Baby spuugt ineens grote hoeveelheden voeding???

Discussion in 'Voeding' started by Samy84, Sep 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samy84

Samy84 Bekend lid

May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay,

Mijn kleintje krijgt 6x145cc Nutrilon 1 HA weegt rond de 4,7kg is 7 maanden gecorrigeerd 5.
    Krijgt alle voedingen via de sonde.

Tot 2 weken terug ging de voeding perfect en spuugde zij zelden nu hebben we 1x een poging gedaan om naar 5 voedingen te gaan en sindsdien is de ellende begonnen na 4 dagen zijn we weer naar 6 voedingen gegaan maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen.

Het is zielig om te zien de melk komt zowel uit haar neus als mond en aangezien ze een sonde heeft blijft die pleister ook nog eens minder plakken.

Iemand enig idee wat een oorzaak zou kunnen zijn?

Dit hebben wij al gedaan:

- Minder voedingen in de nacht omdat wanneer ze in bed lag ze meer spuugde ondanks dat haar bedje schuin omhoog staat dit gaat nu wel iets beter.
    Volgens nutrilon voedingdeskundige zou het komen doordat ze nu meer beweegelijker wordt?! 's ochtends vroeg slaapt ze en beweegt nauwelijks maar ondanks dat spuugt ze alsnog zo af en toe.

- Overdag gedurende de gehele voeding in een wipstoeltje hierin is ze minder beweegelijk en lijkt het ook goed te gaan maar ondanks dit spuugt ze nog steeds om de voeding

- Wij bewegen haar nauwelijks en laten haar minstens een half uur liggen weliswaar is alles schuin omhoog gezet.

Nog even dit voordat ik dezelfde vragen krijg

Het aantal voeding 6 moet ze op blijven staan en naar 7 gaan zie ik echt niet zitten en lijkt mij niet de oplossing

Uit een fles drinken doet ze niet dus kan het niet aan de snelheid van het drinken liggen en de sonde loopt op een 35min in en dit kan ook geen oorzaak zijn want soms liep de sonde op 1 uur in en dan nog ging ze spugen...

Iemand een idee?

2. Samy84

Samy84 Bekend lid

May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze krijgt trouwens ook 2x per dag een fruithapje ze zit ong op de 15 a 20g per keer maar ook dit is heel verschillend.
    Dit allemaal obv een pre logopediste.

Nu dacht ik er opeens aan dat het misschien komt doordat die voedingen teveel voor haar worden?Want ik zit dan wel op 145cc en gooi 20cc weg maar per dag zijn dat 30 schepjes....nu ik om half 6 naar 120cc ben gegaan spuugt ze niet en dit compenseer ik dan weer met overdag.

3. Diesel82

Diesel82 Actief lid

Mar 26, 2009
    390
    0
    0
    Misschien krijgt ze inderdaad nu teveel binnen.
    Zit de sonde ook nog wel goed?
    anders toch eens een dietiste/kinderarts raadplegen.

4. Samy84

Samy84 Bekend lid

May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet echt het idee dat de ka mij echt kan helpen er zijn zoveel mensen bij wie je terecht kan maar niemand heeft een concreet antwoord klaar echt vervelend.

Wie heeft er nu echt verstand van voeding? Want ze weegt nu 4,9 en is dan bijna 7 mnd wat moet je dan geven qua hoeveelheid?OMdat ze een sonde heeft en zelf niet aan kan geven hoeveel enzo is het erg lastig.

Als ik reken met de formule 150mg/kg dan mag ze maar 123 cc in mijn ogen is dit niet echt logisch want ze moet toch groeien? En de hapjes zijn minimaal dus die kan ik niet erbij rekenen pfff

Ik ga straks wat belletjes plegen maar goed of ik er wijzer van wordt #zucht#

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik durf er niet echt een uitspraak over te doen, omdat de oorzaak niet bekend is..

Fiene spuugt ook veel en daarom doen we sinds ze 4 weken is al nutriton door de melk. Maar ik zou eerst even de kinderarts vragen, aangezien je geen idee hebt waar het ineens vandaan komt!

6. Samy84

Samy84 Bekend lid

May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je elle, heb morge afspraak gemaakt bij dieetiste gelukkig was er een gaatje vrij.

Een ka die heeft er niet echt veel kennis van althans dat zijn mijn ervaringen hopelijk kan de dieetiste mij morgen beter helpen en voorlopig doe ik het rustig aan met de voeding liever minder en dan niet spugen dan veel en alles er weer uit gooien

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Succes! En inderdaad, zolang ze tevreden is en genoeg vocht binnenkrijgt (dacht minimaal 500cc), zou ik het gewoon even zo doen :)

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Samy, weet niet of je de dietiste inmiddels gesproken hebt, maar is het een idee eens andere KV te proberen? Rutger krijgt via zijn sonde Friso Comfort, wat het zachtst voor de maag schijnt te zijn.
    Noor (geen sonde, wel reflux) ging trouwens ook na een paar maanden ineens veel meer spugen, bij haar komt het doordat ze toen veel meer ging bewegen, maar begrijp van jou dat dat het niet kan zijn.

Rutger zijn voeding laten we in een uur inlopen (ook vaak 1,5/2 uur) omdat hij bij sneller snel spuugt. Je hebt de voedingen opgehoogd begrijp ik? Heb je de pomp op hetzelfde tempo laten staan, of ook verhoogd?

Laatste wat ik kan bedenken is dat de sonde wel goed in de maag zit, maar ergens tegenaan waardoor de maag geprikkeld wordt samen te trekken.....

Ik hoop dat het snel beter gaat! Zo zielig he, als ze zo erg spugen....

9. Samy84

Samy84 Bekend lid

May 29, 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was de topic helemaal vergeten :eek:

Elle was een fijne dieetiste nu overgestapt op de Pepti 1 zij denkt aan een kma

Moet zeggen ze spuugt nog steeds en morgen ga ik de KA bellen heb nog een laatste iets wat ik ga uitproberen als dat niet lukt dan bel ik die ka op en eis onderzoek

Miepie k heb nu op advies de Pepti 1 en of er veel verandering is kan ik niet echt zeggen wel lijkt het erop dat ze nu minder hard spuugt en de voeding niet door haar neusje komt mr of het de melk is?
    Is dat zo die Friso Comfort? Zal ik in gedachte houden !

Heb idd de voeding opgehoogd maar de snelheid ook wel aangepast in het begin ik voer het altijd langzaam op zodat de dag niet alleen maar uit voeding bestaat aangezien we op 6 voedingen staan en jullie? De voeding loopt nu in ong 40min en dan 145cc

Trouwens die sonde is altijd koud he en de eerste voeding is die melk ook erg koud lijkt mij niet goed voor de maag want bij koud dan krimpt de maag en zal het spugen veel vaker voorkomen dus wat wij doen is extra melk en het eerste lijntje uit laten lopen alvorens aan te sluiten en sowiezo is de melk echt warm warm tegen de tijd dat de melk dan haar bereikt is ie op normaal temp heb je dat eens uitgeprobeerd?

1,5u is echt heel lang als ik dat zou doen zou ik echt helemaal nergens tijd voor hebben want van de fysio moet ze vaak plat liggen voor het ontwikkelen en door de reflux kan dat weer niet dus nu voor de voeding eerst even op de speelkleed vind zij ook erg leuk en tijdens en na de voeding min half uur gewoon schuin in de box of in een wipstoeltje.

Het is idd erg zielig om te zien de eerste keren had ik er zelf ook moeite mee..

Share This Page