neus niet schoon maken op de opvang?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Zonnebloem92, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Regelmatig zie ik kinderen helemaal onder het snot zitten bij mijn zoon op de groep op de opvang, de bellen hangen nog net niet op de grond.
    Ook mijn zoon is regelmatig verkouden en zit dan helemaal onder het (aangekoekte ) snot.
    Ik vraag me eigenlijk af of het normaal /standaard is om t neusje niet af te doen? Ik vind het zelf namelijk onhygiënisch en bij de verzorging van het kind horen.
    Vrijdag moet hij weer en hij is ontzettend verkouden, is het raar om er iets van te zeggen?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Op het kdv van ons mannetje maken ze de neuzen wel schoon, maar volgens mij is er niet tegen aan te poetsen... De ene bel nog niet opgeveegd en de andere hangt alweer ;). Maar als je denkt dat het te erg is, dan zou ik er zeker wat van zeggen!

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit dus ... hier thuis heeft ze ook zo haar periodes dat de snottebellen tot aan haar schoenen reiken zeg maar, en hoewel ik regelmatig haar neusje afveeg, is het dweilen met de kraan open ;) ik kan me voorstellen dat met een groep kinders dat dat een ondoenlijk karwei is om alle kinderen de hele tijd snottebel-vrij te houden.

4. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Oh ja, ik erger mij er dood aan. Kom ik haar ophalen, heeft ze opgedroogd snot rond haar neus zitten.
    Ik snap wel dat er veel kindertjes zijn, die allemaal wel eens een snotneus hebben, maar ik vind het wel irritant.
    Moet wel zeggen dat ik het echt niet kan uitstaan als een kind snottebellen heeft. Ik poets gelijk als mijn dochter een snotneus heeft.
    Maar ja, wat opgedroogd snot als ik haar kom ophalen kan ik nog wel enigzins accepteren. Als het echt te erg is, zou ik er wel wat van zeggen.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik haal mijn zoontje ook vaak op met aangekoekt snot aan zijn neusje, ik vind het heel vies maar als ik eerlijk ben gebeurd dat thuis ook. Soms is er gewoon echt niet tegenaan te poetsen. Als ik zie dat hij een vies neusje heeft dan maak ik het gelijk schoon, maar het kan zomaar zijn dat hij na een half uur toch weer met aangekoekt snot loopt.

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ik werk op een kdv en probeer er heel erg op te letten, zeker omdat ik het fijn vindt als kindjes schoon mee naar huis gaan! (en gewoon de rest van de dag ook geen snot hoeven eten ;))

Maar met een groep van 12 kids, waarvan er soms ook 11 stront verkouden zijn is er soms geen poetsen aan.
    Dan heb ik het doekje nog niet weggegooid en het hangt alweer onder de neus....

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Als ik kijk bij ons op de psz, dan proberen ze het weg te vegen. Het lukt alleen niet, omdat er zoveel kinderen zijn. Ze blijven de hele tijd aan de gang :p

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    ik probeer er altijd voor te zorgen dat de kinderen gepoetst en zo goed als schoon mee naar huis gaan maar het komt natuurlijk wel eens voor dat ik het over het hoofd zie en dat het kindje een snottebel heeft. Geloof me...als leidster vind je dat ook verschrikkelijk om ze zo mee te geven. Soms is er echt geen houden aan Hoe vaak je de neusjes van ze allemaal moet poetsen. Kapsters hebben zo'n riem om met kappersspullen...op een kdv psz go moeten we zowat een riem met tissues, washandjes, pleisters, zakjes enz om gaan hangen ;)

Wat ik zelf ook vervelend vind is dat ik ze net heb ingesmeerd met zonnebrandcrème en dat ze dan direct de zandbak ingaan...dat gaat ook zo lekker plakken en krijg je niet goed schoon. Heel vervelend voor de ouders en ook voor mij maar ik heb dan toch liever dat dan een kindje verbrand mee naar huis geven.

Maar je mag er zeker wat van zeggen. Vraag of ze het neusje dan wel met een nat washandje of billen doekje willen poetsen anders krijgt die straks een rood/vaal neusje van al dat afvegen :)

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Kwam deze tegen en moet m echt even delen :D
    doe mij er maar 12 maatje xxxs :p

10. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier staat t doos tissues op de tafel bij kdv en psz dus oudste kunnen zelf pakken en poetsen

11. misa

misa Niet meer actief

Tja, met zoveel kinderen die ws zo goed als allemaal verkouden zijn, is er niet tegenaan te werken. Al is te vlak voor het naar huis gaaneen overbodige luxe om een kind nog even te poetsen.

Maar euh, ik vind ook dat kinderen zsm kunnen leren (thuis!) dat ze een zakdoekje kunnen pakken of vragen. ;)

12. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou er gewoon even naar vragen ,wat het beleid is.

Maar je zou je zoontje ook kunnen leren om het zelf te doen?
    Mijn dreumes veegt al maanden zelf de neus... soms gaat 't mis, maar veelal juist heel goed. :)

13. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon zelf een zakdoekje van stof mee geven in de broekzak.
    Meestal denkt ze er dan zelf aan te poetsen, zo niet krijg ik een kind met opgedroogd snot mee ;)

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij wassen onze jongste na het ontbijt, dat is om vijf VOOR acht. En om vijf OVER acht leveren we hem af bij de gastouder. En ik heb toch al een paar keer meegemaakt dat het eerste dat haar eerste handeling bij hem was, om zijn neus schoon te vegen. Dus ja, ik vind het normaal dat ze dit doen. Maar ja, ik vind het ook wel normaal dat er snot aan een kinderneus hangt. Ik poets me ongans, maar voor je een paar minuten verder bent, hangt er alweer wat.

Bij onze oudste loste het probleem van de vieze neus zichzelf op. Hoewel... Oplossen... Het was meer een kwestie van probleem verplaatsen. Z'n neus was meestal redelijk schoon. En die vlekken op de mouw vallen toch minder op :D Maar nog altijd liever een vieze mouw dan de strategie die onze jongste inmiddels kiest. Als hij last heeft van een druiper, veegt hij hem bij voorkeur af aan onze stoffen bank. ;)
    Kinderen en snot... Ik ben er niet trots op, maar word steeds laconieker. Zoals iemand al zei; het is dweilen met de kraan open. Vroeger (lees: voor ik zelf kinderen had) vond ik het maar goor en snapte ik niet waarop die ouders niet vaker de neusjes schoon maken. Nu snap ik dat die ouders dat waarschijnlijk al heel vaak doen, maar dat er gewoon niet tegenop te vegen valt.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tip voor de zonnebrand, als je weet dat je na t fruit eten naar buiten gaat zou ik insmeren voor het fruit eten. Of welk eet moment dan ook.

Deel Deze Pagina