Dan zie je een leuk vest in de winkel hangen dat nog even iets te duur is (60 euro vind ik best veel geld voor een vest!) en dan sta je te draaikonten in de winkel en te tobben en zo van: hmmm, zal ik? Zal ik niet... Mwah, bwah, in principe zou ik het wel kunnen doen - financieel gaat alles gelukkig prima maar ik vind het een hoop geld blablabla... MAAR, hij is wel mooi, hè? Om vervolgens met jezelf het dialoog aan te gaan wegens dat ene feestje dat je hebt eind oktober waarbij je tenslotte goed voor de dag wilt komen en je besluit tenslotte toch maar dat vest te kopen voor die 60 euro.... EN DAT DAN DATZELFDE VEST NU VOOR 25 EURO TE KOOP STAAT? :x Sorry Ik moest het even kwijt. Maar wat vind ik dat flauw zeg. Nu zit er zo'n stemmetje in mijn achterhoofd van: ha, had je het maar niet moeten kopen, dan had je nu DRIE van die vesten kunnen hebben! Oh wat ontzettend flauw. Ik kan toch niet de enige zijn die dat heeft?
Ik koop alleen maar in de uitverkoop dus nee geen last van dat ik hem laat hangen ivm het bedrag.Maar ben wel zo'n twijfelkont.
Ik geef geen 60,00 uit aan vest hihi. Wacht ook tot de uitverkoop of shop bij goedkopere winkels. En niet omdat het financieel niet kan. Ik heb dat sinds ik kleedgeld kreeg altijd zonde gevonden. Kocht liever veel kleren dan maar 1 of 2 nieuwe stukken.
Maar je hebt het vest dan toch al wel op het feestje aan gehad eind oktober? En wellicht is die nu niet meer in je maat? Je hebt er toch al even plezier gehad. Maar het is natuurlijk wel even balen, snap ik heel goed!
Een enkele keer, maar bijna nooit. Als ik iets leuk vind, maar ik het te duur vind, stel ik mijzelf altijd de volgende vraag: als het er over een tijdje in de uitverkoop niet meer in je maat hangt, vind je het dan echt heel erg? Zeg maar zo erg dat je er nog een paar dagen van kunt balen, iedere keer als je er aan denkt? Als het antwoord "nee" is, waag ik de gok. Als het antwoord "ja" is, koop ik het. Een enkele keer kom ik zoiets dan in de uitverkoop toch voor een leuk bedragje tegen en hangt het er inderdaad nog in mijn maat. Maar dan kan ik overtuigd tegen mezelf zeggen dat ik er goed aan gedaan het dat ik het risico niet heb gelopen dat het er niet meer hing. Bovendien kan ik tegen mezelf zeggen dat ik er de afgelopen tijd al veel plezier van heb gehad, wat anders niet het geval was geweest. Overigens zijn er maar weinig dingen waarop het antwoord "ja" is, dus op die manier heb ik al veel geld uitgespaard! Maar ik begrijp dat je een beetje gefrustreerd bent over een leuk vest dat je in de uitverkoop hebt zien hangen, en dat ook bijna ongedragen in jouw kast hangt?
Ja hij is er nog wel in mijn maat En natuurlijk heb ik er al vele malen plezier van gehad; ik ben er nog steeds blij mee en heb hem al een keer of 12 aangehad sinds die tijd. Ik vind het gewoon flauw. Net zo flauw als dat je op maandagochtend naar je werk moet en het ineens regent. Zo op die manier 'flauw', het is niet dat ik er verder wakker van lig ofzo. Waar haal je dat dan vandaan? Volgens mij ben je een beetje in de war.
