Meldpunt Vuurwerkoverlast

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Dat niet, maar de groep die VOOR verbieden is word gelukkig steeds groter.

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dit is gewoon niet waar. Er zijn nu al tal van mogelijkheden om zaken te verbieden als er genoeg politieke en maatschappelijke draagkracht voor is. Dat zal niet veranderen afhankelijk van de uiteindelijk beslissing over vuurwerk. Dit wordt wel vaak geroepen, maar is juridisch echt een wassen neus. Overigens geloof je toch niet echt dat autorijden verboden wordt? En er zijn al wetten dat te snel rijden (want is gevaarlijk) verboden is.

Ik lees natuurlijk niet alle (negatieve) reacties, maar ik vind het feit dat mensen niet happy zijn met vuurwerk niet overdreven. Elk jaar vallen er meerdere gewonden, volwassenen en kinderen. Dit jaar is er zelfs weer een dode gevallen. Tel alle schade aan eigendommen en het milieu erbij op en ik vind het vrij indrukwekkend. In mijn ogen is het grootste probleem van vuurwerk nog wel dat dit ook tot problemen (verwondingen, schade aan eigendom etc.) kan leiden bij mensen die het vuurwerk niet zelf afsteken.

Uiteraard ook de allerbeste wensen voor jou (en alle andere zp-ers) :).

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
  4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Gelukkig dit jaar maar 1,5 ton aan schade hier in de gemeente. Meevallertje want vorig jaar was het 77000 meer.

Hier in de wijk zijn de prullenbakken eruit geknald, kinderspeeltuin vernield, een halve muur opgeblazen en er is iemand op zijn bek geslagen omdat hij een gozer enigszins hard vastpakte nadat ze 1,5 uur zijn huis hebben staan bekogelen met vuurwerk omdat hij wat gezegd had van het gedrag!

Nee hoor. Heel leuk! Voor de dames die absoluut niet snappen waarom sommige mensen liever hebben dat het verboden wordt.

Siervuurwerk mag van mij blijven maar al dat knalvuurwerk zou wel verboden moeten worden.

5. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    pff als ik dit gister had geweten ging nog even langs mijn moeder vriend moest werken en ben een soort van bekogeld met hard klapvuurwerk nou vind ik het al niet normaal dat je vuurwerk naar een persoon/dier gooit maar daarbij komt dat ik nu 37 weken zwanger ben en dus duidelijk te zien is ...

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Dit soort dingen maken mij zo kwaad!

Deel Deze Pagina