Ons mannetje is nu 4 weken oud en de borstvoeding gaat goed. Vanaf half 7 's avonds tot 11 uur clustert hij en komt hij daarna om de 2 / 2,5 uur en dit begint mij (nu al ) op te breken. Ik ben iemand die best veel slaap nodig heeft en begin nu al vermoeid te raken. Overdag steeds hoofdpijn en vlekjes voor mijn ogen. Ik wil absoluut niet stoppen met borstvoeding, maar heeft iemand tips voor mij? Liefs tumtummetje
Komt je kindje altijd om de 2 uur, of is dat iets van de laatste paar dagen? Dan zou het regendagen kunnen zijn. Op zich is het normaal dat hij zo vaak komt, helaas geen tips hiervoor
Zwaar is dat he! Was hier ook zo, iig de eerste drie maanden. Er gaat vanzelf meer tijd tussen zitten maar het kan wel even duren. Tips: je partner de baby laten aanleggen en ook weer wegleggen zodat jij kan blijven liggen. Overdag gaan kolven en je partner 'snachts een flesje laten geven zodat je in elk geval een voeding minder hoeft te doen. Erin meegaan kost echt het minste energie. Als je je gaat ergeren en verzetten wordt het nog zwaarder. Sterkte, kan er pittig zijn!
Geen tips, wel herkenning en dus een sterkte-wens. Het hoort er helemaal bij en je kunt er niks tegen doen. Wat hierboven iemand al zei: erin meegaan kost de minste energie. Je kunt niet anders dan met het ritme van je kindje meebewegen. Laat de boel, de boel. Slaap wanneer je kindje slaapt, ook overdag. Het wordt vanzelf beter! Mijn zoontje slaat sinds hij 10w is de nachtvoeding van 3am over en ik kan dus nu slapen van middernacht tot 6am. Clusteren doet hij 's avonds van 18-22. Kwestie van op de bank zitten met die kleine tegen me aan en go with the flow. Edit: begrijp me niet verkeerd, ik heb af en toe ook huilend op de bank gezeten. Vooral ook omdat de borstvoeding maar niet goed liep. Bleek dat zn tongriem te kort was en vervolgens dat de eerste keer knippen niet goed was gedaan. Nu is het goed en ik heb gisteren voor het eerst een hele dag BV kunnen geven zonder gedoe of bijvoeding.
Mijne is nu 5 weken en slaapt sinds een week tussen de 3 en 5 uurtjes aaneen soms is dat van 12 tot 4 of 5 maar ook wel is van 10 tot 2 a 3. Ik ha ook gewoon mee in zijm Alleem heb ik nog 3 kids rondlopen dus rusten soms zit er niet bij
Je kindje is 4 weken dit is absoluut normaal. Ligt je kindje op een eigen kamertje of naast je? Voed je liggend en slaap je gelijk weer door of doe je lampen aan en ga je in de madonna houding zitten? Dit zijn kleine dingetjes die t makkelijker maken om na de voeding weer snel in slaap te vallen. Moet je kindje nog verschoond worden snachts? Wellicht grotere maat luier (of wasbaar weet niet wat je gebruikt) en dat proberen scheelt je tijd en energie. Verder is t belangrijk overdag ook te gaan liggen, heel normaal 4 weken na de bevalling zeker met 1 kindje kan dat goed ! Dit is een peride waar je doorheen moet en die is ontzettend pittig, maar echt uiteindelijk t zo waard !!
Het is mijn derde kindje en we hebben nu nog meivakantie, maar maandag moeten de oudste twee weernaar school, dus gaat de wekker weer vroeg.. Ik voed zittend, omdat hij altijd onrustig is na de voeding, ik moet hem echt een tijdje rechtop houden en hij moet eigenlijk ook boeren anders ligt hij te kreunen en steunen na de voeding. Vannacht bv om 04.15 uur een voeding, maar om 05.00 uur sliep ik nog niet, omdat hij zo onrustig is. Niet huilen ofzo, maar gewoon onrustig. Dacht misschien reflux, maar overdag doet hij dit niet. Slaapt trouwens bij ons naast bed in zijn wiegje.
Wellicht helpt inbakeren? Wij hadden een puckababy.. scheelt als de kinderen naar s ch ool gaan kan je miss ch ien overdag gaan liggen?