Hi, Mijn baby is erg beweeglijk ik de buik, ik vroeg me af of jullie ervaring dan ook is dat het een druk kindje wordt? Druk of rustig kind, beide leuk! Dank voor jullie reacties!
Ik heb een rustige buikbaby, ben benieuwd. Vriendin van me had een baby als stuiterbal in haar buik, maar er eenmaal buiten is het kindje de rustheid zelve!
In ons geval klopt dit wel, onze dochter was heel beweeglijk in mijn buik. Ze wordt vrijdag alweer 3 en kan nog steeds niet stilzitten
De eerste was in de buik al druk ( echo was altijd lastig. Heb zelfs een keer staan springen naast het bed om meneertje in een goede positie te krijgen) en nu is hij dat nog steeds, hij is ruim 4 De tweede was in de buik een stuk rustiger en reageerde erg op m'n hand. Hij is dus ook een stuk rustiger dan de eerste en ook echt een knuffelkind. Dit kindje ligt altijd op het gemakje ( bij echo's staan we ook zo weer buiten ) We zeggen al voor de gein; dit wordt een dikke luie baby
mijn zoontje was erg druk in de buik en ja buiten de buik is die dat dus ook behoorlijk wat ook leuk is, hij werd altijd rustig als ik mijn hand op me buik legde, ik voel hem letterlijk er tegen aan gaan in mijn buik en rustig worden, zelfs als ik nu zijn rugje of gezichtje aai, word die even rustig, dit kindje is ook erg druk bij de echo,s dus ik vermoed zelf dat het wel een druk meisje gaat worden
Hier is de tweede ook een druktemaker. Bij de 20-weken-echo was er zelfs geen mooie foto te maken want hij/zij schoot alle kanten op . Maar degene die de echo deed verzekerde ons: 'ADHD in de buik bestaat niet, hè' . Dus volgens mij zegt het allemaal niet zo veel... Zo moet ik ook altijd grijnzen om vrouwen die trots na de 12 weken echo melden dat hun kindje zo heerlijk energiek aan het bewegen was. Dat doen volgens mij alle baby's rond die termijn...
Ik vind het knap dat je je beeb nu al voelt met 11 weken.. En dan ook nog kan voelen dat hij nu al erg beweegelijk is? Zijn het niet je darmen.. of misschien klopt je banner niet?
Ik hoop het niet in elk geval, want dan hebben we onze handen nog vol als dit een voorproefje moet zijn voor straks. Wij hebben verschillende echo's gehad en op geen enkele werkte onze kleine mee, af en toe heb ik het idee dat hij een gat in me schopt. En bij de ctg gisteren waren de stipjes van de kindsbeweging meer een constante lijn... Kortom als dat zo is, pfff. Onze verloskundige grapte al bij 20 weken, druk in de buik is rustig er uit, dus daar hou ik maar aan vast.
Op onze 12weken echo ook een heel beweeglijke uk. Echo duurde veel langer dan gepland omdat hij / zij telkens wegdraaide of wegsprong. Ik voel nu nog steeds niet echt iets, af en toe een probeersel tot schopje heb ik t idee. Gisteren bij de vk was t hartje bijna niet te vinden, zo druk was uk. Je hoorde no wel veel storing en schoppen. Hier voelde ik dus niks van. Hoop maar dat als t kindje minder plaats heeft iets minder danst. Mm 2 kids waren ook beweeglijk, mn hele buik ging soms heen en weer. Maar de 1 is rustig de ander stuiterbal dus bij ons niet echt een verglijk
Afgelopen maandag bij mijn termijnecho was mijn ukkie ook lekker in de weer Ik moest ook even springen om de dame of heer in kwestie tot de orde te roepen Als nu iemand vraagt wat het wordt zeg ik steevast: een ADHD-er
Onze jongste was megadruk in mijn buik, nachten lag ik wakker van hem. En nu? Nu heb ik zo'n beetje de meest relaxte en te reden baby die er is. Hij ligt zo een uur in de box naar de mobile te strekken en lachen. Maar hij is wel fysiek erg sterk, dus achteraf denk ik eigenlijk dat hij niet zozeer druk was, maar dat al zijn bewegingen flink veel power hadden. De oudste was stukken rustiger in mijn buik, en juist wat drukker als baby. Geen peil op te trekken dus.
Ik kan me niet herinneren dat mijn zoon heel druk was in de buik, nu toch echt wel een druk ventje (pffff).