Dit dus! Ik wacht tot het in de uitverkoop komt en baal dan vervolgens als een stekker dat mijn maat helemaal nergens meer te krijgen is
ik heb je juist andersom... denk ik wauwww naar zo'n vest ben ik al lang opzoek... en vind ik em toch wel prijzig, laat ik em uiteindelijk hangen in de winkel en spijt dat ik dan heb!!! en dan nergens meer te vinden in mijn maat.... zoooo flauw!! toen hingen er nog veel en nou nergens meer.... dus als t dan een keer andersom is lach ik maar in mijzelf, haa ik hem em lekker al vaak aangehad
Tja, uitverkoop wordt gehouden omdat winkels kleding overhouden en nog niet verkocht hebben. Daar moet je net op willen gokken, dat de kleding die je leuk vindt, er dan nog is. Ik heb zelf inmiddels wel geleerd dat er vrijwel altijd in de uitverkoop nog meer dan genoeg leuke kleding te koop is en ik dus meestal echt niet perse die hele dure kleding hoef te hebben. Maar als ik echt echt echt heel erg weg ben ergens van, koop ik het voor de nieuwprijs en dan is het gewoon pech als het er in de uitverkoop nog in mijn maat is voor veel minder geld...
Dat is ook meestal wat ik doe, maar ik vond hem gewoon te gaaf om te laten hangen. Meestal is het alleen zo dat de kleding die ik echt hartstikke leuk vind allang en breed weg nog voordat de uitverkoop begint
Dat had ik dus ook totdat ik dus vorig jaar het licht zag in de uitverkoop Ik koop. Nu grotendeels mijn kleding op het eind van de herfst, winter en zomer. En 1 dag voor de kerst dan is het ook meestal al uitverkoop, en na de kerst al helemaal.
Wat is er flauw aan dat iets dat je 2 maanden geleden gekocht hebt, nu goedkoopst is omdat jeu in de uitverkoop is? Dat is toch het principe van de uitverkoop? Je heb er al 2 maanden van kunnen genieten inmiddels. Ik heb in september ook een jurkje gekocht voor 120 euro. Nu uitverkoop staat hij voor maar 60 euro te koop. Heb hem 1x aangejaagd op bruiloft en nu met kerst. Mag om dat zonde/flauw te noemen? Dat kies je op het moment van kopen toch bewust voor? Kijk als je hem vorige week ofzo nou had gekocht.. Ja dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.. Maar nu??
ja. kan dan ook balen. deze week koopje winterjas. van 70 voor 45' c&a. wel iets te krap de winterjassen in mijn maat waren weg . vijf kilo afvallen zit hij prima.. maar snap het wel. meestal kijk ik in de uit verkoop. volgend jaar in de voor koop. mijn oude kaas was kapot gegaan. vandaar.
Meestal hangt het in de uitverkoop (bij mijn favoriete winkels dan) voornamelijk dit soort broeken: http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Sale/Dames/XL%20grote%20maten/Broeken%20&%20jeans/101609/1 Niet echt mijn stijl... Het voordeel is wel dat ze overal sale hebben, dus nu maar even rondneuzen
Andersom haha. Dan wil ik iets in de sale en is m'n maat weg. Meestal als ik iets graag wil dan koop ik het gewoon. Soms heb je die pech nou eenmaal.
Ehh, dat was een statement met een knipoog. En ik dacht dat uit je OP te kunnen opmaken... Maar blijkbaar heb je het al wel regelmatig gedragen, dus dan is er toch niks flauws meer aan?! In de war ben ik zeker niet.
Ik had het vorige maand ook, had ik vans gekocht voor 45 euro, week daarop stonden ze voor 25, ik ben terug gegaan met de vans en pinbon, en mijn 20 euro weer terug gehad
Hahahaha, heb je goed! Na 2 maanden terug gaan met een vest dat ik al tig keer heb gedragen ga ik echt niet doen hoor. Volgens mij kan dat ook niet. Althans, ik kan het me zo voorstellen. Lekker online surfen; ben er inderdaad achtergekomen dat er overal sale is - dat is dan wel weer lekker. Al heb ik ergens ook wel de indruk dat er dingen in de sale liggen die ineens iets duurder zijn dan normaal. Net als dat 'goedkope speelgoed' dat ineens in de aanbieding komt voor de feestdagen. Ik zie bijvoorbeeld een shirt van 16 euro (een basic wit shirt, bij Miss Etam) waarvan ik weet dat hij 12 euro kostte twee maanden geleden. Nu staat erop: 2 shirts voor slechts 30 euro! Nou ja, daar moet je dan wel even doorheen prikken