Laagjes laagjes en nog meer laagjes

Discussion in 'De lounge' started by Purified, Nov 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Hoe kleden jullie zich in de winter?

Ik ben een absolute laagjes noob, maar ik vind het wel altijd ijskoud in de winter. Nu ben ik er zelf achter gekomen dat strakke kleding beter is dan losse kleding...

Hoe past het bij jullie allemaal onder elkaar?

Ik heb een aantal XS leggings, maar ook al probeer ik dat onder een S broek te dragen voelt het nog best stroef..

Als ik dan een hemd/shirt/trui draag, zit het meestal ook niet fijn meer. Teveel stroef op elkaar.. (s hemd, xs of s shirt, dan m trui)

Hoe lossen jullie dit allemaal op? Hebben jullie een X aantal fijne hempjes leggings wat je er onder doet?

Ik heb thermoondergoed (lang) maar dat is zo dik dat het eigenlijk niet fijn is om onder iets te dragen.. Zweet je je ook meteen kapot.

2. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Ik ben ook een mega koukleum!

Goede, warme sokken, dat is bij mij een eerste vereiste, zorgen dat mijn voeten niet koud worden! Als dat gebeurd, warm ik nooit meer op:).
    Daarnaast een lekker zitten vest. Als een vest goed past, zijn lange mouwen eronder geen probleem.
    En sjaaltjes.

Zo kom ik de winter door!

Enne.....wat ik niet mag vergeten te melden....mijn UGG's!!!!! Wat moet ik zonder hen!?!?!;)

3. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Ik draag eigenlijk nooit nog iets onder een (spijker)broek. Wel draag ik over mijn bh een hemdje en daarover 's winters vaak een shirt (korte of lange mouw) met een leuke trui/jasje/jurkje. Ook draag ik vaak mutsjes. Ik draag altijd een sjaal als het kouder is en wat mij pas echt warm houdt zijn warme schoenen. Wanneer ik eenmaal koude voeten heb kan ik zoveel lagen aantrekken als ik wil, maar warmer word ik niet. En wanneer ik echt voor lange tijd de kou inga trek in mijn warmste winterjas aan.

4. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik doe in de winter wel eens een panty onder mijn broek. Dat zit een stuk beter. Verder een lekker warm vest over mijn kleding heen als ik het koud heb.

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Het moet al wel heel erg koud zijn dat ik een legging onder mijn broek aan doe.
    Zo houd je lichaam zichzelf toch ook niet meer warm?

6. Trirani

Trirani Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,294
    1,130
    113
    Female
    Waar ik ben
    Veel warmte verlaat een lichaam via hoofd en handen: buiten bedekken en eventueel binnen met een modieus mutsje.

Verder ben ik ook weer een koukleum sinds ik weer een maatje 36 heb en een lage BMI. In mijn post-tweeling dikkere periode had ik het niet koud. Misschien niet een optie voor je, maar een klein beetje meer wegen scheelt echt ook, en met XS kan je dat ook best hebben. Verder ook met beweging de verbrandings- en opwarm-moter continu laten werken!

7. Username

Username Niet meer actief

Ik draag eigenlijk nooit iets extra's onder mijn broeken. Wel een paar dikke sokken en eventueel een hemdje onder mijn shirt. Maar verder niet.
    Dikke jas en sjaal wel. Echter bijna nooit handschoenen of muts. Veel te warm vind ik dat.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,027
    551
    113
    ik draag noooooit iets onder mn broek. zit toch voor geen meter?gewoon een spijkerbroek of andere dikke broek. bij erge kou hooguit een hemd onder mn trui of longsleeve maar dan moet het echt al vriezen hoor. wel altijd sokken aan en bij kou een lekkere sjaal. ik draag ook heel de winter gewoon een tussenjas. alleen als het echt heel heel koud is heb ik een skijack.

9. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Woog voor de zwangerschap 50 kilo, nu 56 kg.. alleen veel warmer word ik er zelf niet van. Als ik s'ochtends mijn dochtertje op de fiets (met een lekkere windvlaag) weg moet brengen bibber ik wel even als ik me niet goed heb aangekleed..

Moet ook meer aankomen, daar niet van. Meer actief zijn moet ook. Alleen tot die tijd hou ik wel van warmte! Ik heb ook trouwens nog beenverwarmers ergens.. die waren heerlijk om absoluut geen wind tussen je schoenen en broek tussen te laten.

