Rijstebloem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nina30, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina30

nina30 Lid

21 mei 2006
    14
    0
    0
    verzorgende
    Mijn dochter (4 maanden) wil alleen flessen melk verdikt met rijstebloem. Werkelijk waar ze vertikt het om nog flessen zonder rijstebloem te drinken. Ze laat de melk dan zo uit haar mond lopen, of spuugt het uit. Wat ik me nu afvraag, er staat op het pak dat het licht verteerbaar is, wordt ze nu niet tonnetjerond met al die flessen met rijstebloem? Ik heb namelijk zo'n donkerbruin vermoeden dat het cb dit niet een goed verhaal gaat vinden.

gr nina

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Die periode heb ik hier ook gehad, en is weer overgegaan.. :D
    Maar hier hoefde er maar 1 schepje in.. Misschien kan je dat eens proberen ?

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Of misschien verdikken met nutriton (johannesbroodpitmeel).
    Daar zitten namelijk geen calorieen in.
    Enige nadeel is dat de ontlasting dunner wordt!

4. nina30

nina30 Lid

21 mei 2006
    14
    0
    0
    verzorgende
    Heb nu net als jou Nanni wat minder rijstebloem per fles, dat helpt. Bedankt voor het antwoorden meiden!

5. Van jhbp kan de ontlasting ook hard worden en kan je kindje dus ook verstopt raken. Dat was onder andere bij onze oudste zo.
    Maar ik geloof niet dat het kwaad kan hoor, onze oudste heeft heel lang rijstebloem gehad, totdat ze opvolgmelk kreeg, toen zijn we er meteen mee gestopt. Dat ging goed.
    De jongste krijgt hier ook al rijstebloem... Drinkt 4 flessen 180+6 met 1 schep rijstebloem.

Deel Deze Pagina