toch heel graag borstvoeding.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door michelleee, 6 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michelleee

michelleee Actief lid

30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Hallo allemaal,,

me kleine is nu bijna 2. En we willen heel graag een 2de erbij.
    Bij me dochter heb ik vanaf het begin al flesvoeding gegeven omdat ik het ''niet'' echt vond om borstvoeding te geven... waarom niet denk ik nu. Heb er ook best wel spijt van dat ik het niet heb gedaan.

Als ik nu een 2de krijg wil ik het wel heel graag gaan geven..
    Mijn vraag is of je ook borst en de fles kan geven? bijvoorbeeld als je weer moet gaan werken of hij/zij is bij oma.. dat ze dan gewoon een flesje gemaakte melk krijgen?
    Of moet je het echt gaan afkolven?

alvast bedankt!

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Het kan wel maar beïnvloed je productie wel.
    Heb je bezwaar tegen afkolven? Ik ben sinds kort aan het werk en kolf op m'n werk. Daar heb je tot je kindje 9 maanden is bij wet recht op.

3. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Wat leuk dat je je tweede kindje borstvoeding wil geven. Lees een goed boek over borstvoeding en/of volg een cursus. Ik had veel aan borstvoeding.com, veel betrouwbare info.
    De meeste vrouwen gaan na een maand of drie na de bevalling weer aan het werk. Zoals in de vorige reactie stond heb je kolfrecht. Je mag 25% van je werktijd besteden aan afkolven van moedermelk totdat je kindje negen maanden oud is. Het is ook mogelijk om bv en fv te combineren. Daar heb ik geen ervaring mee.

Als de bv eenmaal goed is opgestart kan je het kolven gaan proberen. Als dat nu helemaal niet fijn voelt kan je proberen om bv en fv te combineren. En wie weet valt het kolven je ontzettend mee. Dat was mijn ervaring, toen ik eenmaal gewend was vond ik het kolven geen probleem meer.

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Je kan het combineren,maar het beste is natuurlijk afkolven zodat ze zo lang mogelijk exclusief bv krijgt. Mocht je het op een gegeven moment zat worden, kan je altijd fv gaan geven. Ik ben dit gaan doen toen ze naar de opvang ging. Vond het toch wel een gedoe met bakjes bv meegeven omdat altijd onduidelijk is hoeveel ze drinkt. Mijn productie is daardoor wel flink aan het kelderen dus dat is een risico wat je neemt. Wil je dat het goed slaagt, dan is zo vaak mogelijk live aan de borst de beste optie.

5. michelleee

michelleee Actief lid

30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Dankje voor jullie reacties ik zal nog eens verder gaan lezen over hoe en wat.. :D

6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik ben 37 weken zwanger van nummer 2 en wil nu ook bv gaan geven. Bij de eerste wilde ik het niet. Maar ben nu van mijn koudwatervrees af. Gisteren voorlichting gehad en ga dr helemaal voor. Hoop in iig de 6 maanden te halen.

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik snap je zorgen over weer aan het werk zijn en zo, maar weet je... Je gaat pas na 3 maanden aan het werk. Dus in principe hoef je daar pas 2½ maand na de geboorte van je baby over te gaan nadenken. En het is nu heel erg moeilijk te zeggen waar jij en je baby je tegen die tijd het prettigst bij voelen.

Dus als je borstvoeding wilt geven, lees je in, volg eventueel een cursus, en ga ervoor zodra de kleine er is! En wat een paar maanden later volgt? Tja, dat zie je dan wel weer. :)

Deel Deze Pagina