melk bewaren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mwjalloh, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Hallo, binnenkort ga ik beginnen met kolven. Ik zie dat er van die zakjes zijn waar je moedermelk in kun bewaren, iemand enig idee waar ik die kan kopen? Of zijn er andere middelen om melk in te bewaren, in de diepvries?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
  3. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik vroor het eerst in zakjes in maar dat vond ik niet fijn, gerommel om het erin te krijgen, gerommel om het eruit te halen....
    Ik vries het nu in in die goedkope flessen van het kruidvat in porties van 200ml.
    Die flessen zijn 1,99 en passen op de medela kolf.

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi hoi,

ik heb nog van die Medela-zakjes. Als je geïnteresseerd bent stuur me maar een pb-tje!

Groetjes!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.203
    113
    Brabant
    je kunt ook ijsklontzakjes gebruiken! die gebruik ik en dan kun je ze per blokje eruit drukken.

6. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik gebruik gewoone diepvries zakjes...en schrijf er met een stift op hoeveel erin zit en de datum van invriezen.

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dat is een hele slimme.

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Mag ik vragen waarom je erbij zet hoeveel erin zit? Het maakt toch bij borstvoeding niet uit hoeveel je geeft, als je borstvoeding geeft en je baby drinkt uit je borst dan weet je toch ook niet hoeveel ml of heb ik het mis?

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Omdat je wel wil weten hoeveel je hebt. Naar mate je kindje meer uit de fles drinkt weet je wel hoeveel. (met werken dan bijvoorbeeld)

Ik doe ook ijsblok zakjes!

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Maar het is toch vraag en aanbod, als je babytje een kwartier wil drinken dan kan hij toch een kwartier drinken zeg maar. Er is toch niet een bepaalde hoeveelheid zeg maar, zoals je wel hebt bij FV.

En als je dat invriest, dan haal je er toch gewoon 1 of 2 blokjes uit en doet ze dan in een flesje na 't opwarmen, je hoeft dan toch niet perse te weten hoeveel erin zit zeg maar. Sorry maar heb hier echt geen verstand van geloof ik.

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik weet bijvoorbeeld nu dat mijn zoontje bij zijn boterham smiddags niet meer dan 150 cc drinkt, dus dan doe ik er ook niet veel meer in (beetje extra maar dat gaat bijna nooit op) Zonde toch anders?

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Aha je bedoelt ivm zonde om weg te gooien zeg maar, je hebt wel gelijk in dat opzicht.

Maar dat weet je niet in het begin toch?

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee in het begin niet nee. maar toen dronk mijn zoontje ook nooit uit de fles. Wanneer hij dat wel deed, verwarmde ik telkens beetjes Als het snel op ging gaf ik hem nog een beetje. Als je 1 grote fles warm maakt en hij/zij wil de helft niet vind ik dat echt zonde.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gebruik van die Via bekers van Avent, erg handig!

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Jah daar heb je gelijk in...maar op den duur weet je hoeveel trek je kindje heeft en weet je hoeveel je ongeveer moet warm maken....ook op kdv erg handig ;)

aangezien je bv na verwarming niet moet blijven opwarmen en er geen kouwe melk bij moet doen is het gewoon weg handig.."dit is een beetje, dit is iets meer en dit is een grote voeding.." Enne papa moet er ook mee stoeien...en die kijkt niet naar de inhoud maar wat er op staat :eek:

En natasja heeft het ook mooi uitgelegd...hard werken hoor melk maken dat gooi je niet zomaar weg! ;)

16. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Wij gebruikten ook via bekertjes van Avent. Zet je per portie in de vriezer. Avond voor gebruik zet je ee bekertje in de koelkast om te ontdooien. Als je het geeft verwarm je het bekertje, zet je er het verloopstukje met speen op en het is een fles. Hoeven je zelf of de dames op het kdv niet over te gieten o.i.d.
    Dit werkt vooral als je dit regelmatig doet. Als je een reservevoorraadje in de vriezer wilt voor over een paar maanden kunnen ijsblokjes handig zijn omdat je dan makkelijker kunt doseren. Bij een baby van 1 maand weet je nog niet hoe veel het zal drinken als het 4 maanden is. Maar als je deze week kolft wat je volgende week weer mee geeft zijn die viabekertjes makkelijker (hoef je die blokjes niet uit de zakjes te frunniken enzo).

17. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    waar kan ik die kopen?

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Bij de Etos, Prenatal, babyspeciaalzaken.... ;)

19. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    meiden, dit las ik op een website over borstvoeden;

IJsblokjeszakjes zijn wat lastiger in gebruik: het ingieten van de melk is een vak apart en gaat meestal met het nodige geknoei gepaard. Het is ook een hele kunst om de vakjes goed vol te krijgen: meestal blijft er een luchtbel in zitten die er niet uit te drukken is. Daarna een knoop erin (dus: niet te vol doen anders spuit de melk eruit) en rechtop wegleggen en ook weer goed opletten dat het zakje niet rechtstreeks met de bodem van het vriesvak in aanraking komt ivm met vastvriezen. Het ontdooien in de koelkast of onder de kraan is het zelfde als met flesjes of speciale zakjes, maar daarna moet je het allemaal weer over- of bijgieten in de fles. Een hele hoop gedoe, al zijn er moeders die bij deze methode zweren. Persoonlijk heb ik er geen goede ervaringen mee.

Nu is mijn vraag; als je ijsblokzakjes gebruikt dan druk je de klontjes toch gewoon uit in de fles en laat je het vervolgens toch ontdooien? Of past dat niet?

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    past niet in de hoeveelheden die ik nu nodig heb. Maar doe het dan in een groot glas afgedekt.

Deel Deze Pagina