Hoe opwarmen afgekolfde melk au bain marie

Discussion in 'Borstvoeding' started by marittt, Jan 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Kunnen jullie mij het verlossende antwoord geven? Ik ben al op zoek gegaan, want het staat hier vast ergens maar ik kan het niet vinden :(

Hoe kan je in de koelkast bewaarde melk opwarmen?

Ik weet dat het het beste au bain marie kan worden opgewarmd, maar hoe doe je dat precies?
    De fles in een pan gekookt water (net gekookt uit de waterkoker bijvoorbeeld) zetten? Maar hoe weet je nou dat de melk niet te warm wordt?

Groetjes, Marit

2. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hoi Maritt, je kunt het beste de melk in warm maar niet heet (dus niet net gekookt maar warm uit de kraan) water zetten. Ik zette het vaak in een bakje. Duurt wel wat langer dan in heet water maar zo blijven de voedingsstoffen in de melk het beste.

Een flessenwarmer is ook handig. Momenteel doe ik (uit luiheid ;)) de melk gewoon in de magnetron en dan op 600W 30 sec. Niet te hoog vermogen dus en niet te lang.

3. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Hoi Geke,

Bedankt voor je reactie!

Hoelang moet je de fles dan ongeveer in het bakje zetten?

De onzekerheid van de beginnende moeder ha ha

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een fleswarmer is het handigste.
    Maar als je een snelle oplossing zoekt: wij deden een flesje in een mok, en daar dan water uit de waterkoker bij.

Temperatuur testte ik door een drupje op mijn pols.

5. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    tja, even testen af en toe en dan weet je het op een gegeven moment wel. Als je warm en niet heet water gebruikt denk ik 5-10 min. De melk kan dan ook niet snel echt te warm worden.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm we hebben zelfs weleens het flesje gewoon op de verwarming gezet om het warm te houden

maar au bain marie vinden wij idd het makkelijkst
    (geen magnetron hier... dat kookt te snel over)

gewoon pannetje water op zetten... flesje erin
    en dan af en toe even het flesje wat zwenken tot je denkt "nu si het awrm zat"

maar dus niet in kokend water.. dan kook je de melk stuk

7. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    dat is mij nou nog nooit gebeurd! ik maak de melk nooit heel warm omdat mijn zoontje het zelfs wel koud lust. probeer dat ook eens... net iets warmer dan zo uit de koelkast (hoewel zelfs dat hier gaat).

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

De melk hoeft i.p. niet heel warm. Veel kindjes lusten het ook op kamertemperatuur. Even een kwestie van proberen dus.

Share This Page