Borstvoeding en PND

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Onder water, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onder water

Onder water Niet meer actief

Hallo!

Ik ben momenteel (pril) zwanger van de tweede en hoezeer ik borstvoeding had afgezworen bij mijn eerste (was nog erg jong en het idee stond mij toen niet aan).. Ben ik er nu van overtuigd het te gaan proberen! Zo zie je maar wat een aantal jaren met je kan doen:D
    Na de eerste heb ik jammer genoeg te maken gekregen met een PND en dat heeft echt een tijd geduurd eer ik een beetje op de rit was.
    Ik heb een beetje rond gelezen op internet, maar klopt het dat BV geven gerelateerd kan staan tot een grotere kans maken op herhaling van een PND? Begrijp me niet verkeerd, ik wil het echt graag, maar om nog een keer uit zo'n diep dal te moeten komen zie ik echt niet zitten. Het is eigenlijk mijn enige struikelpunt op dit vlak..
    Zijn er hier toevallig ervaringsdeskundigen? Dan hoor ik het graag:D

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja, hier 3 keer, waarvan 2 keer behoorlijk erg een pnd gehad (en zit er nog in). Bij de oudste was het het ergst, toen gaf ik geen bv. Bij mijn middelste was het bijna niets, toen gaf ik wel borstvoeding, maar wat heel frappant was, was dat toen mijn dochtertje 2 week de borst weigerde ik super depressief raakte, echt niet normaal. Ben daar toen ook over gaan lezen en stoppen met bv kan idd voor een (verlate) depressie zorgen.
    Nu weer een pnd helaas, maar wel bv en zo erg als het bij de oudste is het niet geweest. In mijn geval werkt bv juist goed blijkbaar en ik heb dat ook wel vaker gelezen, maar ik zou er dus wel rekening mee houden dat wanneer je wel bv gaat geven, je rustig af gaat bouwen indien je wilt stoppen, gezien de kans dat je dan alsnog in een (heftige) depressie glijdt.

Deel Deze Pagina