Hoi dames, Ik klaag hier maar even omdat ik niet zo goed raad weet met wat hiermee te doen. Mijn schoonzusje en haar zoon van 8 klaagt dat ze onze zoon zo weinig ziet. Ik heb een bevalling gehad van 48 uur en uiteindelijk is hij met de keizersnede ter wereld gekomen. Ik heb lang moeten herstellen want 1 ik was ineens moeder door middel van een keizersnede... 2 ik heb direct daarna galsteenaanvallen gehad en na twee maanden hadden ze pas door wat er was dus ik ben anderhalve maand geleden geopereerd hieraan. Onder algehele narcose. Jullie kunnen je vast wel voorstellen dat ik nog steeds aan het bijkomen ben ondanks dat mijn mannetje alweer 4 maanden is. Nu is het zo dat ze heel graag langs willen komen op de voor ons meest ongunstige tijden, zo vlak voor het avond eten. Ik heb samen met mijn man de afspraak gemaakt dat wij niet willen dat neefjes/nichtjes (zijn allemaal 8/9 jaar en 2,5) onze zoon vasthoud. Of dit nu is omdat wij misschien overbezorgd zijn of niet weet ik niet. Dus na klagen van mijn schoonmoeder heb ik haar een bericht gestuurd omdat ik echt wel wil dat ze langskomen maar wel op een andere tijd en dat ik begrijp dat mn neefje boos is om het feit dat hij onze zoon niet kan vasthouden maar dat dat onze afspraak is geweest. Nu wil ze dus pas weer komen wanneer hij hem wel kan vasthouden en met hem kan spelen... want ze krijgt een kind van 8 bijna 9 niet uitgelegd dat dit niet kan. wat vinden jullie hier nou van? sorry voor het misschien onduidelijke verhaal! liefs
Ik vind het wel raar dat die kinderen je zoontje helemaal niet vast mogen houden... vind het ook best sneu voor die kids, het is toch hun neefje. Natuurlijk zijn jullie de ouders en jullie bepalen, maar ik begrijp het best als de kinderen teleurgesteld zijn. Ik vind wel dat je schoonmoeder dat moet respecteren, en jullie niet onder druk moet zetten, maar ik begrijp wel de frustratie.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt wat betreft het vasthouden, hoewel je er best bij kan staan als hij hem vasthoudt. De dochter van m'n vriend van toen 5 hield onze dochter ook vast waar we bij stonden. Maar als jij dat niet wilt, dan heb je daar natuurlijk alle recht op. Dat heeft je schoonzus en haar zoon maar te respecteren. Waarom nodig je ze niet een keer uit voor het eten? Of plan je geen middagje weg met je schoonmoeder? Kan prima met een baby hoor
Ik snap ook zeker wel dat ze teleurgesteld zijn dat absoluut. dat heb ik ook naar ze uitgesproken. maar het is de afspraak tussen mijn man en mij geweest vanaf het begin. we wilde daar een lijn in trekken juist om dit te voorkomen... niet dat het ene kind het wel mag en het andere niet. ouders broers en zussen van ons enzo mogen hem wel vasthouden. misschien nodig om erbij te zeggen dat mn neefje in alles zijn zin krijgt. niet om hem zwart te praten maar mijn man weigert naar de pijpen van een kind van 8 te luisteren. omdat hij zoiets heeft van de moeder(ze is alleen) de taak heeft om uit te leggen wat wel en wat niet kan. en nu beslist de moeder eigenlijk om maar niet meer langs te komen totdat mn neefje hem wel kan vasthouden en ermee kan spelen. ik denk dat ik meer mn frustratie kwijt moet in de zin van wat moet ik hiermee.. het is allemaal al maanden opgestapeld en vind het niet leuk dat ze nu niet meer willen langskomen. dat vind ik zonde
Mijn schoonmoeder komt ook gewoon langs hoor. Het staat er vreemd misschien maar haar dochter klaagt tegen haar moeder en dan krijg ik het op mn boterhem.
