Ingetrokken tepel

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Milouu, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op dit moment 38.5 weken zwanger. Ik heb voorheen altijd last gehad van een ingetrokken tepel, maar sinds ik zwanger ben is hij niet meer ingetrokken. Wel heeft deze tepel niet helemaal de ronding zoals een 'normale' tepel. Ik vind het lastig uit te leggen, maar de tepel lijkt niet helemaal volgroeid waardoor er stukjes los zitten en die kan ik er met mijn nagel af halen. Ik vraag mij af of dat hinderlijk is als ik straks borstvoeding wil gaan geven? Want als de baby dan aan mijn tepel zuigt gaan die stukjes ook mee denk ik. Wellicht een idee om tepelhoedjes te gebruiken?

En hoe groot acht je de kans dat mijn tepel weer in gaat trekken zodra de baby geboren is?

Alvast bedankt!

Groetjes Milouu

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

door de hormonen nu en straks heb je grote kans dat de tepel zo blijft als hij nu is. Door het zuigen zal hij ook in deze vorm gehouden worden. Het si niet erg dat ie er anders uitziet, het gaat erom dat het kind de tepel en de tepelhof in de mond neemt, het is borstvoeding en geen tepelvoeding!
    Komt dus goed!

Mirjam

3. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je antwoord! Fijn om te weten.

Groetjes Milouu

Deel Deze Pagina