainer gaat maar andere dingen doen, maar niet in de kleedkamer!

Laatst kwam hij zomaar bij ons thuis langs. Manlief was aan het werk en de kinderen op school. (Voelt dus totaal niet goed)Begint hij dus hele verhalen over privézaken als geld, budgetering, familieproblemen etc. En hij vertelde dat hij een aantal jaren geleden door iemand beschuldigd is van sexuele handelingen, maar dat dat nooit bewezen was. Op het voetbalveld gaat hij je zomaar een knuffel geven. Vrouwen lopen echt met een boog om hem heen...

Hij zit nu een beetje op de wip omdat ouders niet echt tevreden zijn over zijn manier van trainen, en heel eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden als hij zou moeten vertrekken. Sneu voor hem dat hij weer iets op moet geven, maar het gevoel is gewoon niet prettig.

TO heb je nog met de wijkagente gesproken?

13. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    @TS: vertrouw je onderbuikgevoel. Ik zou mij ook niet prettig voelen bij dit gedrag, terwijl ik een tante heb die geestelijk 8 is, dus ik ben niet snel onder de indruk.

@Voetbaltrainer: yuk! Hier zou ik echt werk van maken!

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik vraag me af of de meesten hier wel goed lezen? Ts heeft al een paar keer gezegd dat de man niet persé verstandelijk gehandicapt hoeft te zijn maar dat hij 'raar' overkomt.
    Ik ken ook een man die niet verstandelijk gehandicapt is maar wel vreemd overkomt en altijd maar zit te staren naar iedereen. Daar krijg ik ook de kriebels van. Helemaal als die in de buurt van mijn kind zou zijn zou ik hem goed in de gaten houden
    Nee natuurlijk is lang niet iedere man een pedo maar je mag tegenwoordig best oplettend zijn.

Als ik zo een beeld voor me zie in mijn hoofd van spelende kinderen, waarbij een 'vreemde' man zich mengt in hun spel en dat vaak doet? terwijl, zoals ts zei, de kinderen dat niet altijd willen... dan zou ik het ook niet prettig vinden.
    Ik zou melding maken bij de wijkagent, maar verder niet de man openlijk te schande maken ofzo.
    Je kan beter wat te oplettend zijn dan dat hij uiteindelijk toch een pedo blijkt te zijn en hij dan al schade heeft aangericht...

15. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik heb vandaag geen wijkagente gezien..
    Ben ook niet veel thuis geweest vandaag.
    Ik wil het er zeker eens met de wijkagente er over hebben en niet zozeer om hem te veroordelen maar gewoon omdat ik het niet helemaal vertrouw en dat zij ook op de hoogte is. ( misschien is ze dat al wel ).

Ik wil hierbij niet meteen zeggen dat deze man een pedofiel is, wel ben ik extra voorzichtig en hou ik mijn dochter gewoon strak in de gaten.. Wat ik eigenlijk altijd wel doe.
    Ik blijf bij mijn mening dat ik het vreemd vind wat deze man met deze kinderen heeft, en ik weet niet zeker of hij verstandelijk gehandicapt is of dat er iets anders is want echt persoonlijk ken ik hem niet.
    Want hoe kom je daarachter ?

Ik lees veel adviezen van ga buiten zitten met je bak koffie en praat met hem. Dat wil ik best doen maar ik kan niet door deze man zijn hoofd kijken en je kan moeilijk gaan beginnen over zijn intelligentie?

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Misschien ben ik dan iets directer daarin dan jij, maar als je echt zo'n onderbuik gevoel hebt,waar wacht je dan nog op om de wijkagent te bellen? Ik snap niet waarom je dan nog langer met je onderbuik gevoel rond wilt blijven lopen ;)
    Je kunt toch wel n telefoontje plegen naar de wijkagent heb je dat in ieder geval gehad.

17. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik zou mijn dochter dus niet meer laten gaan, een man (of vrouw) alleen hoort niet in de speeltuin te gaan zitten, gehandicapt of niet. De speeltuin is voor kinderen, niet voor grote mensen. Mijn dochter is nu nog te jong om alleen naar de speeltuin te gaan maar als ik nu met haar naar de speeltuin gaen er zou een volwassene alleen (dus zonder kind) zitten dan kijk ik ook raar op. Tuurlijk kan het best zo zijn dat die meneer gewoon vrolijk word van spelende kinderen, dat word ik ook, maar dan nog zou hij moeten weten dat hij een vreemd beeld afgeeft aan de kinderen. Probeer je als ouder om je kind duidelijk te maken niet met vreemden te praten, gaat zo'n man in de speeltuin "vriendjes maken" met kinderen...lekker duidelijk

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dit dus!
    En volg altijd je (moeder)instinct! Als jij denkt dat er iets niet klopt, vertrouw dan alsjeblieft je gevoel. Misschien bedoeld die man het helemaal niet kwaad, maar jou kind is belangrijker.

Deel Deze Pagina