Welke noddag aanhouden ivm berekening zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by miepje01, Aug 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepje01

miepje01 Lid

Jan 30, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Ik heb een vraag

Ik heb 27 Juni een vmk gehad en weet dus niet hoever ik precies ben maar ik heb 13 Juli een positieve ovulatietest gehad
    als ik dan uitga van 14/15 juli een eisprong moet mijn nod
    28/29 juli zijn toch?

welke nod dag zouden julle aanhouden in mijn geval?

Liefs Miep

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik zou uitgaan van die 27e of 28 ik denk niet dat het heel veel uitmaakt met de termijn echo zie je het vanzelf.
    In elk geval gefeliciteerd en een fijne zwangerschap gewenst!

Groetjes paula

3. soura

soura Bekend lid

May 16, 2011
    623
    0
    16
    he

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Gewoon de eerste dag van je laatste menst. Bij jou dus ook gelijk een Vmk dag. Dus 27 juni

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

eisprongdatum + 14 dagen is NOD

dus idd 28 a 29 juli. 1 dagje verschil maakt niks uit

gefeliciteerd!! :D

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,790
    18,973
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Gefeliciteerd! Ik zou uitgaan van eisprong + 14 dagen, maar ik weet door temperaturen dat mijn LF (periode tussen eisprong en menstruatie) 14 dagen is. Dat is bij de meeste vrouwen zo, maar niet altijd.

Als je ervan uitgaat dat je bij de eisprong 2 weken zwanger was, dan is dat voor nu denk ik de meest nauwkeurige berekening. Met de termijnecho krijg je een 'officiële' datum.

6. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    Gefeliciteerd!!! Ik heb zelf ook een vmk gehad, ben 24 juni begonnen met vloeien, wel 3 weken lang.
    En had een positieve ovulatietest op 26 juli.
    Nu een zwangerschapstest gedaan en die is licht positief. Dus denk ook dat ik weer zwanger ben. Ik zelf tel er ook 14 dagen bij op. Dus dan kom ik op 9/10 augustus uit. Als het dus werkelijk een nieuwe zwangerschap is...kan het nl nog niet geloven, ben ik nu zo'n 3 á 4 weken.

7. miepje01

miepje01 Lid

Jan 30, 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de antwoorden , ik heb 31 augustus een termijn echo vind het heel spannend!

@Zwangels , ik kon het ook niet geloven
    ik heb ook volgens mij wel 10 testen gedaan van kruidvat,predictor en clearblue digitaal

8. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    Gefeliciteerd miepje! Zelf ben ik helaas toch ongi geworden. Dus op naar de volgende ronde!

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zo simpel werkt het niet. De folliculaire fase (van menstruatie tot eisprong) kan sterk variëren, in tegenstelling tot de lutheale fase (van eisprong tot menstruatie/NOD).'

Daarom is het beter om uit te gaan van je eisprong-dag -14.

In mijn geval had ik ook een folliculaire fase van 20 dagen, maar ik ben via IVF zwanger geworden. Weet dus exact wat mijn eisprong/punctie dag was.

En die dag - 14 dagen is nog steeds het startpunt voor het berekenen van mijn uitgerekende datum.

10. felina

felina Actief lid

Jan 17, 2012
    350
    0
    0
    NULL
    Uitgaan van 27 juni als laatste nod dag....... Ik heb hetzelfde gehad maar dan in januari zie banner

Share This Page