melk drinken? ( wie nog meer niet....)

Discussie in 'Voeding' gestart door Annemarie76, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

In mijn familie (indo, zij het wel errug vereuropeest) is het ongeveer 50/50. Sommigen drinken het noooooooit, omdat ze het vies vinden en denken dat ze er niet tegen kunnen (is heel goed mogelijk, maar het is 40+ jaar geleden dat ze het gedronken hebben). Anderen, zoals ik, drinken het wel dagelijks en genieten er ook nog van.

Volbloed aziaten kunnen melk meestal niet verteren. En in de indische keuken wordt het dan ook helemaal niet gebruikt.

Als je er slecht op reageert, zou ik het niet gebruiken.
    Net zo goed als ik geen noten eet (allergie), terwijl dit ook als gezond te boek staat.

Of eieren voor mensen bedoeld zijn weet ik niet. Er zijn veel dieren die de eieren van andere dieren opeten. Maar ik heb het boekje gemist waarin staat wat voor wie bedoeld is... ;)
    Ik zou zeggen: eet die dingen waarvan je denkt dat ze goed voor je zijn en die je lekker vindt. Dan zal het meestal wel goedkomen.

2. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook vereuropeest! en idd in de keuken wordt dan kokosmelk gebruikt, nooit normale...

maar ik wist dat helemaal niet over aziaten en melk..uberhaupt in dit topic dingen te weten gekomen, waar ik geen benul van had !

3. Bri

Bri Niet meer actief

grappig he.... ik leer hier ook altijd wel veel. zo heb ik me nooit gerealiseerd dat er uberhaupt een zout-issue was met melk (niet dat ik me daardoor laat tegenhouden). maar ook niet dat er zo veel mensen zijn die flinke lichamelijke klachten hebben van koemelk. ik zal er alert op zijn bij m'n kinderen.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ja precies dat, nog nooit geweten!!!! man hier drintk literrsss weg :$
    en die is marokkaans...maar ook in zijn familie is melk"drinken niet "normaal "...

Maar "ze" raden toch aan op den duur opvolgmelk te vervangen door een normaal glas melk...? of begrijp ik dat verkeerd hoe vervang je dat dan uiteindleij'k?

5. Bri

Bri Niet meer actief

Het algemene advies is hier idd om op een gegeven moment (zo rond 1 jaar) over te gaan van opvolgmelk naar koemelk.
    Ik heb dat ook gedaan. De eerste paar keer mengde ik opvolgmelk en koemelk zodat ze aan de smaak konden wennen. Daarna alleen nog koemelk, opgewarmd in een flesje. En intussen wel in de gaten houden hoe hun lijf erop reageert, zoals bij iedere nieuwe introductie.

Ik heb flesjes warme melk gegeven tot m'n oudste bijna 2 jaar was. Geleidelijk aan overgegaan op koude melk uit een beker. Ga ik bij m'n dochter ook zo doen, is me nl goed bevallen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vergeet niet dat reguliere opvolgmelk ook van koemelk gemaakt is...

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zie veel reacties van volwassen: "nee, ik drink geen melk".
    Maar dat is de vraag niet. Het gaat hier om een kind van 21 maanden.

Annemarie: je kind heeft 300cc zuivel nodig. Tot een jaar of 7. Daarna heeft een mens geen zuivel meer nodig en kan het met gemak de voedingsstoffen uit melk uit zijn andere voeding halen. Dit is echter nog niet algemeen bekend, kijk maar naar de zuivelschappen in de supermarkt. Er is geen land waar zo achterlijk veel melk wordt gedronken als in Nederland (jij moet dat weten als vrouw van een melkveehouder). Melk is trouwens helemaal niet goed voor de darmen en het immuunsysteem.

Of je nu koemelkzuivel geeft of sojaspul, dat maakt niet uit. Soja is verrijkt en bevat zo dezelfde samenstelling aan vitamines en mineralen als in koemelk.

Concluderend: een kind heeft tot ongeveer zijn 7e levensjaar ongeveer 300cc melk(producten) nodig.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn antwoord op de vraag of eieren voor mensen bedoeld zijn luidt: nee. Een ei is bedoeld om uitgebroed en een nieuw kippenleven te worden.

Mijn antwoord op de vraag of het normaal is dat mensen eieren eten: euhm, daar ben ik nog niet uit. Wij eten igg geen verse eieren (kunnen er niet tegen, vinden het vies) en zeker niet van onze eigen kippen, want die zijn bevrucht).

Vind ik het normaal dat mensen vlees eten: ja. De mens is een omnivoor en loopt zonder het eten van dierlijke producten een vitamine B en L-carnitine-tekort op. Ei kan een goede vervanger zijn van vlees.

Hebben volwassen mensen melk nodig? Nee! Alleen zoogdierjongen hebben melk nodig. Koeien uitmelken voor de melkconsumptie voor volwassenen is compleet onlogisch en overbodig. Als iedere volwassene het drinken van verse koemelk zou staken, zou dit land er heel anders uitzien!

Ik ben van mening dat het zo bedoeld is dat wij mensen dieren gebruiken.

Deel Deze Pagina