Mijn lichaam houd zichzelf gewoon NIET warm. Doet hij niet, interne motor werkt hier niet.. Dan ben je super jaloers op een warmbloedige man :D

10. Ik herken het, ben ook koudbloedig. En heb ook maat XS (ook nog na het baren van 3 kids, ik blijf gewoon 53 kg wegen tsja..) Maarrrr ik draag echt geen legging onder mijn broek. Wel moet ik echt een nauwsluitende broek dragen, en lekkere warme sokken.

Ik heb het eerder koud aan mijn bovenlijf. Ik draag: een beha en lang hemd/topje of een voedingshemd, dan een shirt lange mouwen, dan een trui of vest.

Heb vooral gauw koude handen, als ze weer eens bevroren zijn doe ik ze in een warm badje warmen en daarna dunne handschoenen aan :) . werkt wel!!

11. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Een strak hemdje met een wijd shirtje werkt hier beter dan allemaal strakke dingen over elkaar. Dus ik zou juist een beetje proberen te spelen met wijd en strak over elkaar.

Dus een strak hemdje, een iets wijder shirtje met lange mouwen (dan blijft de warmte ook beter hangen tussen de laagjes), een vest dat ook weer niet te strak over je shirt valt.

Wat ik ook vaak leuk vind is een shirtje met korte mouwen over een shirtje met lange mouwen. Grappig effect heeft dat en het is lekker warm.

Of een bloesje onder een longsleeve.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb of een legging of zo een dikke maillot onder mn broek anders krijg je mij de deur niet uit.
    onder mn trui altijd een onderhemdje en als het echt echt echt koud is nog een shirt of longsleeve.

normale sokken, wel een lekkere dikke schaal en mn muts

13. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Ik draag een jurk en hoofddoek, altijd.
    En in de winter draag ik meer eronder dan in de zomer.

Begint met dikke sokken, een legging.
    Rok en daarboven op een tshirt met lange mouwen bijv.
    Dan mn (Islamitische) jurk en als het echt super koud is nog een vestje over mijn jurk.

14. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Beha, hemd, longsleeve, shirt en een vest.
    Maar geen legging of panty onder mijn broek.
    Wel draag ik beenwarmers, zodra mijn voeten en onderbenen echt koud worden krijg ik een probleem!
    Dan word ik niet meer warm! Ik ben dus een flinke koukleum met fors overgewicht, mijn vet houdt me helaas niet warm.

15. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik heb het altijd warm. Draag nooit sokken, draag nooit dikke truien en loop gewoon nog steeds met mijn korte mouwen shirts aan.

S'avonds op de bank lig ik lekker onder een dekentje maar dikke truien of geiten wollen sokken ?? Brrr krijg het al benauwd als ik er aan denk hahaha En winterjas vind ik to much.:)

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik heb het ook altijd koud in de winter.
    ik zorg net als veel andere meiden voor warme voeten.'
    verder draag ik over mn bh een hemdje en dan mn shirt.
    als het echt koud is heb ik 3laagjes aan. een hemdje, shirtje en dan nog een warm vest of warme trui.

onder mn broek draag ik eigenlijk nooit een extra laagje omdat ik dat niet lekker vind zitten.
    ik heb een winterjas tot op mn knie en draag in de winter altijd laarzen tot net onder mn knie. als ik buiten ben worden dus alleen mn knieƫn maar koud en dat is nog te overzien.

succes met de komende winter.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Hier in de winter meestal beha, t-shirt, (col)trui met lange mouwen en daar nog een leuk truitje over.
    En iets van dikkere broek, maar niks daaronder. Heb het niet zo op leggings onder broeken en panty's verdraag ik al helemaal niet.

Daarnaast vaak wel "dubbele" sokken, 1 stel gewone sokken en 1 stel oversokken.

En als ik buitenga mijn winterjas en mijn warme gebreide sjaal en handschoenen.
    Als 't echt -10 is eventueel nog een extra vestje onder mijn winterjas.

Ik haat mutsen, dus die draag ik echt wel nooit. Zelfs niet als het -20 vriest. Dan maar een stel bevroren oren.

Share This Page