Melk eigenlijk helemaal niet lekker....

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavanmimi, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn jongste drinkt haar melk eigenlijk heeeel slecht. 9 van de 10 keer laat ze de fles staan. Ja, ze krijgt het nog altijd in een fles, want uit een beker of tuitbeker drinkt ze het helemaal niet..... Ik wil haar graag uit een gewone beker laten drinken, maar hoe ik ook oefen met haar ze laat het gewoon uit haar mond lopen. Ondanks dat het ze best kan want de eerste slokjes gaan altijd goed!

Maar goed, de melk, ze krijgt dus heel weinig melk binnen. De KMA is gelukkig overheen gegroeid en ze krijgt dus gewoon boter, kaas en yoghurtjes als toetje. Alleen die melk gaat eigenlijk niet, yokidrink geprobeerd, maar dit wil ze ook niet eens proeven.
    Maar waar ik dan tegenaan loop, krijgt ze dan wel genoeg melk binnen? 300 ml opeen dag, uit de fles drinkt ze totaal misschien 100cc.

Iemand met tips hoe ik haar de melk kan laten drinken. Het is niet dat ze het echt niet lekker vind want dan zou ze het nooit willen drinken en dat is niet zo.....

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Hallo mamavanmimi,

Heb jij wel eens een rietje geprobeerd? Misschien wil ze dat wel? Ik roep ook maar wat hoor. Misschien wil ze een pakje drinken (200ml) melk/yoki als ze uit een rietje kan drinken. Dat is weer een heel andere vorm dus wie weet. Succes!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoeveel yoghurt krijgt ze?
    Hoeveel kaas en boter krijgt ze?

Als je bijv. 200 gram yoghurt geeft en totaal richting de 100gram boter/kaas, dan ben je er toch ook?

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Melk moet niet hoor, zuivel moet. Yoghurt, kwark, kaas, roomkaas telt ook allemaal. Hier drinken ze allebei sinds hun eerste verjaardag geen melk. Ze kregen bv en lusten geen gewone melk. Ook prima. Vaak kaas op brood en lekker Turkse yoghurt voortoe.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad, geef gewoon wat extra yoghurt/kwark/kaas oid
    Het hoeft niet persé melk te zijn, die 300cc zuivel...
    Zou persoonlijk niet van die zoete drankjes aan gaan wennen, maar dat moet iedereen zelf weten!

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wat valt er dan allemaal precies onder zuivel?

Boter op brood tikt natuurlijk niet echt aan, en kaas op brood vind ze wel lekker maar ook niet elke dag. Zeker niet omdat haar zus vleeswaren krijgt op brood en ze dan hetzelfde wil hebben! Ik heb vloeibare boter om te koken, maar telt dat ook mee?

Toch maar ff googelen denk ik dan......

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Kaas, yoghurt, Griekse yoghurt, franse kwark, boter op brood, smeerkaas, toetje, etc

Deel Deze Pagina