Hier ook 3 peuters die 's avonds nog een flesje melk drinken. Dat is voor ons een heerlijke afsluiting van de dag en dat houden we zo totdat zij zelf aangeven dat ze niet meer willen. Dochter 1 is er al mee opgehouden, ze wil helemaal geen melk meer. (dat is weer een ander probleem). Maar zolang je kindje alle andere dingen uit een open beker drinkt, is 1 flesje per dag echt geen probleem. Wij hebben het ook aan de KA en CB gemeld, en zij vonden het allemaal niet zo bijzonder.
Ach, als ze 18 zijn drinken ze vast wel melk uit een beker Gaat vanzelf wel over, straks is het toch niet 'stoer' meer. Als ze nu alles alleen maar uit een fles wil en weigert uit een beker te drinken, zou ik me kunnen voorstellen dat het vervelend wordt. Maar ik zou het nog even zo laten en af en toe toch aanbieden uit een (tuit)beker. Mijn zoontje wil ook alleen melk uit zijn fles. Dus bij de boterham 's middags krijgt hij zelf een fles om vast te houden en voor het slapen gaan krijgt hij lekker een flesje op de arm
Even off-topic: Ons schema is, zo ongeveer: ontbijt: papfles (200 halfvolle melk + 3 scheppen Bambix) fruit als tussendoortje, rietjesbeker water/diksap lunch: 2 boterhammen + 50-100 cc halfvolle melk tussendoor koekje/rozijntjes/rijstewafeltje/ iets van Goodies en drinken avondeten: met de pot mee of anders een potje of restje van de dag ervoor (ligt eraan wat wij eten) en toetje 19.30 nog zo'n 100-150 cc melk en dan naar bed Hij krijgt dus officieel teveel zuivel binnen, maar hij eet verder ook prima. Ik hoop dat je er iets mee kan. En de melk dus nog uit een fles, ach.
Was hier ook een probleem, ze wou geen melk uit haar rietjesbeker. We hebben gewoon elke dag opnieuw de melk koud in haar rietjesbeker aangeboden en na ongeveer een week begon ze er prima van te drinken, de dagen daarvoor dronk ze er amper van. Gewoon volhouden dus.
wij hebben hetzelfde en zoeken al anderhalf jaar naar een oplossing. alles al geprobeerd.dus hij krijgt gewoon 1 fles op een dag en komt daarmee zichtbaar tot rust. we proberen het wel dagelijks op andere manieren ook maar tot nog toe met zeer weinig resulaat.dan drinkt ie gewoon niks, ook niet na een langere periode. (lees maanden) eerder lukte pap nog maar dat is ookal een half jaar niks meer.
Haha, ik dacht ook aan de titel te lezen 'oooh daar gaan we weer, bv versus kv ! Maar mijn oudste deed dat ook zo, pas een paar maanden wou ze het ook uit een beker. Bij de jongste ben ik met het oefenen met uit een beker drinken met melk begonnen en niet met thee/water/roosvicee, zodat hij gelijk zou wennen daaraan en niet een fles = melk en beker = diksap/wat anders zou gaan denken. Joost mag weten of dat echt zo werkt of toeval is, maar bij hem nooit problemen gehad met melk uit bekers drinken.