Ik wil vandaag spitskool maken, maar mag mijn dochter dat ook al hebben? Ze is nu 9maanden. EN hoe zit het met spruitjes, rode kool, witlof, en spinazie? Want ze krijgt nu qua groente niet veel variatie, erwten, wortelen, spersieboontjes, en broccoli.
Esmee eet gewoon rodekool,spruitjes,boerenkool,zuurkool. witlof en spinazi mag je gerust geven en de rest kan je ook proberen je merkt van zelf wel of je kindje er tegen kan of niet. volgens de boeken mogen ze het pas met 1 jaar hebben ivm krampen, ik wist dat niet en heb het haar gegeven, ze heeft er nog nooit last van gehad.
Ik weet niet of je bv of fv geeft, maar op de borstvoeding.com site staat een voedselintroductieschema: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... lands.html Hierin staat precies wat ze op welke leeftijd mogen hebben! Succes!
Hier krijgt Esmee het wel hoor. En tot nu toe nog nooit ergens last van gehad. Ik zou het dus lekker geven!
Rode kool liever nog niet, net zoals spitskool, witte kool en groene kool.. Dat kan krampjes veroorzaken. Wij hebben de rode kool met 10 maand voor het eerst gegeven, en C heeft flink krampen gehad. Pas met 13 maand ging dat goed. Zuurkool is verwerkt, en schijnt minder vaak klachten te geven. Spruitjes, witlof en spinazie kan wel. Maar van spinazie mag je max 1 keer per week geven, vanwege het nitraat.
Goh... Jesse heeft vorige week ook rode kool gehad, geen idee dat dat niet raadzaam is. Nouja, gelukkig heeft hij nergens last van gehad. Wel de volgende dag rozige poep!
Dan zou je even bij de ingredienten moeten kijken. Dat is sowieso wel handig. Ook bij potgroente. Daar zit ook vaak (veel) zout in.
Dayenne heeft laatst wel rode kool gekregn en dat gin gheel goed, ik denk ik dat ik binnenkort maar eens spits kool probeer. Dank jullie wel En nee, ik heb geen borstvoeding gegeven dat mocht ik niet van de gyneacoloog helaas..
Het voedselintroductieschema op borstvoeding.com is net zo goed voor kindjes die kunstvoeding krijgen hoor . Sorry wilde ik even kwijt .