Mijn zoontje is nu ruim 6,5 maand en krijgt 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding. Sinds ongeveer 1 week is het 's ochtends een klein drama. Hij wordt rond half 7 wakker waarna we hem pakken en lekker bij mij liggend in bed mag drinken. Dit was altijd prima, soms viel hij daarna weer in slaap soms niet. Nu is het zo dat als hij aan het drinken is hij steeds stopt en dan heel klagelijk huilt. Ik heb geen idee wat er met hem is. Hij wil dan wel weer drinken maar ik moet hem steeds goed leggen, hij wringt zich in allerlei bochten. Hij wil dus drinken en ook weer niet ... Iemand enig idee wat er nou aan de hand is? S'avonds gaat het beter, hij is af en toe wat afgeleid maar drinkt wel gewoon... Vind het jammer en ook best wel vervelend..
Lisa heeft dit door de reflux regelmatig, maar ook als er wat ontlasting dwars zit. Kan het zijn dat hij altijd in de ochtend poept? Dan kan dat best dwars zitten met drinken waardoor hij onrustig drinkt. Het kan ook zijn dat 's ochtends je borsten wat voller zitten en je toeschietreflex wat heftiger is, dat hij daar moeite mee heeft. Dan kan je vooraf eventjes kolven totdat je toeschietreflex komt en daarna pas aanleggen.
lastig hoor. dacht eerst: je menstruatie komt er weer aan. Maar dan zou het ook in de avond moeten zijn. Misschien eens proberen te voeden in een andere houding? Geef je 's ochtends liggend en 's avonds zittend of alebei liggend? Dan ligt het misschien daaraan. Of er zit misschien iets anders dwars. Is hij wel goed uitgeslapen? iig suc6 ermee!
Hee mama em ben idd vandaag ongesteld geworden. Eerste keer na zwangerschap, misschien lag het daaraan? Ik hoop het.
Mischien dat door de menstruatie en/of het weinig aantal voedingen dat je geeft de bv wat is teruggelopen? Of duurt het te lang voordat de tsr komt?