Oké ik heb een maffe vraag maar het speelt al een week of wat in mijn hoofd. Mijn zoontje is nu ruim 8 weken en heeft de eerste 3 weken bv gehad. Hij heeft een moeilijke start gehad (vacuüm bevalling, enorm geel zien, meerdere malen prikken en zh voor geelzien, tong riempje geklieft, krampjes en reflux) Ook ik heb het niet makkelijk gehad. Mijn borsten zaten te vol, en mijn tepels waren te klein icm een hongerige ongeduldige zoon....dus tepelhoedjes maar ook dit was maar moeizaam. De bv sloopte me, uiteindelijk bloedende tepels en 2 zeer heftige borstonsteking en met 40 graden koorts en twee ab kuren....en toen met pijn en moeite gestopt. Uiteindelijk bleek zoontje kma te hebben (iig vermoeden op) dus gewoon een hele lastige periode geweest. Alleen nu kom ik er achter dat ik nog steeds melk geef....en ik vraag me gewoon af: Is het mogelijk de bv weer op gang te brengen met kolven, maar.....Uiteindelijk maar 1 x per dag bv te geven. Dat is wat ik lichamelijk naast werken kan opbrengen want ik zou willen kolven en niet meer live voeden uit angst voor ontstekingen. Of zal ik dit gewoon achter me laten en accepteren dat het of alles of niets is? Ik had continue overproductie door het clusteren dus heb het idee dat het wel weer makkelijk op gang zou komen. Maar zou enkel de ochtend fles willen doen (smiddags kolven sochtends geven) Ben benieuwd
Hoi! Ik zou zeggen, waarom niet? Voor zover ik er advies over kan geven.. (miss voor de zekerheid ook een lactatiekundige raadplegen ) Maar als je de melk hebt zou ik het zeker proberen om af te kolven en via de fles te geven, alleen maar goed voor je kindje toch. En als je 1x per dag afkolft went je lichaam daaraan en blijft het als het goed is voor dat moment melk aanmaken. Ik kolf nu standaard de avondvoeding af zodat mijn vriend een fles kan geven en dat gaat ook goed. (Verder geef ik dan nog wel volledig bv)
Jazeker. Ik heb zelf na 6(?) weken gerelacteerd. Ben bijna tot volledige voeding gekomen, helaas niet gelukt omdat ik niet echt durfde. Of het meteen stabiel genoeg is voor 1 voeding oer dag weet ik niet hoor.. Maar proberen kan altijd! Alles wat je kindje krijgt is mooi meegenomem