Tja daar ben ik heel simpel in. Als jij het niet wilt, dan heeft een ander het maar te respecteren ook al begrijpen zij het niet. Dat ze hun neefje daardoor weinig zien is dan hun eigen keuze, want jij hebt al een voorstel gedaan voor een ander moment. Daarnaast vind ik dat een kind van 8/9 zoiets echt wel kan begrijpen hoor, dat zal er vooral aan liggen hoe de moeder het brengt. Ik kan me voorstellen dat je ook nog veel behoefte hebt aan rust, want zo te lezen heb je het zwaar gehad!
Ik denk dat je met een kind van 8 prima afspraken kan maken over hoe jij wilt dat hij zich gedraagt als je zoontje bij hem op schoot zit. En dat hoeft toch ook niet heel lang? En stel dat het niet zo goed bevalt, of je neefje kan zich niet gedragen zoals jij dat wil dan kan je zoontje binnen 2 seconden weer in je armen liggen. Wat betreft de ongelegen tijden waarop ze langs willen komen: poot stijf houden hoor! Als het niet uit komt komt het niet uit. Punt. Succes met je herstel trouwens!
Dank jullie wel voor de beterschap wensen Ja ik ben nog steeds aan het herstellen en ik probeer er ook mn tijd voor te nemen maar het gaat allemaal moeizamer dan verwacht. Ik vind het gewoon jammer dat iemand niet meer langs wil komen omdat ze aan dr zoon niet uitgelegd krijgt dat dingen niet altijd naar zijn wil kunnen. Ze missen daardoor zo'n groot deel van hem en dat kunnen ze niet meer terug krijgen. Op andere tijdstippen uitnodigen heeft geen zin ( ook al geprobeerd) maar dat wil ze niet.. echt gevalletje van ik wil nu en anders niet... Mn man en ik willen echt ons standpunt ook een beetje behouden omdat we dit geval in t vasthouden belangrijk vinden.. nogmaals ik snap hun teleurstelling maar je kan ook een "praatje"maken terwijl die bij zn moeder of een volwassen iemand op schoot zit? hij vindt het namelijk hartstikke leuk als je kletst tegen hem en brabbelt er dan vrolijk op los.
Neefjes en nichtjes hebben hier onze kinderen ook niet vastgehouden toen ze nog zo klein waren hoor... Als je dat een kind niet uit kunt leggen, dan moet je nog maar eens een opvoedcursus gaan doen ofzo... Kom op: je bent ouder van een kind en soms wil een kind iets, waarvan jij (of een andere volwassene) niet wilt dat dat gebeurt. Dan is nee toch gewoon nee? Zij hoeft toch geen reden aan hem te geven, enkel vertellen dat jullie dat niet willen? Ik moet er dan wel direct bij zeggen: waarom communiceer je daar vooraf al over? Dat maakt het wel veel meer overspannen/rigide dan dat het hoeft te zijn. Ze komen gewoon op visite en als hij dan vraagt of hij de baby vast mag houden, kun je op dat moment gewoon zeggen van niet? Tijd van langskomen: tja, zij zal zich moeten voegen. Wat voor jullie niet kan, kan niet. Zij zou met een kind van 8-9 jaar vele malen flexibeler moeten zijn dan jullie, zou ik denken. Dan komt ze gewoon een andere tijd toch? Doen jullie wel tegenvoorstellen? Want dat is dan misschien wel zo handig?
Beterschap inderdaad! Mijn neefjes (7, 6, 6 en 1 jaar) en nichtjes (10 en 2 jaar) waren zo trots! Ze mochten hun kleine neefje vasthouden! Al was het maar voor een paar tellen. Haha! Ik geniet daar alleen maar van. Ik sta of zit erbij, kan niks gebeuren. Maar goed, jullie hebben samen de afspraak dat niet te doen. Jammer voor de kinderen, maar helaas. Jullie keus! Over de bezoektijden. Jaaaa.. Heel irritant! Zij willen zich niet aanpassen? Prima, komen ze toch niet. Wat dat betreft zou ik m'n poot stijf houden. Vind het natuurlijk leuk en gezellig als ze kleine willen zien en ik wil ook graag dat familie hem ziet, maar vlak voor het eten is gewoon niet handig. Hier wilden mensen (niet zozeer familie) regelmatig net ná het eten op (kraam)bezoek komen. Jammer, maar dat is zo'n rottige tijd ivm bedtijd. Helaas pindakaas.
