melk bewaren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door soovi, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Hoi,
    Ik heb altijd borstvoeding gegeven en heb dus helemaal geen verstand van fv. Maar nu ben ik de borstvoeding een beetje aan het afbouwen en krijgt hij 's middags 1x een flesje. Nu hebben ze vandaag op het kdv hem de fles gegeven en dat eerst rond 12 uur geprobeerd maar toen pakte hij hem niet (leek mij vrij logisch had rond 10.15 bij mij gedronken toen ik hem bracht en om 12 uur een boterham gegeten) en toen hebben ze dus die fles bewaard tot 3 uur toen hij weer wakker werd en toen weer opgewarmd en gegeven. Nu lijkt mij dat heel lang om zo'n fles te bewaren en ik weet niet of dat goed is.
    Weet iemand dit?
    groetjes Lotte

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hij moet na het klaarmaken binnen 2 uur opgedronken worden, dacht ik

3. marjandeparian

3 okt 2008
    13
    0
    0
    pedagogisch medewerker kindercentrum
    Hallo Lotte,

Ik werk zelf op een KDV, en wij bieden inderdaad de fles ook wel eens later aan, als het kindje in de eerste instantie niet wil drinken. Maar wij maken dan een nieuwe fles.

ik heb het voor de zekerheid even opgezocht op site van de GGD. En dit is wat er staat;

# Wanneer flesvoeding voor de hele dag wordt klaargemaakt, is het aan te raden het water hiervoor te koken. Tijdens het bewaren kan in de voeding groei van micro-organismen optreden. De kans hierop is kleiner wanneer wordt uitge­gaan van water dat even goed is doorge­kookt. Klaargemaakte voeding nooit lan­ger dan een dag bewaren!

Maar er wordt hier dan wel van uitgegaan dat het kindje nog niet uit deze fles/van deze voeding heeft gedronken. Restjes babyvoeding moet je niet bewaren, want melkproducten bederven nu eenmaal snel.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes marjan

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Zal het er vrijdag nog wel even over hebben. Want vind het toch niet zo'n prettig idee. Snap sowieso niet zo goed waarom ze hem toen de fles al probeerde te geven. Maar 3 uur is dus te lang volgens jullie.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nou, dat moeten ze niet te vaak gaan doen. Maar 1 x op deze manier zal geen kwaad kunnen. Het wordt afgeraden om de aangemaakte voeding (met niet gekookt water) langer dan 2 uur te bewaren, maar 3 uur later zal het niet meteen vol gaan zitten met bacteriën hoor.
    Ik zou er met ze over praten, maar voor deze keer zou ik me niet te veel druk maken.

Deel Deze Pagina