Meldpunt Vuurwerkoverlast

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wat mij betreft mogen ze die hele zooi afschaffen. Toen ik nog in Eindhoven woonde was het niet zo erg , maar hier word al bijna een week de hele dag door vuurwerk afgestoken. gisteren zelfs iemand gezien die hier aan het einde van de straat de auto stopte , uitstapte en midden op straat een grote pot vuurwerk neerzette. En eergisteren met een paar andere buren twee volwassen mannen aangesproken die bij ons in de straat vuurwerk stonden af te steken.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik erger me kapot. Heb een bange hond en kat hier lopen. Laat ze die troep verbieden. Ik vraag me ook af of alle ouders weten dat het strafbaar is? Mijn broertjes zijn eens 'gepakt' en kregen een haltstraf. En terecht.
    Vanaf tien uur mag het, ik hou m'n hart vast.. Moet werken tot een.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier werd eerste om 7uur al afgestoken, en geen gewone rotjes!
    Lijken wel bommen. Ik maak er verder geen melding van , ondanks dat ik zelf ontzettend bamg voor knallers ben. Hooguit nog 2 dagen en dan is het weer rustig

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier al melding gemaakt een paar dagen geleden, ze waren om 3 uur 's nachts aan het melkbus schieten voor de deur. Het is dat mijn telefoon niet meewerkte, anders had ik de politie gebeld. Nu is het sinds 5 uur al raak met vuurwerk maar daar valt mee te leven. Ik vind het ook rotzooi, laat de gemeentes maar een vuurwerkshow organiseren.
    Drie jaar geleden opgenomen met weeen na een helse oudjaar met melkbusschieten voor de de deur. De gynaecoloog zei daarover dat hij vermoedt dat de schrik en herrie heeft bijgedragen aan de vroeggeboorte, dat D. wsl sowieso wel te vroeg geboren zou zijn maar niet zo vroeg...

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

En wat willen jullie bereiken met die meldingen dan? Over muziekoverlast wordt hier altijd zeer moelijk gedaan en gezegd je moet niet zeuren en nu, 1x per jaar die paar dagen vuurwerk worden er overal meldingen van gemaakt.
    Ik ben ook een schijterd, en ook echt bang van vuurwerk ;) Maar zou er echt geen melding van maken. Morgen worden de restjes afgestoken en dan hoor je een jaar niks meer.

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik vind dat je overal een melding van mag maken als er duidelijke regels over bestaan, je er echt last van ondervindt en persoonlijk aanspreken niet aandurft.

7. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Dat er wat aan gedaan wordt om het aan banden te leggen. Door dat k**vuurwerk kan mijn dochter van 7 amper slapen , durft ze nauwelijks buiten te spelen en heb ik hier een stel doodsbenauwde honden ( en een kat ) thuiszitten die om het minste of geringste aanslaan ( waardoor mijn naaste buren indirect last hebben van onze dieren ) en niks op het uitlaatveldje durven te doen omdat er continu knallen te horen zijn.

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Maar er wordt niks gedaan met die meldingen begreep ik, toch?

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    er zijn wel ergere dingen waar ik me meer over op kan winden... gebeurt ook vanaf morgen. gaan we denk veel meer last van krijgen als een vuurpijl en een rotje.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Nee, die worden in januari aan de kamer gepresenteerd.

11. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hier mega knallen en kindertjes zijn ook al aan t afsteken vanaf 8 uur haha ik vind t helemaaaaaal leuk!!! Ben er zelf best bang voor maar vind t leuk om te zien hoe ze helemaaaal enthousiast zijn en kerstbomen lopen te verzamelen haha.

Hier ook al weken harde knallen maar ga er geen melding van maken. Ik vind persoonlijk dat er wel ergere dingen zijn

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dit dus!

Dat gezeur altijd over dat vuurwerk. Het is 1 dag ( oke 1 week ) in het jaar dat we wat dingen af steken. Waar hebben we het over? Afschaffen? Onzin natuurlijk. 1 algemene plek in iedere gemeente? Ook onzin, denk dat dan gezinnen met kinderen, ouderen en of mensen die moeilijk te been zijn daar dus niet heen kunnen of komen. Nog even en we mogen helemaal niets meer doen. Geen muziek in de zomer in de tuin aan, geen muziek in de woonkamer aan, geen sinterklaas feest, geen vuurwerk met oud en nieuw. ;)

Wij hebben gisteren avond ook vuurwerk afgestoken. Mijn man is vannacht werken en de kinders wilde ook wat, paar potjes in de tuin en voila klaar.

Gun mensen nou ook eens wat. Het hele jaar heb je nergens last van en dan de laatste week van het jaar gaan we lekker allemaal klagen. Zonde van je energie.

Wij hebben ook twee katten die doodsbang zijn, heb bij de dierenarts van die pillen gehaald waar ze rustig van worden. Werkt perfect hier, deden we vroeger ook al bij de hond.

13. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Ik vind het geen onzin hier worden echt zulke harde bommen afgestoken! Hond wilt al 2 weken niet meer buiten en dan nog niet over de baby gesproken... Schrikt elke keer wakker s'avonds! Fijne feestdagen! Niet dus!

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag

+1000!!!!:D haha

15. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ben ik het nou helemaal mee eens!! Ik vind maandenlang klussende buren veeeeeel irritanter dan al die knallen.

en over kids die vuurwerk afsteken: dat mogen die van ons op een bepaalde leeftijd ook hoor als ze dat willen. Maar absoluut en zeer zeker niet voor 31-12 10.00. Tot die tijd wordt het in beslag genomen door ons.

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik zou het zo jammer vinden als mijn kids oud genoeg zijn om 1 niet meer Sint en piet te kunnen vieren met hun eigen kids door zeurende mensen ... En 2 Als ze oud genoeg zijn om zelf af te steken vuurwerk dat het niet meer mag.. Door zeurende mensen ... Wel ben ik er steng in.. Hij is 7 maar zijn vriendjes van 7 steken al af.. Maar mijn zoon niet hoor.. Jaar of 13/14 maar als dat zo door gaat mag hij het dan ook niet.. En heerlijk toch zometeen ollibollen+ appelflappen maken met muziekje en raampje open en hoor je alleen maar vuurwerk.. Het ultieme oud en nieuw gevoel.. Ik zou dat niet willen missen...

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Als het inderdaad 1 week per jaar is is het anders. Maar hier in dit kdorp ik het iedere week vuurwerk of iemand nu 21 25/30/50/65 word gaat trouwen zoveel jaar getrouwd is een baby geboren is ieder godgansig weekend hebben we 2! Avonden vuurwerk ieder weekend is de oudste om 5 over 12 overstuur wakker vanwege die doodsklappen.

18. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Tja hier ook wel flinke harde knallen de laatste weken het hoort erbij kun je toch niks aan doen
    Als er vuurwerk door je brievenbus word gegooid of een vuurwerkbom in je tuin dat vind ik overlast

19. tuc

tuc Niet meer actief

Tja 1 van mijn kinderen werd panisch wakker van een boormachine weken achter elkaar en dan wordt er gezegd dat ik niet zo moet zeuren...

20. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Dat is zeker niet leuk

Deel Deze Pagina