Melk later invriezen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Juul76, Jan 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    Normaal gesproken vries ik mijn kolf-opbrengst direct in.
    Nu heb ik 2 dagen een flesje borstvoeding in de koelkast staan, mag ik die nog invriezen? Ik lees op borstvoeding.com dat invriezen binnen 24 uur moet, maar geldt dit ook wanneer je het gekoeld achter in de koelkast bewaard?
    Ik denk zelf dat invriezen niet meer mag, maar voor de zekerheid even checken.....

2. Niet meer actief

Ik heb t ook altijd begrepen zoals jij t zei, dus dan zou t niet meer mogen. Als ik t vergeet in te vriezen binnen die 24uur, doe ik t daarna ook niet meer en geef ik haar gewoon dit flesje.

3. Niet meer actief

Ik heb het even nagekeken in de folder van VBN, want twijfelde zelf ook.
    Het enige dat ik hierin terug kan vinden is dat het het beste is om moedermelk meteen - na afkoeling ! - in te vriezen en verder staat er nog dat wanneer moedermelk langer dan enkele dagen moet worden bewaard, invriezen het beste is en dan binnen 24 uur.

Ik kan echter nergens terugvinden dat het ook binnen 24 uur zou moeten.
    Mijn kraamverzorgster zei dat je best moedermelk, mits gekoeld bewaard in de koelkast, na 4 dagen nog kunt invriezen.

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Volgens mij mag je dit inderdaad niet meer invriezen. Flesje geven en de voeding die je dan kolft wel invriezen :)

5. Juul76

Juul76 Bekend lid

Nov 20, 2006
    768
    297
    63
    ja, maar ik kolf helaas minder dan een vol flesje, dus dan hou ik minder over in de vriezer....
    maar goed, dat zal dan toch wel zo moeten... jammer!

Share This Page