zou het nog genoeg zijn? en voedzaam?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door ks2011, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Hallo!

Mijn dochtertje is bijna 9 maanden. Ze krijgt nog borstvoeding. Nu heeft ze 2 maanden terug een oorontsteking gehad waardoor ze 2 weken niet bij me wilde drinken. Dat heeft echt een flinke dip veroorzaakt en de bv wordt eigenlijk alleen maar minder. Ik geef 4 voedingen per dag. Ze Lijkt ook niet echt verzadig daarna...alsof het gewoon op was?!?
    en zoals vandaag kolf ik op werk 2 keer. En mijn opbrengst in totaal is 50 cc..
    Wat moet ik nu? Stoppen of doorgaan?

Alvast bedankt!

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Voedzaam is het sowieso ;)
    En als je niet wilt stoppen, vaker aanleggen en nakolven om je productie weer op te krikken.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Of je moet stoppen of doorgaan is volledig aan jou. Ik zou doorgaan en flink kolven om zodoende de productie weer op te schroeven.

4. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Ja ik wil zelf wel graag doorgaan! Heb echt gehuild toen ze die 2 weken niet wilde!
    Op werk is het lastig vaker te kolven. Probeerde haar al vaker aan te leggen maar zal het nog vaker doen. Hoop dat het daarmee gered is.
    Zo lastig. Ze drinkt dan een paar minuutjes (ook maar 1 borst per voeding) en dan denk ik heb je nu genoeg vocht binnen gekregen?!?

Bedankt voor jullie reacties! Alle tips zijn welkom!

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Je kindje is nu 9 maanden.
    Het hele proces van voeden is niet meer hetzelfde als toen ze nog een kleintje was.
    Korter drinken is dus helemaal niet gek, ze weet hoe het werkt, en drinkt ook minder melk. Immers, je geeft nu ook bijvoeding.
    Wat betreft het kolven, vervelend dat de opbrengst niet zo groot is, maar hang daar niet te veel aan.

Ik weet overigens wel hoe het voelt, hier heeft zoon zo rond de 10 maanden ook 2 weken niet willen drinken. Wat een ellende!
    Ik heb toen even kort domperidon geslikt, dan kan via de HA, en 2 per dag wat nagekolft (als ik thuis was). Jij geeft 1 borst per voeding, wellicht is het nu een goed idee om even 2 aan te bieden. Anders zit je feitelijk gezien maar op 2 voedingen per dag voor een borst.

Wat geef je verder aan vocht aan je kindje?

Het komt wel goed hoor!

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Kan je niet terwijl je kindje aan de ene borst drinkt de andere leegkolven. Dat heb je sowieso al een toeschietreflex en dan worden bij elke voeding beide borsten gestimuleerd.

7. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hoihoi, je geeft aan dat kolven op werk lastig is, is het een idee dat je leert om handmatig te kolven (zie youtube) en dat je dan wanneer je op het wc zit handmatig in een flesje afkolft ? tot je een toeschietreflex hebt, zodat je meerdere toeschietreflexen bij elkaar kunt smokkelen ?

8. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien ligt de "opbrengst" ook aan het soort kolf? Ik had zelf een handkolf gekocht voor de enkele keren dat ik niet zelf zou kunnen voeden maar krijg daarmee ook nauwelijks meer dan 50cc eruit, terwijl bij een voeding een borst meer dan genoeg is en met handmatig kolven ik er ook stukken meer uitkrijg.

Als je zelf graag door wil gaan zou ik het gewoon nog blijven proberen en aankijken of het beter gaat. Stoppen kan altijd nog wanneer het of echt duidelijk "op" is of wanneer het meer stress oplevert dan dat je ervan kan genieten :)

9. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Bedankt voor al jullie reacties. Echt fijn jullie tips te lezen!

Borsten zitten idd op 2 voedingen per dag. Had in het begin zulke volle borsten dat ze aan 1 genoeg had. Ik bied haar soms een tuitbeker met water aan maar dat drinkt ze niet echt. Meer om op te kauwen.
    Ze krijgt wel als ik werk flessen met hero voeding. Door die 2 weken is heel mijn voorraad melk uit de vriezer op gegaan. En krijg niet meer gekolfd voor uberhaupt 1 voeding per dag.

De eerste heb ik 13 maanden gevoed. Hoop ook echt dat het nu ook lukt! Maar dit keer is het zo anders. Heel ander kindje ook. Veel sneller afgeleid hihi

10. ks2011

ks2011 Bekend lid

2 okt 2013
    598
    0
    16
    Heb trouwens een elektrische dubbele kolf!

Deel Deze Pagina