Amy doet je laatste dagen zo raar met eten... s'middags als ze de boterham krijgt, spugt ze het regelmatig uit en lacht soms ook daarbij. Houd ze me voor de gek of heeft ze geen honger? En gisteren heeft ze het ook met het avondeten gedaan, ze wil ook niks meer van de lepel eten (heel soms nog wel) maar het liefst alles zelf pakken... maar, dan gaat ze er weer mee gooeien. IK WEET HET NIET MEER Edit moderator: verplaatst naar 'Voeding'
Ik lees mee, hier hetzelfde probleem. Vooral met brood, verschillende soorten brood met verschillend beleg geprobeerd, cracottes, krentenbollen, verschillende smaken pap etc etc. Hij moet het gewoon niet hebben. Ik ben benieuwd.
Hier geen probleem met brood, maar met het avondeten. Hij at zijn avondeten altijd goed tot ongeveer 9 maanden, sindsdien drama. Wil het zelf pakken en gooit het op de grond en als ik zeg 'nee dat mag niet, dan moet hij heel hard lachen. En als we dan toch een hap met lepel naar binnen krijgen, kauwt hij er even op en spuugt het dan weer. Onze kindjes zijn wel allemaal ongeveer dezelfde leeftijd.... een fase? I hope so. Kan de ene keer beter mijn geduld bewaren dan de andere keer. Groetjes Victoria
Ik heb het vandaag weer geprobeert met het avondeten, maar ze begon het gelijk weer uit te spugen. Ik heb er een filmje van maar weet niet hoe ik hem hier moet plaatsen?
ik denk dat het de leeftijd is....hier ook net zo'n periode gehad. Britt ging ook spelen met eten, uitspugen, gooien....pfff. Wij hebben geprobeerd hier zo weinig mogelijk aandacht aan te geven en ons er niet druk om te maken dat er dus dagen waren dat ze heel weinig at. Proberen het gezellig aan tafel te houden. En we hebben het weer gehad. Ze eet haar bordje weer gezellig leeg. Er is nog nooit een kind hierdoor verhongert..... Dus ik zou zeggen, geen drama van maken (eten mag geen strijd worden) en even doorzetten, dan gaat het vanzelf weer over. Succes
mijn zoontje doet dit nog steeds. maar ik weet dan gelijk dat hij geen honger heeft. de kinderen op deze leeftijd beginnen een eigen wil te krijgen en gaan ons uitdagen. niet leuk voor ons maar zij hebben de grootste lol
Idd eigen willetje creëren haha. De doerakken weten t donders goed. En probeer er geen aandacht aan te schenken (tenminste zo doe/deed ik t) en tja.. dan is r ook geen lol aan als je evengoed honger hebt. Als hij/zij t dus uit spuugt, pak je t volgende stukje en doet alsof je t niet hebt gezien en pakt t snel weg. Negeren is de beste oplossing heb ik wel s gehoord.
ga maar gerust uit van een sprong, ik zou doorgaan met geven en voorlopig accepteren dat het word uitgespuugt; na verloop van tijd gaat dit over. En mocht je denken dat ze te weing krijgt, geef je naast het brood bevoorbeeld even wat pap.Bij ons zoontje heeft het een aantal weken geduurd voordat hij weer brood " normaal" opat. Ik heb het ook geprobeerd met een vork. Het leek wel of hij het toen wel wilde hebben. je zit soms met je handen in het haar, h'e?! Zo van: " wat is dit nu weer?!" Succes ermee, Groetjes,vonneg
negeren is soms best moeilijk bij mij. Ik weet dat hij honger heeft en ik weet dat hij het altijd moeiteloos op kan eten en speelt er vervolgens nog mee. peuters, zo moeilijke leeftijd nu en dan komt de pubertijd nog moeilijker
negeren is ook ontzettend moeilijk......maar ik denk dat er nog nooit een kind hierdoor is verhongert. dat was voor mij een beetje mijn houvast....
ik heb steeds tegen valentijn gezegd... mama doen! en volgens mij begrijpt hij het nu wel een beetje , behalve met brood! is altijd al een drama geweest... denk gewoon dat hij niet lekker vind ofzo
Zo ik dacht dat ik een driftkoppie had, maar die van jou kan er ook wat van Ik denk dat dit geen kwestie is van niet lusten, maar jullie lekker uitdagen. En het geluidje met die lippen, gaat hier ook de hele dag door
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo. Ze eet toch? Ik zie een baby/dreumes die snel is afgeleid en dan even geen hap hoeft. En ze schrikt als ze ineens de lepel voor haar gezicht heeft en ze hem niet heeft zien aankomen. Dan doet ze haar mond niet open. Maar tussendoor neemt ze toch steeds hapjes? Dat lekker met je tong tussen je lippen blazen is heel herkenbaar! Gaat hier de hele dag door.
Schattig! het is gewoon spelen. Maar ze eet ondertussen ook nog hapjes. Het gaat allemaal wel langzamer. Dat gruwelgezicht zodra je met de lepel in de buurt komt is heel herkenbaar, doet mijn zoontje ook. Helaas doet hij ook nog eens als hij de hap in zijn mond heeft, weer uitspugen. Maar zowaar heeft hij gisteren en eergisteren best redelijk gegeten. Mihoen, hij vond het heerlijk, deed gewoon zijn mond open voor de volgende hap! Nog niet eerder bij ons gebeurd bij avondeten. Maar super lief filmpje ssegrundt en wat een popje.
pendrag Door wat zou ze dan afgeleid zijn, de tv staat niet altijd aan. En wat ook niet goed op de film te zien is, ze spugt het eten wel weer uit en zou ze nou echt schrikken als er opeens een lepel voor haar neus is?