Tegenvoorstellen al vele malen gedaan...zoals hierboven gezegd als het niet uitkomt en we komen met wat anders dan kan ze niet.... geval van ik wil het nu en zo niet dan maar niet... het is niet zo dat we dit van te voren gezegd hebben.. het is al een aantal keer aangekaart door haar en mn schoonmoeder en wij hebben daar nee op gezegd... ook afgelopen weekend jarig geweest en daar weer nee moeten zeggen....
ik snap ook niet zo goed waarom mensen dat niet snappen of willen snappen. ik ga zelf ook niet vlak voor het eten bij iemand langs.. nu al helemaal niet maar heb dat nooit gedaan.. vind het alleen echt heel jammer dat het nu eigenlijk een soort van ruzie word "alleen"omdat ze het niet aan haar zoon kan verkopen en daar baal ik ontzettend van. ik wou dat ik kon denken van ja jammer jullie verlies dan maar heb op de een of andere manier er een nare bij smaak van...
Ik vind het erg flauw dat je neefjes en nichtjes jullie kindje niet mogen vasthouden. Toen onze jongste dochter was geboren zat ze een dag later al bij mijn 5 jarige buurmeisje op schoot. Ik vind het ook weleens flauw dat wanneer ik ergens op kraambezoek kom dat er dan zo paniekerig wordt gedaan als je te dicht bij zo'n baby in de buurt kom. Ik laat zo'n kind toch niet stuiteren en ik heb ook geen vreselijke ziektes die overdraagbaar zijn door lichamelijk contact. Jullie zijn gewoon te overbezorgd.
Misschien zou je jezelf ook iets flexibeler kunnen opstellen tov de bezoektijden.Je lijkt wel een loden deur. Het is toch familie. Beetje jammer als die zou uitlopen op een familie ruzie over zoiets kleins als bezoektijden. Kom op zeg ...
ze mogen ook zeker wel in de buurt komen en vinden het leuk als ze langskomen hoor alleen het vasthouden door kinderen hoeft van ons niet...
Wat is het nou voor moeite om na het eten te komen of bijvoorbeeld wanneer mn neefje uit school komt? Waarom precies om vijf uur? Moet ik me dan echt gaan aanpassen omdat hun weigeren op een andere tijd te komen of bij wijze van in het weekend?
Ten eerste ... als dit is wat jullie willen, dan is het zo. Dat gezegd hebbende, vind ik jullie wel een beetje onflexibel als het gaat om neefjes en nichtjes. Als je naast een kindje zit, helpt met vasthouden, wat is dan het probleem? alle kleine neefjes en nichtjes hebben bij ons de kleine vast gehad, ze vonden het zo geweldig, die gezichtjes ... Zeker als de kinderen al wat ouder zijn, dan kan dat toch gewoon. De grotere meiden wilden ook graag de fles geven ... leuk toch? Als je ze even 1 minuutje geeft, dan garandeer ik je dat je er geen last meer van zult hebben. Dus ja .. ik vind jullie een beetje overbeschermend. Wat is de reden daarvan eigenlijk, dat je neefjes en nichtjes je kindje niet mogen vasthouden? Verders vermoed ik dat het nu gewoon een clash of the titans is. Jij bent niet flexibel, zij dus ook niet.
Nou ja .. je kunt natuurlijk ook elkaar een beetje tegemoet komen. Als ik kijk naar mijn zusje, haar kinderen hebben een volle agenda ... sport, muziek, spelen met vriendjes/vriendinnetjes ... noem maar op. Er kan ook meer achter zitten he ...
Ik heb hetverhaal hier natuurlijk wel in beknopte versie gezet meiden. Ik kan moeilijk alles typen wat er voorgevallen is. Het is niet zomaar een keuze die wij gemaakt hebben. wij staan hier nog steeds volledig achter. en hebben haar ook zeker wel op andere tijden uitgenodigd en daarbij houdt zij haar poot stijf van ik wil vijf uur dus jullie maken maar tijd en anders niet. Het is niet zo dat zij dingen na school doet en vroeger kwam ze idd gewoon uit school hierheen dus waarom kan dat ineens niet? dat vind ik zo jammer.