Meldpunt Vuurwerkoverlast

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier wel mega klappen maar woon vlakbij een klein viaductje. Ach nog 2 dagen. Was er vroeger ook niet vies van dus laat ze lekker knallen.

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Dat was/is helemaal leuk:D.. Harde knallers onder een viaduct hahahah

3. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Waren het maar drie dagen! Hier zijn ze al drie maanden bezig met bommen afsteken. Het is gewoon niet leuk meer, ik schrik constant, mn katten zijn in paniek en ik durf de laatste week echt de deur niet meer uit met mn kind. Ik zie echt geen enkel voordeel aan vuurwerk.

4. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Waar ik last van heb?
    Dat vanaf de officiele verkoop iedere nacht wel 2-3 pijlen de lucht in gaan en iedereen klaar wakker is.
    dat onze dieren helemaal op van de zenuwen zijn hierdoor.

ik vind oud en nieuw geen probleem. Ik geef de kat hier morgen een kalmeringstablet. Maar om ze nu 3 weken te drogeren gaat een beetje ver.

5. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Het is hier al oudjaarsdag joh. Niet normaal, alles, maar ook echt Alles! Word hier afgestoken. Legaal en illegaal. Ik heb er geen hinder van maar mijn kleine schatjes wel.

6. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Hier zijn ze al een tijdje bezig. Maar sinds een week echt stukken meer. Ook hele harde knallen dag en nacht. Ik werd er ook wakker van. Nu de verkoop is begonnen afgelopen zaterdag is het veel meer. Er vallen meerdere knalletjes in een paar minuten. Ik ben er inmiddels aan gewend. Zodra er een enorme knal voorbij komt zal ik wel melding doen.

Zal wel blij zijn als het weer voorbij is.

7. Zh1703

Zh1703 Lid

25 sep 2013
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou het was zondagnacht wel even schrikken toen hij afging.

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Hier steken ze ook al 3 weken vuurwerk af. Voornamelijk knallers. Het vuurwerk vind ik niet storend, de honden die er op reageren wel... nog even en dan is het afgelopen.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier al maanden af en toe een harde knal. Is echt al in oktober begonnen. Zo 1x per dag. Nu vaker natuurlijk. Ik stoor me er niet aan omdat mijn kinderen er geen last van lijken te hebben. Ik heb geen melding gedaan.
    Enerzijds vind ik het meldpunt goed, maar als het leidt tot verbieden van particulier gebruik, dan zou ik dat erg jammer vinden. Het hoort erbij en naar een vuurwerkshow door de gemeente ga ik niet kijken, dat vind ik te massaal. (Heb het wel ooit gezien in het dorp van mijn oma, die gemeente doet het al zo'n 20 jaar)

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind dat eerlijk gezegd niet heel raar. Bij ons vroeger gebeurde dat ook vanaf die leeftijd. Rond de 15 was dat weer voorbij, toen werd het meer siervuurwerk.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Het klinkt heel cliche maar je houdt het gewoonweg niet tegen.
    Toen mijn zoon nog jonger was zag ik ook knulletjes van 10 jaar op straat met rotjes en kon ik me ook niet indenken dat ik dat op die leeftijd toe zou staan.
    Als wij dit als ouders gaan verbieden zou het betekenen dat hij als enige van zijn vriendjes binnen moet blijven want die steken ook vuurwerk af.Nu steken ze het hier voor huis af en hebben wij toezicht.Ga ik het verbieden dan maak ik het alleen maar spannender en aantrekkelijker en dan weet ik dat die uiteindelijk toch wel een rotje van een vriendje kan krijgen en het afsteekt zonder mijn medeweten en als er dan iets gebeurt dan ben ik er niet bij.
    Ik weet ook dat het nog te vroeg is voor het aansteken van vuurwerk maar dat is ook weer zo'n cliche haha
    Ze zeggen niet voor niets kleine kinderen kleine zorgen en grote kinderen grote zorgen want het wordt toch echt steeds meer loslaten en vertrouwen hebben.

12. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ach geen last van.. 1 keer per jaar.. Vind het onzin. Ik heb een kat (blijft nu wel binnen voor veiligheid ) maar reageert er niet op.. Een hond reageert er niet op... 3 kinderen vinden het prachtig.. Mijn 3 jarige zegt steeds 'kijk mama boemer de boem' mijn 7 jarige kijkt er met grote ogen naar of hoort het.. 1.5 jarige geeft geen kick ook snachts niet.. En hier hoor/zie je het de hele dag ... Prima toch ...

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Het meldpunt vind ik onzin... We hebben overal een meldpunt voor.. Ik word er schijtziek van...

14. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Ik vind het voor 31 december wel vervelend, maar het hoort erbij. Zou er zelf nooit een melding van maken in ieder geval (mits ze andere niet in gevaar brengen. Dat ze zelf schade oplopen ivm vuurwerk verkeerd afsteken of bommetjes maken kan me dan weer niet boeien). Mensen die vuurwerk naar dieren of mensen gooien mogen ze wat mij betreft wel levenslang opsluiten, minderjarig of niet.
    Vind vuurwerk erg gezellig en in mijn ogen voegt het ook echt wat toe aan het 'moment' om 00.00. Zou het ook heel jammer vinden als het door al dat geklaag particulier verboden zou worden.

15. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Er zou een meldpunt moeten komen voor al die onzinnige klagers! :p

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Met tien jaar staken wij die rotjes stiekem af. En idd, we kregen ze wel van een vriendje/vriendinnetje.

Dan heb ik toch liever dat mijn zoontje het dan voor de deur afsteekt en ik er van af weet.

Maar voor nu houden we het maar bij een knalerwtje en sterretje en pappa steekt morgen het grote werk af.

En verder valt het hier nu wel mee, af en toe wat geknal, maar mijn zoontje is er nog niet wakker door geworden.

17. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Ik irriteer me er ook aan iedere avond om 7 uur tot ong 9 uur lijkt het af en toe oud en nieuw. Ik dacht eerst ach het zijn pubers dat heb ik ook gehad hoor. Maar zaterdag bleek het om volwassenen te gaan en echt harde knallers. Een melding maak ik er niet van vervelend ja maar ach. Alleen vandaag schrok ik kind van 4 die met rotjes aan het spelen was en de ouders waren er niet eens bij.

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb er eigenlijk weinig last van alhoewel hier best veel knallen zijn.
    Vind het alleen vervelend als mijn nachtrust verstoord wordt, heb al 2 zieke kinderen die dat doen ;)

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ook ik heb een melding gemaakt.
    Het is hier echt verschrikkelijk, het lijken wel bommen. Ik schrik er echt van wanneer ik rustig tv zit te kijken of in mijn bed lig. De katten zijn bang en kruipen met hun buik over de grond naar de trapkast. Zo zielig!
    Er gaan zelfs nogal eens auto-alarmen af na zo'n megaknal.
    Ik ben het echt spuugzat, moet ik heel eerlijk zeggen.
    Van mij mag het hele vuurwerk afgeschaft worden. Ik vind het ook heel erg voor de dieren buiten! Ik hoor vaak na een knal vogels luid schreeuwend wegvliegen.
    Ik vind dat de ouders en verkopers van vuurwerk ook flink aangepakt moeten worden, omdat het gewoonweg niet mag! Pas vanaf vandaag 10.00 uur mag er vuurwerk worden afgestoken.
    Ik zal blij zijn als het voorbij is. Het wordt steeds gekker in dit land!

20. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wij hebben al twee keer de politie gebeld en ook een melding gemaakt bij vuurwerkoverlast.

Deel Deze Pagina